  • 11. Data: 2018-09-24 13:39:07
    Temat: Re: Niemiaszki 3/4 elektryczności odbierają wiatrakom...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" x74hg65sxkt$.1s77vyv7fg99g$....@4...net

    > Co do Płatnika to zamieszczam odpowiedż jaką dostałęm od pani z biura
    > obsługi:

    Płatnik raczej mi nie jest potrzebny -- jest dla mnie zbyt dobry i zbyt nowoczesny.
    PUE oferuje ePłatnika -- chyba dostępnego (via przeglądarka netowa) z każdego OSa.
    (ale chyba nie każda przeglądarka nadaje się do tego)

> [...]
    > komunikacyjnych i szyfrujących oraz testy akceptacyjne dla tego
    > oprogramowania.
    > Obowiązkiem firmy udostępniającej taki program innym użytkownikom będzie
    > natomiast przeprowadzenie testów akceptacyjnych - badania oprogramowania
    > interfejsowego na podstawie opublikowanych przez ZUS przypadków i
    > scenariuszy testowych. Rozwiązania te spowodują, że każdy płatnik będzie
    > mógł wybrać odpowiadający mu program jaki będzie dostępny na rynku, nie
    > ma przy tym znaczenia na jakiej platformie będzie on działać, czy będzie

    Aż 40 tysięcy?

    > Czyli wg. ZUS lepiej żeby setki tysięcy przedsiębiorców kupowało
    > kosztowny OS w obcym państwie aniżeli żeby relatywnie za grosze zrobić

    Zauważyć chyba warto, że ów kosztowny OS jest bezspornie najlepszym OSem
    we wszechświecie! Można o nim rzec bez zająknięcia: najlepszy; najtańszy;
    profesjonalny; merytoryczny; intuicyjny; pozbawiony wodotrysków; doskonale
    współpracujący i ze sprzętem, i z użytkownikiem; obsługujący zarazem
    najnowocześniejsze rozwiązania sprzętowe i trendy społeczne,
    i najstarsze, dbając o wsteczną kompatybilność...

    > adaptację istniejącego programu do innego OS-a. Co nie powinno być
    > trudne, bo przyjęto wspólne standardy dokumentów. Co za kretyńskie
    > myslenie.

    > Tak czy owak, są netowe strony/usługi załatwiające ten problem.

    Zawsze, ale to zawsze znajdą się malkontenci. ;)
    Na szczęście -- niemerytoryczni, nierzetelni,
    nieprofesjonalni, niezadowoleni ze wszystkiego... ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 12. Data: 2018-09-24 16:11:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" poafbp$4e4$1$A...@n...chmurka.net

    Chcę uniknąć i eDeklaracji na Adobym, i klienta JPK, i Wine...
    Pod Win mam w jednym programie wysyłkę deklaracji i różnych JPK
    obok spisywania KPiR oraz rejestrów VAT, wyliczania zaliczek
    PIT itd...

    Sierpniowy JPK_VAT wysłałem 01 września tak, że UPO wygenerowało
    się z datą i godziną 2018-09-01T00:00:01+02:00 -- to data i czas
    MF, nie moja/mój -- nie ma tu zbyt wiele miejsca na moje oszustwo.

    Potrzebne mi programy, z którymi praca biurowa zajmie mi mało czasu.
    Gadulstwo na stronach zajmuje dziesiątki razy więcej... Ale to rodzaj
    obserwacji świata -- dzięki któremu właśnie można szybko pracować...

    > Ewentualnie rozwiązania on-line, raczej niezależne od systemu operacyjnego, np:

    > https://demo.online.comarch.pl/optima/

    On-line niby jest fajne, ale wolę raczej off-line.

    > Jest bardzo mało rzeczy, których by się nie dało zrobić w Optimie.

    > Tu małą uwaga: moduł "Biuro Rachunkowe" jest używany do pracy
    > na poziomie poszczególnych firm, jak np. wysyłka deklaracji dla
    > zaznaczonych firm. Nie potrzeba wchodzić do każdej z osobna.

    > Natomiast dane do jakiejś firmy importuje się
    > bądź wprowadza w programie "Comarch ERP Optima"

    > Podobnych rozwiązań jest sporo.

    Biur rachunkowych jest bardzo dużo, ale programów do obsługi -- niewiele mniej. ;)

    -=-

    Korzystam z TaxMachines2 i jestem zadowolony, ale na Linuksie to raczej nie chadza...
    Co gorsza -- raczej tylko na W10, dlatego właśnie Kiciuś otrzymał ode mnie prezent
    w postaci 32W10. (jak rozumiem, chodzi nie o sam program, lecz o szyfry ;) MF)

    Przyglądam się innym programom, ale miesiąc na próbę to IMO zdecydowanie za mało.
    TM2 testuję niemal rok, dzięki 1% podatku mam mieć przedłużkę (ciekawe, czy będzie)
    aktualizacji (aktualizacje są straszliwie częste, bywa, że mam dwie jednego dnia)
    a cena w ogóle jest do zaakceptowania...

    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2018-09-24 16:58:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" poarbj$43e$...@n...news.atman.pl

    > Sierpniowy JPK_VAT wysłałem 01 września tak, że UPO wygenerowało
    > się z datą i godziną 2018-09-01T00:00:01+02:00 -- to data i czas
    > MF, nie moja/mój -- nie ma tu zbyt wiele miejsca na moje oszustwo.

    Czas utworzenia tego JPK to:
    2018-09-01T00:00:00

    Godzinę ćwiczyłem, aby uzyskać takie efekty. :)

    I niewiele brakowało, abym nie ukończył na czas (przed północą) tych ćwiczeń...

    Trochę ryzykowne? -- co wówczas, gdy wygeneruję przed północą?...
    Nie ma ryzyka, nie ma zabawy?... Po wygenerowaniu trzeba sprawdzić,
    czy jest już po północy... Sprawdzenie trwa (człowiek myśli powoli)
    ale trening wypracowywuje szybkie odruchy. :)

    -=-

    Bez zaawansowanych ;) ćwiczeń można to mieć w kilka sekund.

    -=-

    Aby było jasne -- taki czas:
    2018-09-01T00:00:01

    oznacza, że MF wystawiło UPO, zanim minęły 2 sekundy września.
    W tym czasie trzeba i wygenerować JPK, i sprawdzić, i wysłać,
    i MF musi wystawić UPO... Odbiór UPO to kolejne [mili?]sekundy...

    Z mego wyniku jestem dumny :) i moim zdaniem nie pobiję już tego rekordu. :)
    (chyba, że jakiś program sam wygeneruje tuż po północy i wyśle -- może
    dałoby się uzyskać same zera...)

    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2018-09-25 17:28:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" po8iee$vol$...@n...news.atman.pl

    > Ale mam! -- W10 na Kiciusiu!!! 32W10 ofkors. ;)

    > Jeśli postawię W10 na F-S -- raczej pozostawię też WXP.
    > I zapewne opiszę wrażenia. :)

    Być może postawię i 32W10, i 64W10 obok obecnego 32WXP...

    > Na atomowym Kiciusiu 32W10 chodzi ;) doskonale!!!
    > I bezpiecznie!! ;)

    > Wreszcie Kiciuś może obsłużyć Biuro Rachunkowe...

    Podłączyłem duży monitor (wygrzebany ze śmietnika) i mysz
    (za ~dychę z Auchan) bezprzewodową. Dziś spróbuję podpiąć
    klawiaturę (też wygrzebaną ze śmietnika) bezprzewodową na
    PS/2 z przejściówką (także ze śmietnika) na USB... Laptop
    powędruje wówczas pod pulpit -- drewniany/meblowy...

