  • Data: 2012-04-14 13:27:55
    Temat: Nokia N8 - kilka slow na sobote
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzisiaj postanowilem odkurzyc moja N8, widzialem ze kolega z powodzeniem
    uzywa wiec moze nie jest tak zle jak mi sie wczesniej wydawalo. Co
    prawda kolega strasznie psy wieszal na zmiany wprowadzone w Belle.... no
    mi to tak nie przeszkadza, choc zegarek faktycznie popsuli.
    Uruchomilem telefon, postanowilem sprawdzic co tam slychac w nokiowym
    swiecie. mynokiablog.com na dziendobry przywital optymistycznym tekstem
    o stanie finansowym Nokii, tekst dla fanow:
    http://mynokiablog.com/2012/04/11/over-2-million-nok
    ia-lumia-units-but-lower-outlook-for-nokia-devices-s
    ervices-q1-report-april-19/
    Ale do sedna: ta stronka w fabrycznej przegladarce N8 jest wlasciwie
    nieuzywalna, o jakiejkolwiek plynnosci nie ma mowy a przeciaganie do
    fragmentow roznie sformatowanego tekstu i proba ustawienia strony tak,
    zeby caly tekst byl widoczny to lepsze niz Angry Birds na
    najtrudniejszych poziomach ;]
    Odpalilem ta strone pod Opera - sporo lepiej ale nadal jest to zmaganie
    sie z materia. Zanim wejde w ktorykolwiek artykul zastanawiam sie dwa
    razy bo zaladowanie, powiekszenie i powrot do strony glownej to bedzie
    sporo zamieszania.
    Pomyslalem, ze moze stronka jest totalnie zle stworzona i nie moze
    chodzic lepiej. Uruchomilem ja na SGS2 - poezja. Laduje sie szybko,
    przewijanie bez zdzbla trawy w szprychach. Atutem jest tez duzy ekran.
    Wiem, wiem porownanie niesprawiedliwe bo telefony dzieli spora przepasc
    wydajnosciowa...choc jesli przyjac, ze przynajmniej jeden rdzen idzie na
    obluge zamulonego Androida, polowa drugiego rdzenia na ladowanie i
    wyswietlanie reklam to ta 1/4 calkowitej wydajnosci procesora powinna
    byc porownywalna z N8 ;]
    Nokia strasznie popsula N8: z jednej strony stworzyla solidny, dobrze
    lezacy w rece telefon; lubie tez jego design. Co wiecej: dolozyli
    swietny aparat oraz darmowa nawigacje. Z drugiej zas strony skutecznie
    podcieli skrzydla montujac w niej procesor wydlubany z kalkulatora i
    smieszna na nasze czasy ilosc pamieci. Wielkosc ekranu jest kwestia
    mocno subiektywna, ale przyzwoitosc powinna sklonic Nokie do
    umieszczenia wyswietlacza o rozmiarze 3.7" (E7 chyba ma taki) i niech
    sobie zachowaja rozdz. 640x480. Przeciez przyd pojawieniem sie N8 byl
    juz na rynku od pewnego czasu Desire, ktory nadal jest calkiem wydajnym
    telefonem.
    Posumowujac (wg mnie) jesli szukasz smartfona do dzwonienia, robienia
    zdjec, niedzielnego uzywania nawigacji i niezbyt zaawansowanego
    sluchania muzyki N8 bedzie dobrym wyborem.