-
1. Data: 2014-02-22 04:48:59
Temat: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Witam
Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.
U pana Yamahy sie dawno skonczyly a jak cos sie raz na ruski rok sie pokaze
to przewyzszy wartosc reszty gratow.
Znalazlem tlok od innego modelu, nadal produkowany jako zamiennik,
kompatybilny ze srednica glowki, kompatybiny z nadwymiarem po szlifie ale wg
wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
I teraz czy to ma sens?
Stopien kompresji wg manuala to 9,3:1
Srednica cylindra nominalnego to 69mm, skok 52,4mm co daje 195cm^3
Robiac szlif na 70mm robi sie z tego 201cm^3
Przy tloku nizszym o te 1,3mm w koncowym punkcie pracy tloka, komora
sprezania powiekszy sie o 5cm^3
Stopien sprezania teoretycznie spadnie wiec z 9,3:1 do 8:1
Wiec robi sie nieciekawie. Albo sie gdzies kopnalem w obliczeniach.
Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?
pozdro
Tmek
-
2. Data: 2014-02-22 08:11:03
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
> Witam
>
> Mam pytanie z tych nietypowych.
> Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.
takich ?
http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe
-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Moto
rradteile&hash=item338a5ea06a
> U pana Yamahy sie dawno skonczyly a jak cos sie raz na ruski rok sie pokaze
> to przewyzszy wartosc reszty gratow.
Ale czesci do oldtimerow beda juz tylko drozsze
>
> Znalazlem tlok od innego modelu, nadal produkowany jako zamiennik,
> kompatybilny ze srednica glowki, kompatybiny z nadwymiarem po szlifie ale wg
> wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
> I teraz czy to ma sens?
>
> Stopien kompresji wg manuala to 9,3:1
> Srednica cylindra nominalnego to 69mm, skok 52,4mm co daje 195cm^3
>
> Robiac szlif na 70mm robi sie z tego 201cm^3
>
> Przy tloku nizszym o te 1,3mm w koncowym punkcie pracy tloka, komora
> sprezania powiekszy sie o 5cm^3
> Stopien sprezania teoretycznie spadnie wiec z 9,3:1 do 8:1
>
> Wiec robi sie nieciekawie. Albo sie gdzies kopnalem w obliczeniach.
>
> Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?
Mozna sprobowac
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
3. Data: 2014-02-22 08:15:01
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:
> W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
>> Witam
>>
>> Mam pytanie z tych nietypowych.
>> Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.
>
> takich ?
>
> http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe
-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Moto
rradteile&hash=item338a5ea06a
albo taniej w zamiennikach:
1. nadwymiar (69,25 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/2514
42065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e
2. nadwymiar (69,50 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/3907
62750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a
4. nadwymiar (70 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/3907
62750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3
jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/3907
62761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
4. Data: 2014-02-22 08:16:24
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: tadzik <f...@f...com>
On Sat, 22 Feb 2014 04:48:59 +0100, "Tmek" <T...@d...ek> wrote:
> ale wg wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
Ale jest w ogóle niższy czy niższy mierząc od osi sworznia tłoka?
Bo to jest ważne mz
--
pozdro
tadzik
-
5. Data: 2014-02-22 08:30:15
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-02-22 08:16, tadzik pisze:
> On Sat, 22 Feb 2014 04:48:59 +0100, "Tmek" <T...@d...ek> wrote:
>> ale wg wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
>
> Ale jest w ogóle niższy czy niższy mierząc od osi sworznia tłoka?
> Bo to jest ważne mz
>
Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica jest.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
6. Data: 2014-02-22 08:37:50
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: tadzik <f...@f...com>
On Sat, 22 Feb 2014 08:30:15 +0100, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica
jest.
No o tym właśnie myślałem tylko napisałem to jakoś pewnie
nieprecyzyjnie :)
No ale taki ze mnie fachowiec ;)
--
pozdro
tadzik
-
7. Data: 2014-02-22 12:17:02
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:le9iqn$t8r$2@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:
>> W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
>>> Witam
>>>
>>> Mam pytanie z tych nietypowych.
>>> Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.
>>
>> takich ?
>>
>> http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe
-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Moto
rradteile&hash=item338a5ea06a
>
> albo taniej w zamiennikach:
>
> 1. nadwymiar (69,25 mm):
> http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/2514
42065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e
>
> 2. nadwymiar (69,50 mm):
>
> http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/3907
62750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a
>
> 4. nadwymiar (70 mm):
>
> http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/3907
62750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3
>
> jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:
>
> http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe
-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/3907
62761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4
>
Dzieki za linki.
Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to
yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.
Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..
Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo
sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-
Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_
Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr
Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od
osi glowki po dekiel.
Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php
pozdro
Tmek
-
8. Data: 2014-02-22 12:18:30
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "tadzik" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.7587536826458566866@news.neostrada.pl
...
> On Sat, 22 Feb 2014 08:30:15 +0100, Kuczu <q...@g...com> wrote:
>> Trzeba najpierw ustalic czy jest nizszy czy krotszy. Bo to roznica
> jest.
>
> No o tym właśnie myślałem tylko napisałem to jakoś pewnie nieprecyzyjnie
> :)
> No ale taki ze mnie fachowiec ;)
Od osi sworznia do krawedzi dekla, czyli w zakresie krytycznych wymiarow.
pzdr
Tmek
-
9. Data: 2014-02-22 12:28:28
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: "Tmek" <T...@d...ek>
Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości
news:le9ij9$t8r$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
>>
>> Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?
>
> Mozna sprobowac
Przyszlo mi teraz na mysl, ze moze o nie wplynie to na sam cylinder i
tuleje - czyli krotszy kolnierz na gorze.
Ale obnizajac wszystko bede mial wiecej do wytracenia na rozrzadzie. Obnizy
sie walek i napinacz bedzie musial wiecej naciagnac lancuch.
Tmek
-
10. Data: 2014-02-22 14:14:09
Temat: Re: Nizszy tlok, zmiana kompresji
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2014-02-22 12:17, Tmek pisze:
> Dzieki za linki.
>
> Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to
> yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
> Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.
Predzej Tajwan, nie dotykalem tego. Ale tajwanskie tloki do HD sa
calkiem przyzwoite i wytrzymuja niewiele mniej niz oryginaly. A kosztuja
30 Euro sztuka. W sumie 75 Euro kosztuja dwa tloki i pierscienie Hastingsa.
>
> Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..
>
> Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo
> sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
> http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-
Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_
Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr
>
130$ (bo 65$ to za sztuke) i 250 Euro to nie jest 1:6 tylko 2:5.
> Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od
> osi glowki po dekiel.
> Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
> https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php
>
> pozdro
> Tmek
>
>
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X