    TM2 na Kiciusiu pod 32W10 pracuje doskonale. :)
    Jeszcze nie wysłałem zeń niczego do MF/US...
    Zamierzam wysłać moje deklaracje w poniedziałek. :)

    Dziś chyba 25... Czy nie można dać ludziom więcej czasu
    niż do ,,25 dnia następnego miesiąca''? Wówczas wyjazdy
    byłyby mniej kłopotliwe.

    Za jakiś czas być może wrzucę VBoxa lub VM, aby mieć
    OE bez przebootowywania na W7S czy WXP... Jeśli dobrze
    pójdzie, będę miał wspólne DBXy pod: WXP, WXP pod W7S
    i WXP pod 32W10?...

    Albo niech Oracle coś poprawi w VB, albo przejdę na VM...

    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2018-09-25 23:27:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" podk6q$lt5$...@n...news.atman.pl

    Można zapomnieć o tym, że to Kiciuś...

> [...]
    > PS/2 z przejściówką (także ze śmietnika) na USB... Laptop
    > powędruje wówczas pod pulpit -- drewniany/meblowy...

    Powędrował. :)

    > TM2 na Kiciusiu pod 32W10 pracuje doskonale. :)

    OE pod WXP na VBoxie pod W7S -- także.
    Klawiatura pracuje bez zarzutu, ale jest brudna...

    > Jeszcze nie wysłałem zeń niczego do MF/US...

    Ale to i owo już zrobiłem; dziś sprawdziłem, że
    wrześniowe JPK_VAT wszystkich moich klientów wysłałem...

    > Zamierzam wysłać moje deklaracje w poniedziałek. :)

    Oczywiście są już przygotowane, ale JPK_VAT
    wygeneruję ponownie w październiku.

> [...]
    > byłyby mniej kłopotliwe.

    > Za jakiś czas być może wrzucę VBoxa lub VM, aby mieć
    > OE bez przebootowywania na W7S czy WXP...

    Jeszcze nie mam tutaj WXP...
    I chyba najpierw wzbogacę F-S o 32W10, niż Kiciusia o WXP...

    > Jeśli dobrze
    > pójdzie, będę miał wspólne DBXy pod: WXP, WXP pod W7S
    > i WXP pod 32W10?...

    > Albo niech Oracle coś poprawi w VB, albo przejdę na VM...

    OE pod WXP na VBoxie Inoteka pracuje poprawnie z DBXami
    na ,,dysku sieciowym'' (czyli tutaj -- rzeczywistym)
    a OE pod tymże WXP na VBoxie Oracle -- nie chce...

    Może warto zainstalować W98 zamiast WXP, jeśli chcę tylko do OE?...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( amoc |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 16. Data: 2018-09-25 23:32:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > i WXP pod 32W10?...

    > Albo niech Oracle coś poprawi w VB, albo przejdę na VM...

    OE pod WXP na VBoxie Innoteka pracuje poprawnie z DBXami
    na ,,dysku sieciowym'' (czyli tutaj -- rzeczywistym)
    a OE pod tymże WXP na VBoxie Oracle pod 64W10 -- nie chce...

    OE pod WXP na VM pod 64W10 też pracuje poprawnie z DBXami
    na ,,dysku sieciowym'' -- czyli rzeczywistym.

  • 17. Data: 2018-09-26 01:56:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" poe9it$tve$...@n...news.atman.pl

    > Można zapomnieć o tym, że to Kiciuś...

    > Powędrował. :)

    Na biurku mam teraz tylko: klawiaturę, myszkę, lampkę (oczywiście
    ze śmietnika; może warto doświetlić klawiaturę? -- jest w niej
    tyle wolnego miejsca a jasne LEDki są takie tanie...) oraz
    monitor z dwoma zwisającymi (po kilkanaście cm każdy) przewodami...

    > Klawiatura pracuje bez zarzutu, ale jest brudna...

    I raczej ;) głośna...

