    From: dcim24 <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Nie można przestawić FSB na płycie Gigabyte-EP31-DS3L
    Date: Sat, 10 Sep 2011 18:23:29 +0200

    Witam
    Płyta Gigabyte-EP31-DS3L, procesor Intel Pentium E5200.
    Wchodzę do biosu, karta MB Intelligent Tweaker.
    Ustawiam CPU Host Clock Control na Enabled, CPUHost Frequency Audio,
    powiedzmy na 210 MHz (defaultowo jest 199,5).
    C.I.A jest ustawiony na disabled.
    Po zapisaniu biosu płyta uruchamia się ponownie, chwila przerwy (na
    przywrócenie wstępnych ustawień biosu), następnie jeszcze raz i CPU Host
    Clock Control przestawia się na Disabled a płyta działa na wartościach
    defaultowych (12,5x 199,5)

    Nie chodzi mi o podkręcanie procesora, ale o samą zasadę, że nie można
    zmienić FSB, nawet w niewielkim zakresie.
    Próbowałem zwiększyć temperaturę rdzenia, nic to nie pomagało.
    Próby zwiększenia napięcia rdzenia nie przyniosły poprawy.
    Nie wchodzę w ustawienia zaawansowane (Control-F1 na głównym ekranie biosu).
    Gryzie mnie to.
    pozdr
    dcim