  • 11. Data: 2012-02-11 16:29:55
    Temat: Re: Nie-liczy-sie-wiek
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Piotr Woszczynski

    > Hm.. Zależy jaka spółka, ale jako większościowy udziałowiec tych
    > największych... Niepomijalny?

    Wątpię żeby pole manewru było duże, u nas paliwo i tak jest prawie
    najtańsze w UE.

  • 12. Data: 2012-02-11 16:40:20
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia 11 Feb 2012 15:29:55 GMT, to napisał(a):

    > begin Piotr Woszczynski

    > Wątpię żeby pole manewru było duże, u nas paliwo i tak jest prawie
    > najtańsze w UE.

    ntaaakk.. zwłaszcza do średnio-średnich zarobków..

    Jaki rząd takie pole manewru.. Nie czarujmy się

  • 13. Data: 2012-02-11 18:34:00
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Piotr Woszczynski

    > ntaaakk.. zwłaszcza do średnio-średnich zarobków..

    Ale co to ma do rzeczy? Paliwa nie produkuje się z zarobków.

  • 14. Data: 2012-02-11 18:34:45
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ojciec

    > Wyjdź poza swoje bariery. Pomyśl inaczej!

    Ogarnij się i zrozum, że akcyzę na paliwo wymusza obecnie UE.

  • 15. Data: 2012-02-11 23:04:09
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-02-11 18:34, to pisze:
    > begin ojciec

    > Ogarnij się i zrozum, że akcyzę na paliwo wymusza obecnie UE.

    Czemu UE nie wymusza więc zarobków z UE?!

  • 16. Data: 2012-02-11 23:09:19
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ojciec

    > Czemu UE nie wymusza więc zarobków z UE?!

    Bo się nie da.

  • 17. Data: 2012-02-11 23:53:17
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia 11 Feb 2012 17:34:00 GMT, to napisał(a):

    > begin Piotr Woszczynski

    > Ale co to ma do rzeczy? Paliwa nie produkuje się z zarobków.

    Niby nie.. ale.. Wyjątkowym jest pieprzenie że mamy najtańsze paliwa w
    Europie, bo nie mamy. Mamy dosyć niską siłę nabywczą w przeciwieństwie do
    całej Europy (tej "cywilizowanej"). W Polsce kupują paliwo w większości
    (jak z resztą i inne towary) obywatele Polski, a nie obywatele całej reszty
    (po wyłączeniu Polaków) Europy.
    Równie dobrze można powiedzieć, że najtaniej się żyje w jakiejś
    afrykańskiej republice (bo tam koszta to jakieś może 50$/miesiąc) i dziwić
    się że ludzie tam umierają z głodu - przecież mają tam najtaniej w
    porównaniu z całym światem..

    Co do rządu, który jest właścicielem (większościowym) największych spółek
    paliwowych.. Rząd, państwo, skarb państwa (jak to sobie zdefiniujemy) nie
    jest taką sobie osobą prawną, jak dowolna inna firma. Jego misją (w
    przeciwieństwie do innych osób prawnych, czy fizycznych) nie jest
    maksymalizacja zysków dla siebie, tylko rządzenie państwem. Rządzenie
    państwem, to oznacza to że działać tak by obywatelom tego rządzonego
    państwa (nie wszystkim ludziom na świecie czy nawet tylko w Europie) działo
    się coraz lepiej, a nie gorzej. Windowanie cen, mimo że surowce sobie
    tanieją, umacnia się złotówka itp. NIE JEST w interesie prawdziwych
    właścicieli - obywateli (których reprezentuje rząd). Tyle teoria - nie
    dotyczy ona rządów okupacyjnych.

  • 18. Data: 2012-02-12 17:51:25
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Piotr Woszczynski

    > Niby nie.. ale.. Wyjątkowym jest pieprzenie że mamy najtańsze paliwa w
    > Europie, bo nie mamy.

    A kontekst tego co napisałem rozumiesz?

> [...]
    > prawdziwych właścicieli - obywateli (których reprezentuje rząd). Tyle
    > teoria - nie dotyczy ona rządów okupacyjnych.

    Bla, bla, bla. Akcyzy nie można zmniejszyć, VAT-u też nikt nie zmniejszy
    (bo trzeba by obniżyć stawkę na wszystkie objęte nią produkty), a pole
    manewru w sferze marży producenta jest raczej niewielkie, patrząc na to,
    ile kosztuje paliwo przy podobnych obciążeniach fiskalnych w innych
    krajach Europy. A te grosze, o które być może dałoby się obniżyć cenę
    paliwa zapewne w większości przejedliby dystrybutorzy.

    Nie wspomnę już o tym, ze dysproporcja w cenie paliwa u nas i w wielu
    krajach europejskich jest i tak bardzo duża jak na ten sam produkt i
    wspólny rynek z obrotem bezcłowy.

    Ergo -- ten protest to był czysty idiotyzm.