    Wrzuciłem VBoxa, ale jeszcze nie wrzuciłem tego, co mam
    na dużym Acerze. :) Nie mogę wrzucić tego, co mam na W7S,
    bo tamta wersja VBoxa (Innoteka) nie jest dostatecznie ;)
    kompatybilna z obecną (Oraclea) wersją...

    Przebootowanie z 32W10 na W7S trwało około 100 sekund.
    (mierzyłem stoperem)

    -=-

    Wreszcie mogę spokojnie wykonać przelew... (nie zlecić, ale wykonać!)
    Otwieram stronę banku (Millennium chociażby) i robię przelew, po czym
    wracam -- storna właśnie kończy swe otwieranie... Oczywiście wykonuję
    przelew bez skupienia!!! Przed laty pracownik MultiBanku wyjaśniał mi,
    że przelew trzeba zawsze robić ze skupieniem!!! Moim zdaniem przesadzał...
    Skupiać się można raz dziennie, a przelać trzeba wielokrotnie... Ale
    co ja tam będę gadał z banksterem.... On wie swoje, a ja -- swoje!!!
    Jak to mówią -- znam swoje miejsce i na tym miejscu siedzę mocno!!!

    -=-

    BTW -- zlecony w BGŻ/Paribasie przelew bankowy można cofnąć, ale
    kosztuje taka cofka 25 pln... Paribas kiedyś w coś umoczył -- nie
    pamiętam w co, ale przypomnę sobie... Kupił chyba jakiś most, czy
    coś takiego... Ten most ponoć był sprzedawany ze dwa razy
    tygodniowo przez wiele lat różnym naiwnym osobom...

    No tak... Niby ten bank jest prezydentem, ale na szczęście obecnie
    w Rzeczpospolitej Polsce władza nie karze więzieniem tych, którzy
    znieważą (czynem, słowem, myślą lub zaniedbaniem) prezydenta, więc
    mogę sobie pozwolić na jawną krytykę... Nie to co kiedyś...

    -=-

    Po prostu wspaniale!!!
    Kiciuś, choć niewiele kosztował, nadal żyje!!!
    Kupiłem go jesienią 2010 r. w Auchan za niezbyt
    duże ;) pieniądze, ale sporo Auchan zwracał na
    skarbonkę, co znacząco obniżyło tę niską cenę...

    Od razu wymieniłem w nim dysk ze 160 GB na 320 GB.
    Ten dysk kupiłem też w Auchan, wiosną 2009 r.

    Po roku serwis wymienił mi akumulator na dwakroć większy. :)
    (za free, jeśli nie liczyć rozłąki)

    Wiosną 2011 r. kupiłem dwa półterabajtowe błyski Seagate -- jeden
    z nich powędrował do Kiciusia a drugi do F-S. Po ~2 latach dysk
    w F-S popsuł się, więc wrzuciłem do Kiciusia ponownie 320 GB
    a błysk z Kiciusia powędrował do F-S.

    Zainstalowałem też od zera ponownie W7S -- na potrzeby matki,
    bo eDeklaracje na Adobym nie chciały ruszyć na moim, zbytnio
    okrojonym W7Starterze...

    Do Kiciusia powrócił wreszcie błysk -- ale ten z F-S, po
    softowej naprawie. (choć dysk był na gwarancji, wolałem
    go zreperować softem Seagate, niż wysłać do serwisu)
    NA tym dysku miałem 3 kopie mojego W7S i 3 kopie matki W7S.

    Moje służyły mi, gdy wyjeżdżałem, matki -- do eDeklaracji i PUE.

    Teraz mam tutaj: 3 kopie W7S matki, 3 kopie W7S moje
    i 4 (pomyliłem się w obliczeniach -- miały być 3)
    kopie 32W10. :) I cieszę się!!! Netbook tak
    tani -- a tak użyteczny!!!!

    Latem tego roku zwiększyłem mu RAMki do 2 GiB.
    (co znacząco poprawiło smutną sytuację)
    Teraz wąskim gardłem jest zdecydowanie CPU!!!
    Wreszcie wszystko na nogach, zamiast na głowie,
    gdzie wszystko czeka na Jego Dostojeństwo Dysk Święty...

    -=-

    Z grubszych części komputerowych w Auchan kupiłem: ten netbook,
    HDD Toshiby 320 GB, HDD Samsunga 500 GB i HDD Seagate 2 TB...
    (wszystkie dyski zewnętrzne, w obudowach)

    Jeszcze kupiłem w Auchan tanie, ale bardzo dobre
    (jak na razie) penflaszki -- 8 GB i 32 GB...
    I zasilacz 5V/2A za 2 pln. :)

    Lubię Auchan!!!

    Ale drukarkę sprzedali mi zbyt drogo!!!
    Taka sama w Carrefourze była za 3/4 ceny, a w tej samej
    cenie była z FiuFiu... Kiciuś ma tylko 2 USB2... Jedno
    okupuje mysz, drugie -- klawiatura... Nie ma tu miejsca
    już ani na podpięcie dysku, ani na podpięcie drukarki...

    W Pepco są huby USB -- ale to koszt kolejnych kilku plnów...
    Koszty, koszty, koszty.. I niepewność -- ruszy via hub, czy nie ruszy...

    No... Ale takie są skutki prowadzenia biznesu!!
    Premier Morawicki stawia na klasę [po]średnią!!!
    Może właśnie na mnie?!

    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2018-10-17 02:30:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" po8iee$vol$...@n...news.atman.pl

    > Jest **chyba** jakiś problem z akumulatorem -- pod W10 jest

    Jest na pewno -- pod W7S trzyma znacznie dłużej niż pod 32W10.
    Pod 32W10 przy ~85% po prostu pada; przy W7S schodzi znacznie
    (do ~60% sprawdziłem, na głębszy rozładunek zabrakło mi czasu)
    niżej.

    OE pomerdało się -- napisał kilka słów czerwonym kolorem.
    Rzecz jasna wysyłka przemianuje oll ;) na monochrom...

    Pstryknąłem snapa na pamiątkę -- 'czasu' jest napisane kolorem czerwonym. :)

    > Tak sobie myślę, że mógłbym dorzucić tam jeszcze
    > WXP, aby mieć OE bezpośrednio, zamiast na VBoxie...

    Preparuję HDD WDC tak, by postawić tam 32WXP i wgrać do netbooka.

    > Na atomowym Kiciusiu 32W10 chodzi ;) doskonale!!!
    > I bezpiecznie!! ;)

    > Wreszcie Kiciuś może obsłużyć Biuro Rachunkowe...

    Nie może a instalacja 32W10 niewiele wniosła.

    - Tęczowi nie pozwalają na legalne korzystanie
    z ,,kilku'' komputerów naraz (umiem to obejść,
    ale nie chcę)

    - pod W7S TM2 też chodzi, choć pisali, że nie chodzi.
    (sprawdziłem pod okrojonym W7S -- nie szło, więc
    uznałem, że nie chodzi, ale później sprawdziłem
    dokładniej -- chodzi; być może pod zmodyfikowanym
    32WXP też pójdzie)

    - TM2 potrzebuje (KONIECZNIE!!!) rozdzielczości większej
    w pionie niż 600 pikseli, a netbook ma tylko 600!!
    Na zewnętrznym monitorze -- OK, ale na netbookowym
    jest po prostu źle -- nie widać całego okienka
    z danymi faktury...

    -=-

    Kupiłem w Pepco (za 499 groszy) huba USB -- bezprzewodowa
    mysz chodzi; dwie (jedyne, jakie tu/pod_ręką mam)
    penflaszki chodzą, ale powoli; smartfon (Asus Max)
    chodzi i ładuje się...

