-
1. Data: 2014-04-15 11:43:12
Temat: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: AlexY <a...@i...pl>
Jako że uszkodziłem silnik w swoim pojeździe elektrycznym kupiłem drugi,
używany, rozebrałem go przed montażem i widzę że jego komutator jest
jakby lekko przegrzany, kilka sekcji ma luzy z wolnej strony, po śladach
wytopienia widzę że siła odśrodkowa zwarła je do szczotkotrzymaczy i
obudowy, jest w lepszym stanie od mojego ale obawiam się że długo nie
pożyje a szczotki mi zetrze w moment. Do głowy przyszedł mi w zasadzie
jeden pomysł - unieruchomić końcówki komutatora tylko nie bardzo mam
pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
2. Data: 2014-04-15 11:51:37
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
> kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
--
Jacek
-
3. Data: 2014-04-15 12:14:48
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
>
>> kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
>
> Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
4. Data: 2014-04-15 14:16:00
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
> Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
>> Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
>>
>>> kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
>>
>> Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
>
> Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
> takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
> specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i utwardzacza,
stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie skleiny nie jest IMO
konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
--
Jacek
-
5. Data: 2014-04-15 14:26:20
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
>
>> Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
>>> Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
>>>
>>>> kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
>>>
>>> Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
>>
>> Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
>> takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
>> specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.
>
> Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i utwardzacza,
> stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie skleiny nie jest IMO
> konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
> przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=53OA2pUeNq8#t=351
Chyba nie używają żywicy tylko jakiś lakier, żywice mam 5min ale jest
stara, kupię nową.
BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
6. Data: 2014-04-15 14:31:55
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: Zbych <a...@o...pl>
W dniu 15.04.2014 14:26, AlexY pisze:
> BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
> zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
Circlip pliers?
-
7. Data: 2014-04-15 14:38:43
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AlexY <a...@i...pl> wrote:
> BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
> zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.
Szczypce Segera.
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
8. Data: 2014-04-15 16:20:38
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 11:43:12 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
> Jako że uszkodziłem silnik w swoim pojeździe elektrycznym kupiłem drugi,
>
> używany, rozebrałem go przed montażem i widzę że jego komutator jest
>
> jakby lekko przegrzany, kilka sekcji ma luzy z wolnej strony, po śladach
>
> wytopienia widzę że siła odśrodkowa zwarła je do szczotkotrzymaczy i
>
> obudowy, jest w lepszym stanie od mojego ale obawiam się że długo nie
>
> pożyje a szczotki mi zetrze w moment. Do głowy przyszedł mi w zasadzie
>
> jeden pomysł - unieruchomić końcówki komutatora tylko nie bardzo mam
>
> pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
>
> temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.
>
>
>
> --
>
> AlexY
>
> http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
>
> http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Przedsięwzięcie trudne ale nie niemożliwe. Jak nie masz doświadczenia to szukaj firmy
która to zrobi.
-
9. Data: 2014-04-15 20:58:56
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
AlexY wrote:
> Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
>> Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):
>>
>>> Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
>>>> Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):
>>>>
>>>>> kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,
>>>>
>>>> Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
>>>
>>> Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się
>>> produkuje takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta
>>> żywica pewnie specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie
>>> widzę.
>>
>> Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i
>> utwardzacza, stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie
>> skleiny nie jest IMO konieczne w przypadku wielu powszechnie
>> używanych żywic. W produkcji przemysłowej stosuje się je
>> prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
>
> http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=53OA2pUeNq8#t=351
>
> Chyba nie używają żywicy tylko jakiś lakier, żywice mam 5min ale
> jest
> stara, kupię nową.
> BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
> zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy
> nacięciu.
kiedy będziesz kupował to zauważ że inne szczypce są do zawleczek
wewnętrznych a inne do zewnętrznych :)
jeffrey
-
10. Data: 2014-04-15 21:25:51
Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> W produkcji
> przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
Raczej w w celu wymuszenia w ogóle żelowania żywicy - bo przemysłowo
używa się utwardzaczy działających wolno lub wręcz nie działających w
realnym czasie na zimno - pozwala to na spokojne przygotowanie żywicy,
spokojne nią operowanie, bez pośpiechu, nic nam w niekontrolowany sposób
się nie utwardzi - i na koniec, jak klejone elementy sa gotowe -
spokojnie do pieca. Epoksyd tak się utwardza np. urotropiną.
--
Darek