  • 1. Data: 2012-11-06 22:18:10
    Temat: Nowa baza...
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Potrzebuje wymienić aktualną, prawie 5-letnią platformę czyli GA-P35C-DS3R
    + Q6600 + 8GBRAM na coś nowszego co spełni następujące wymagania:
    - stabilne jak w/w
    - RAM >= 16GB (główny powód wymiany)
    - 2 złącza PCI (konieczność)
    - 7*SATA w tym 3*SATA III
    - standard ATX 305*244
    - pod kontrolą W7/Vista (64) / XP(32) niekoniecznie ale mile widziane
    - zastosowanie maszyny virtualne i przetwarzanie danych na tych maszynach
    (benchmark typu 7zip)
    - multimedia - TV h264
    - gry - nie dotyczy

    Mój pomysł to:

    Intel Core i7 3770K 3.5GHz BOX
    Asus P8Z77-V PRO THUNDERBOLT
    G.SKILL DDR3 2x8GB 2133MHz CL9 RipjawsX

    W Komputroniku cena 2887,40.

    Jakieś propozycje poprawiające współczynnik jakość/cena?

    --
    marfi

  • 2. Data: 2012-11-07 08:46:49
    Temat: Re: Nowa baza...
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    marfi nabazgrał(a):

    > Intel Core i7 3770K 3.5GHz BOX

    OK

    > Asus P8Z77-V PRO THUNDERBOLT

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty
    %20Z77%20Professional&cat=Specifications
    albo
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Ex
    treme6&cat=Specifications

    > G.SKILL DDR3 2x8GB 2133MHz CL9 RipjawsX

    http://www.kingston.com/datasheets/KHX21C11T2K2_16X.
    pdf

  • 3. Data: 2012-11-08 21:16:36
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Z77%20Ex
    treme6&cat=Specifications
    Ten ma za mało SATA...

    Od wczoraj Ivy Bridge podrożał ... (w Komputronik i Agito).
    Chyba trzeba poczekac na polepszenie współczynników :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2012-11-09 08:40:25
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    marfi nabazgrał(a):

> [...]
    > Od wczoraj Ivy Bridge podrożał ... (w Komputronik i Agito).
    > Chyba trzeba poczekac na polepszenie współczynników :)

    3770K ok. 1300-1350zł
    ASROCK Fatal1ty Z77 Professional Intel Z77 LGA 1155 ok. 830-850zł

  • 5. Data: 2012-11-09 23:43:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > marfi nabazgrał(a):

    > 3770K ok. 1300-1350zł
    > ASROCK Fatal1ty Z77 Professional Intel Z77 LGA 1155 ok. 830-850zł

    WiFi i DVI Asusa (nawet tańszy V-Pro do krórego sie skłaniam) to jednak
    więcej niż oferuje Asrock.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2012-11-12 10:04:50
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    marfi nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > WiFi i DVI Asusa (nawet tańszy V-Pro do krórego sie skłaniam) to jednak
    > więcej niż oferuje Asrock.

    Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

  • 7. Data: 2012-11-12 11:38:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-11-12, o godz. 10:04:50
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

    Dokładnie. Serwis w Koszalinie ma specyficzne podejście. Przy wysłaniu
    im uszkodzonego sprzętu używanego na Saharze stwierdzą że sprzęt moczył
    się w wodzie po czym anulują gwarancję. Co ciekawe w losowych
    przypadkach dostaniesz z powrotem zalany sprzęt naprawiony a po
    sprawdzeniu u producenta okaże się że gwarancja nie jest anulowana.
    Tylko że taka pomyłka zdarza im się stosunkowo rzadko. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2012-11-12 11:46:48
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

> [...]
    > sprawdzeniu u producenta okaże się że gwarancja nie jest anulowana.
    > Tylko że taka pomyłka zdarza im się stosunkowo rzadko. ;-)

    Dla tego ja cenię sobie spokój i borę albo Intela albo Asrocka :)

  • 9. Data: 2012-11-12 14:05:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > marfi nabazgrał(a):
    >

    > Asus za to gwarantuje ci super serwis .... poszukaj na necie :)

    Nie chcę kupić u Asusa a w Komputroniku.

    --
    marfi

  • 10. Data: 2012-11-12 14:12:41
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    marfi nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Nie chcę kupić u Asusa a w Komputroniku.

    A co to za różnica :) Asus sprzedaje nam > my do komutronika > ty w
    sklepie/necie < reklamujesz potem trafia to zawsze do tego samego serwisu w
    PL który jest gówniany ... naprawią przez "test ok" albo dadzą odmowę że
    zalana :)