    Nie sprawdziłem drukarki (bo nie chciałem wyciągać
    z szafki -- może/zapewne kiedyś sprawdzę) i nie
    sprawdziłem klawiatury (bo nie mam do niej
    dwóch akumulatorków -- sprawdzę za jakiś czas)
    bezprzewodowej podpinanej poprzez przejściówkę PS2/USB...

    Sprawdziłem też HDD 2 TB Seagate -- 0.8 MB/s...
    Samo podpięcie trwa i trwa...
    Bezpośrednio na tym samym przewodzie -- 24 MB/s...
    Bezpośrednio na innym przewodzie -- 24 MB/s...
    Pośrednio na innym przewodzie -- dysku nie widać.
    (dysk nie nabiera obrotów)

    Penflaszka 2 GB via hub -- 0.5 MB/s, gdy do huba są wpięte inne urządzenia
    Penflaszka 8 GB via hub -- 0.6 MB/s, gdy do huba są wpięte inne urządzenia
    Penflaszka 8 GB via hub -- 0.9 MB/s, gdy do huba jest wpięta tylko ta flaszka
    Penflaszka 2 GB via hub -- 0.9 MB/s, gdy do huba jest wpięta tylko ta flaszka

    Penflaszka 2 GB bez huba -- 17 MB/s bez względu na to, czy jest podpięta do
    netbooka jako jedyna, czy razem z inną flaszką
    Penflaszka 8 GB bez huba -- 21 MB/s bez wzgęldu na to, czy jest podpieta do
    netbooka jako jedyna, czy razem z inną flaszką

    Wszystkie próby wykonałem kilkakrotnie -- zmieniając i miejsce urządzenia
    w hubie, i port USB (mam aż ;) 2) w netbooku, ale że USB jest chimeryczny,
    trzeba by raczej ;) wykonać tych prób kilkadziesiąt, by mieć rozeznanie
    teoretyczne... ;) Praktycznie rozeznanie? -- mysz może chodzić via hub,
    klawiatura zapewne też, flaszki tak, ale na małych szybkościach...

    Wielokrotne wkładanie i wyciąganie flaszki 2 GB niemal ją popsuło mechanicznie.

    Być może warto huba zaopatrzyć w dodatkowe zasilanie? ;)
    Niekoniecznie, albowiem telefon nieźle ładował się via hub. :)

    To moje pierwsze spotkanie ;) z hubem USB.

    Może kiedyś posprawdzam tego huba podpiętego do notebooka z i5 na pokładzie...

    -=-

    Biuro na wakacjach z netbookiem raczej ;) nie odpali...
    (chyba, że jakoś uporam się z problemem rozdzielczości;
    Tęczowi obiecują, że za jakiś czas pozwolą mi :) na
    przejście z TM2 na inny komputer, więc moralny problem
    legalności zniknie)

    -=-

    Czy huby USB tak mają ogólnie, czy tylko skrajnie tanie huby?...

    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2018-10-17 12:37:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pq5vqm$9nu$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > Na zewnętrznym monitorze -- OK, ale na netbookowym
    > jest po prostu źle -- nie widać całego okienka

    Rozwiązłości ;) owego problemu są niby różne:

    - VBox (kiedyś tak obszedłem
    problem rozdzielczości PS5)
    - 32WXP bezpośrednio na netbooku
    (pod WXP mam większe możliwości ingerowania
    w rozdzielczość monitora niż pod W7S i W10)
    - modyfikacja EXEka/DLLa (o tyle to kłopotliwe,
    że TM2 aktualizuje się bardzo często, więc po
    ową modyfikację też trzeba by często sięgać)

    ale można też wygrzebać ze śmietnika podobny
    netbook, lecz z nieco szybszym CPU i nieco
    większą rozdzielczością ekranu...

  • 20. Data: 2018-10-17 12:56:15
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    Czy tylko mi się wydaje, że na pamiętnik miejsce jest jednak gdzie indziej?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor