  • 1. Data: 2014-11-17 23:15:17
    Temat: Notebook vs stacjonarny do gier.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Cel: komputer do grania dla 13-latka (powiedzmy 12-14),
    potrafiący w miarę możliwości obsłużyć większość nowych
    tytułów.

    Budżet: do ok 4000zł brutto.

    Sugestia:
    Jeśli komp. stacjonarny da się wybrać tak do 3000zł
    a notebook odpowiadający "mocą" będzie tylko 1000zl droższy,
    to może być notebook (za owe 4000zł).

    Ale jeśli już np. parametrom komputera stacjonarnego
    za 3000zł będzie odpowiadał dopiero notebook za 5000zł - to za
    duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.

    (komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,
    głośników itd).

    Proszę uprzejmie o jakieś sugestie,

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2014-11-17 23:53:47
    Temat: Re: Notebook vs stacjonarny do gier.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-17 23:15, Użytkownik Aleksander napisał:
> [...]
    > duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.
    >
    > (komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,

    Nie wierzę w znalezienie laptopa za 5k dorównującemu mocą
    stacjonarce za 3k (bez dodatków).
    Więc szukaj stacjonarnego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-11-18 01:53:45
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-17 o 23:15, Aleksander pisze:
> [...]
    > duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.
    >
    > (komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,

    http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/Gaming_Prod
    ucts/

    miab

  • 4. Data: 2014-11-18 02:27:47
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.

    >(komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,

    Wbrew temu co sugerują "spece" od marketingu (najczęściej nie mający bladego
    pojęcia w temacie) do grania (i nie tylko) zdecydowanie blaszak. W niższej
    cenie wszystko będzie lepsze. Od klawiatury począwszy na monitorze
    skończywszy. O o niebo łatwiejszej naprawie w razie problemów nawet szkoda
    wspominać :) Laptop ma tak naprawdę tylko jedną zaletę. Przenośność.
    Niektórzy podnoszą jeszcze że zajmuje mniej miejsca, ale to już zależy
    wprost od posiadanej powierzchni życiowej :)

  • 5. Data: 2014-11-18 08:12:27
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-18 02:27, Santana pisze:

> [...]
    > Przenośność. Niektórzy podnoszą jeszcze że zajmuje mniej miejsca, ale to
    > już zależy wprost od posiadanej powierzchni życiowej :)

    Mimo że sam mam laptopa i na nim gram to jeśli ktoś ma miejsce to
    zdecydowanie blaszak, w cenie 4000 można już coś fajnego złożyć.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-11-18 08:48:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.
    >
    > (komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,

    Kiedyś liczyłem i jak laptop miał mieć identyczne parametry co
    stacjonarka, to kosztował około 3 razy więcej niż ta stacjonarka.
    Bo np. karta graficzna "mobilna" o jakimś oznaczeniu jest wolniejsza od
    jej odpowiednika stacjonarnego. Chipsety płyty głównej również są
    wolniejsze itd.
    Stacjonarka to stacjonarka, a jak np jakimś napojem zaleje laptopa, to
    często trzeba kupić cały nowy laptop, a w stacjonarce kupujesz
    klawiaturę. Zdecydowanie łatwiej dopasować sobie stacjonarkę - będzie
    większy ekran, wygodniejsza pozycja przed kompem, bardziej ergonomicznie
    itp.

  • 7. Data: 2014-11-18 10:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Aleksander f...@f...fake ...

> [...]
    > duża różnica - i wówczas decyzja padnie pewnie na blaszaka.
    >
    > (komp stacjonarny - bez monitora, myszki, klawiatury,

    Z ciekawości:
    a dlaczego nie konsola + lapek za powiedzmy 1500zł do pracy?
    1000zł zostaje w kieszeni i mamy sprzet na ktorym wszystkie gry chodza i
    osobno "czysty" laptop do pracy.

  • 8. Data: 2014-11-18 11:04:45
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > odpowiednika stacjonarnego. Chipsety płyty głównej również są wolniejsze itd.

    Nie no, oczywiście - ja rozumiem plusy stacjonarki.
    Dla siebie brałbym blaszaka.

    Jednak ofery niektórych wydałałoby sie dość mocnych laptopów są
    kuszące.

    Np:
    http://allegro.pl/msi-gt70-dominator-pro-i7-16gb-1tb
    -gtx880-8gb-fhd-i4773372825.html
    (pierwsza z brzegu - może są lepsze oferty).

    Chyba nie znajdę 3x tańszego komputera stacjonarnego o podobnych parametrach.

    Chyba nawet znaleźć 2x tańszy będzie ciężko (mówię, o markowych blaszakach,
    czyli
    zestawy przygotowane przez producenta... ... nie koniecznie DELL czy HP, może
    być jakiś ACER, LENOVO czy inne MSI).

    Ale ja nie znam rynku, tak tylko przejrzałem pobieżnie oferty, więc mogę
    tkwić w grubym błędzie.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2014-11-18 11:10:17
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "RadoslawF" wrote in message news:m4du9r$riv$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie wierzę w znalezienie laptopa za 5k dorównującemu mocą
    > stacjonarce za 3k (bez dodatków).
    > Więc szukaj stacjonarnego.

    OK - dzięki za podpowiedź.

    Możesz jednak wskazać jakieś mocne komputery stacjonarne,
    (niech będzie do 4000-5000zł), które są złożone przez
    jakiegoś w miarę renomowanego producenta ?

    i ewentualnie odpowiadający parametrami laptop ?

    Bo o ile np. na Allegro dość dużo jest ofert mocnych notebooków
    (AlienWare, M6800, MSI Dominator... ) to blaszaków, firmowanych
    jakąkolwiek marką (MSI, ACER, Lenovo, DELL czy HP) za wiele
    z dedykowaną mocną grafiką na pokładzie nie widzę :(

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 10. Data: 2014-11-18 11:12:10
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-18 11:04, Aleksander pisze:

> [...]
    > Dla siebie brałbym blaszaka.
    >
    > Jednak ofery niektórych wydałałoby sie dość mocnych laptopów są

    Mam taki tylko że z GTX780 więcej ramu + ssd.

    > Ale ja nie znam rynku, tak tylko przejrzałem pobieżnie oferty, więc mogę
    > tkwić w grubym błędzie.

    I jak szukałem to tańszego o takich parametrach nie znajdziesz a grać
    się da prawie we wszystko na full detalach (chyba że zwalili
    optymalizację gry).

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl