  • 1. Data: 2010-07-02 13:03:02
    Temat: Nokia E52 - dlugie oczekiwanie na sygnał GPS
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    sprwa dot nokia e52

    Mam juz wgrany firmware 034.001
    Niestety wciąż dosyć długo do kilku min trwa wyszukiwanie
    sygnału GPS
    kiedy na Noki żony 5800 zajmuje to dosłownie kilka sekund

    czasami w miejsce musze znaleźć ulicę na szybko i
    z nokia e52 to jest niemożliwe bo jak 10min ma szukac mi
    sygnału, to szybciej zapytam kogos

    na obu nawigacjach to samo
    garmin i naviagacja noki-a maps

    czy to normalne w E52?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-07-02 14:41:49
    Temat: Re: Nokia E52 - dlugie oczekiwanie na sygnał GPS
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czasami w miejsce musze znaleźć ulicę na szybko i
    > z nokia e52 to jest niemożliwe bo jak 10min ma szukac mi

    nie wiem czy w nokia e52 to normalne, ale wiem natomiast ze wprzypadku lg
    gt 540 odbywa sie to q memu zdumieniu błyskawicznie, wczesniej
    korzystalem z nokia e51 + moduł gps BT

    --
    http://programdofakturowania.info.pl/ - rewelacja !
    Faktury,rachunki,paragony,księga itd.- TYLKO 29,99 !

  • 3. Data: 2010-07-02 14:58:30
    Od: "m" <...@n...pq>

> [...]
    > sygnału GPS
    > kiedy na Noki żony 5800 zajmuje to dosłownie kilka sekund

    AGPS , dostęp do Internetu, masz prawidłowo ustawiony?
    Wygląda jakby w ogóle nie miał i szukał z samych satelitów

  • 4. Data: 2010-07-05 06:29:13
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    5800 zajmuje to dosłownie kilka sekund

    > AGPS , dostęp do Internetu, masz prawidłowo ustawiony?
    > Wygląda jakby w ogóle nie miał i szukał z samych satelitów

    AGPS jest wyłączony, ale przypadkiem czy AGPS
    nie pobiera danych z sieci co powoduje nabijanie rachunku?

    jak powinien być w erze prawidłowo ustawiony?

    dodam, ze w NK5800 jest tak samo i tam moment i jest sygnał gps.

    Mam 2nk e52 w obu to samo

  • 5. Data: 2010-07-05 07:08:37
    Od: "m" <...@n...pq>

    > AGPS jest wyłączony, ale przypadkiem czy AGPS
    > nie pobiera danych z sieci co powoduje nabijanie rachunku?

    Pobiera i troszkę kosztuje

    > jak powinien być w erze prawidłowo ustawiony?
    >
    > dodam, ze w NK5800 jest tak samo i tam moment i jest sygnał gps.

    Nieprawdopodobne. Najlepsze nawigacje zwykłe (bez AGPS) potrzebują wielu
    sekund na ustawienie początkowe. Może tą 5800 sprawdzasz kolejny raz i ona
    zaczyna od tego co już znalazła, a może jednak włącza AGPS?

    Jak to się ustawia nie powiem, bo to w każdym telefonie jest indywidualnie,
    a tych modeli nie mam. Zasada jest prosta - prawidłowo ustawić dostęp do
    Internetu i zezwolić usługom lokalizacyjnym na łączenie z Internetem.

  • 6. Data: 2010-07-05 07:20:26
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > indywidualnie, a tych modeli nie mam. Zasada jest prosta - prawidłowo
    > ustawić dostęp do Internetu i zezwolić usługom lokalizacyjnym na łączenie

    Dzięki za wyjaśnienia
    potestuje

    czyli w nokiach to standard
    z kolei z nokia e51 oraz gps via bluetooth rowniez kilka sekund to trwało
    to samo z HTC Diamond, dosłownie kilka sekund, tam miałem program NOData
    więc na pewno nie łączył się z internetem

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-05 13:35:18
    Od: "m" <...@n...pq>

    > z kolei z nokia e51 oraz gps via bluetooth rowniez kilka sekund to trwało
    > to samo z HTC Diamond, dosłownie kilka sekund, tam miałem program NOData
    > więc na pewno nie łączył się z internetem

    Coś za szybko
    Time to First Fix
    To czas potrzebny do pierwszego ustalenia pozycji po uruchomieniu
    odbiornika. Wysokiej jakości odbiorniki ustalają swoją pozycję w niecałą
    minutę.
    Telefony bez AGPS do kilkunastu minut

  • 8. Data: 2010-07-13 11:52:41
    Od: AL <a...@s...tam>

    Amir pisze:
> [...]
    > to samo z HTC Diamond, dosłownie kilka sekund, tam miałem program NOData
    > więc na pewno nie łączył się z internetem

    bo fixuje sie nie telefon a modul GPS (zewnetrzny).
    Uzywam rowniez e51 + modul GPS po BT i wystarczy, ze gdy wiem, ze za
    pare minut bede chcial uzywac nawigacji - wlaczam wpierw sam modul GPS -
    potem po wlaczeniu programu w telefonie mam od razu pozycje.
    (przy pierwszym fixie - zajmuje to czasami pare minut - zalezy od
    lokalizacji, odslony nieba, etc). Kazde nastepne wlaczenie/wylaczenie -
    to juz sekundy i jest sygnal z lokalizacja.

    Zona uzywa e66 (wylaczone wspomaganie sieci komorkowej) i tam faktycznie
    mozna jajko zniesc zanim po raz pierwszy sie zafiksuje.
    Czesto wlaczamy razem nawigacje i jedziemy autem juz z 5-10 minut, a e66
    wciaz sie jeszcze fixuje - potem GPS w e66 dziala juz stabilnie)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-07-13 12:05:07
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 13-07-10 13:52, AL pisze:

> [...]
    > Czesto wlaczamy razem nawigacje i jedziemy autem juz z 5-10 minut, a e66
    > wciaz sie jeszcze fixuje - potem GPS w e66 dziala juz stabilnie)

    To i tak cienki wynik ;-) Moja 6220cl nie zdołała złapać fixa w 15 min :-/

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm