  • 231. Data: 2013-08-02 14:16:03
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 02.08.2013 13:04, AZ pisze:

    > Byc moze jestem juz uczulony po tylu akcjach ewidentnej proby
    > naciagania i sciemniania :-)

    Ja rozumiem, że cena może być różnych powodów w danej chwili
    nieakceptowalna, ale o wydymaniu nie może być tu mowy. Jeśli uważasz, że
    usługa warta jest mniej, potarguj się lub odwiedź innego mechanika. Tak
    działa gospodarka wolnorynkowa.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 232. Data: 2013-08-02 14:17:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-02, anacron <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    > nieakceptowalna, ale o wydymaniu nie może być tu mowy. Jeśli uważasz, że
    > usługa warta jest mniej, potarguj się lub odwiedź innego mechanika. Tak

    Dobra, niech Ci bedzie - zamien sobie "wydymac" na "wydaje mi sie, ze to drogo".
    Lepiej?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 233. Data: 2013-08-02 14:19:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 02.08.2013 14:17, AZ pisze:

    > Dobra, niech Ci bedzie - zamien sobie "wydymac" na "wydaje mi sie, ze to drogo".
    > Lepiej?

    A to zupełnie inne znaczenie, bo mi też wydaje się, że to drogo jak za
    taką usługę. :)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 234. Data: 2013-08-03 23:51:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > W zakladzie od naprawy chlodnic gosc mi krzyknal 100 PLN, nie zebym
    > nie mial ale wydaje mi sie, ze troche chce mnie wydymac..."
    > #v-

    Nie rozumiesz na czym polega granica pomiędzy "dymaniem", a umową.

    Piszesz:

    "przytne glupka i nawet nie zauważy jak go wydymalem"

    "Tyle, ze ten co zrobi to za 30 zrobi to samo co ten za 100. Roznica
    bedzie
    taka, ze ten co wzial 30 to wzial tyle ile kosztowala go robota i zeby
    uczciwie zarobil, a drugi wezmie 100 bo mysli, ze na naiwnego trafil."

    Cały czas traktujesz przedsiębiorcę jako cwaniaczka, wyzyskiwacza, a
    siebie jako bardzo pokrzywdzonego.
    Chłopie zmień nastawienie, bo tylko w ten sposób sobie robisz krzywdę.

    "No realna stawka za to cos takiego to max 50 PLN."

    To jest tylko twoja oferta, z której skorzysta jakiś przedsiębiorca lub
    nie.

    "Ale zapomniales caly czas o tym ze usluga/towar jest warty tyle ile
    ktos
    jest w stanie za niego zaplacic i ma w dupie ile on placi ZUSow, srusow
    i calej reszty?"

    Masz prawo tak uważać i masz prawo powiedzieć, że wg twojej oceny jest
    to zbyt drogo.
    Nie masz natomiast prawa nazywać takiego przedsiębiorcę "dymaczem" czy
    cwaniaczkiem.

    "No pewnie. Mozna sie cenic i siedziec na dupie i czekac, czekac, czekac
    a ZUS placic trzeba..."

    A może wręcz przeciwnie, gościu zarabia po kilkaset lub kilka tysięcy
    zł. za każdą godzinę swojej pracy i po prostu może mu się nie opłaci
    zajmować taką pierdołą, przy której spędzi 2 godziny, a ty mu będziesz
    później wypominał i obrabiał dupę jak to cię wydymał. Powiem ci, że mnie
    też zdarza się często odmawiać robót u niektórych ludzi, albo stawiać
    ceny zaporowe jak widzę lub wiem, że ten klient jest marudny i zanim
    skończę robotę to jeszcze sobie wymyśli setkę zmian czy to z powodów
    "widzimiesię" czy finansowych. Po prostu klienci nie szanują czasu
    przedsiębiorców, dlatego przedsiębiorcy muszą dbać o swój interes.

    Przecież wiedziałeś wcześniej zanim podjął się tej roboty ile za nią
    weźmie. Miałeś możliwość skorzystać z tej usługi lub nie. Nie było tak,
    że obiecywał ci "panie to się dogadamy", albo to "będą grosze", a po
    robocie ci "zaśpiewał" 100zł.
    Gość ci powiedział konkretnie za ile jest w stanie to zrobić i cię nie
    zmuszał.
    Dlaczego więc piszesz o nim, ze chciał cię wydymać?

    "No to niech idzie, czy ja mu kaze miec zaklad? Tak samo czy on mi kaze
    naprawiac u niego za 100 jak inni robia to samo za 20?"

    No właśnie nikt nikomu nie każe. Także i nikt tobie nie każe wykonywać
    tej usługi akurat w tym warsztacie.
    Ciekawe jak byś się czuł, gdyby ten gość tu na grupie napisał: wczoraj
    był u mnie taki jeden marudny klient. Zaczął cwaniakować, że sam se
    posmaruje klejem, a tak w ogóle to jestem ździercą i chcę go wydymać, bo
    on wie gdzie mogą mu to zrobić za 20zł. No to mu powiedziałem, że zrobię
    za 100zł. Jak mam się użerać z przemądrzałkiem to dasm muzaporową cenę.
    Rzucił do mnie jeszcze parę epitetów jakim to jestem dymaczem i że on
    nie ds mi zarobić i mi życzy, żebym zwinął interes.

    > Czemu masz byc oszustem podatkowym? Jezeli sie nie oplaca to skoncz
    > z byciem przedsiebiorca bo widocznie slabo ci to wychodzi.

    Twoje rozumowanie jest wręcz debilne. Cały czas się stawiasz ponad
    przedsiębiorcami, cały czas narzekasz jak to cię "dymają"

  • 235. Data: 2013-08-04 00:40:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Jesteś tak poprawny że nie pożyczył bym Ci złotówki. Przypomnij sobie
    > ile razy jechałeś bez biletu,
    > ile masz nie swoich książek, ile programów piosenek filmów ściągnąłeś
    > wiedząc że ktoś na tym traci.
    > A potem udzielaj dobrych rad.

    Może i jestem, dlatego odstaję od tego społeczeństwa i takich kogutków.
    Wiem, że uczciwość w polskim społeczeństwie jest niemodna i
    staroświecka, ale tak zostałem wychowany.
    Po prostu rodzice jak się dowiedzieli, że poszedłem do sąsiada ukraść z
    drzewa czereśni to najpier mi spuścili wpier...., a później zaprowadzili
    do sąsiada, żebym przeprosił i odpracował.
    Niestety często to mi przeszkadza w życiu, bo większość jest twojego
    pokroju.
    Jednak są też ludzie, którym można zaufać. Przykładem może być ostatnia
    moja praca, gdzie z kilkudziesięciu zatrudnionych pracowników została 11
    osobowa ekipa. Każdy z nas miał swobodny dostęp do każdego z pokoi,
    gdzie była apartaura, sprzęty i materiały warte dziesiątki i setki tys.
    zł. Nigdy nic nie zginęło, bo każdy z nas odpowiadał za część aparatury
    czy materiałów, pomimo, że przebywały one często gdzie indziej, ale
    każdy wiedział, że musi dbać i pilnować, bo jak zginie to kolega
    dostanie po d...
    Pracowało nam się razem świetnie. Każdy na każdym mógł polegać i nikt
    nikogo się nie obawiał, że go okradnie czy oszuka.
    Powiesz niemożliwe. Jednak tak było i to w Polsce.

    Bez biletu jechałem jeden raz, dawno temu, kiedy byłem jeszcze
    nastolatkiem i wtedy też jeden jedyny raz zapłaciłem za to karę.
    Nieswoich książek mam "zero". Zawsze oddawałem pożyczone, tak samo jak
    oddawałem długi, a o to co pożyczałem dbałem zawsze bardziej jak o
    własne i zawsze starałem się oddać w stanie lepszym jak pożyczyłem.
    Przykładowo jak pożyczałem narzędzia np. brudne czy uszkodzone to je
    naprawiałem, czyściłem.
    Programy no cóż. Kiedyś, kiedy jeszcze nie można było kupić w Polsce
    programów legalnych, kupowałem na bazarach i w sklepach, nie mając
    jeszcze wtedy pojęcia, że są to programy, za które prawowity autor nie
    dostał zapłaty. Było to jakieś 20 lat temu i dotyczyło to komputerów
    Amiga. Później jak kupiłem pierwszego swojego PC-ta to używałem tylko
    programy licencjonowane za ktróre zapłaciłem oraz darmowe, za które nie
    musiałem płacić. Dla przykładu do dnia dzisiejszego używam Open Office i
    nie uświadczysz na żadnym z moich 8 komputerów MS Office, ani Windowsa
    bez licencji.

    Co zaś się tyczy piosenek i filmów to nie muszę ściągać, bo można wiele
    obejrzeć/posłuchać online, choćby na YouTube. Poza tym samo ściąganie
    nie jest niezgodne z prawem. Niezgodne z prawem jest czerpanie korzyści
    materialnych i udostępnianie.

    Massz jeszcze jakiś problem?

  • 236. Data: 2013-08-04 01:24:10
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 00:40:39 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > obejrzeć/posłuchać online, choćby na YouTube. Poza tym samo ściąganie
    >
    > nie jest niezgodne z prawem. Niezgodne z prawem jest czerpanie korzyści

    Nie mam. Ty masz bo do nie kradnij doszło Ci nie kłam. Kiedyś miałem wyobrażenie że
    matka Teresa z Kalkuty spełnia warunki żeby iść do Nieba. Okazało się że jednak nie
    spełnia. Gdzie Tobie do mojego wyobrażenia o tamtej pani. Jak zdarzy Ci się za szybko
    pojechać to dokonujesz oczywiście samoukarnia i przelewasz pieniądze na mandatowe
    konto i w kalendarzyku odhaczasz ile punktów sobie dałeś.

  • 237. Data: 2013-08-04 13:39:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Nie mam. Ty masz bo do nie kradnij doszło Ci nie kłam.

    Widzę, że na siłę chcesz usprawiedliwiać siebie i swoje postępowanie.

    > Kiedyś miałem wyobrażenie że matka Teresa z Kalkuty spełnia warunki
    > żeby iść do Nieba.
    > Okazało się że jednak nie spełnia. Gdzie Tobie do mojego wyobrażenia o
    > tamtej pani.

    Wali mnie to jakie masz wyobrażenia o tamtej pani czy o mnie.

    > Jak zdarzy Ci się za szybko pojechać to dokonujesz oczywiście
    > samoukarnia i przelewasz pieniądze
    > na mandatowe konto i w kalendarzyku odhaczasz ile punktów sobie dałeś.

    Jaki to ma związek z moją niechęcią do złodziejstwa i paserstwa?
    Na siłę próbujesz sobie udowodnić, że jednak wszyscy są tacy sami jak
    kogutek?

  • 238. Data: 2013-08-04 16:02:12
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 13:39:14 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >

    > Jaki to ma związek z moją niechęcią do złodziejstwa i paserstwa?
    >
    > Na siłę próbujesz sobie udowodnić, że jednak wszyscy są tacy sami jak

    na siłę by było jak bym udowadniał że wszyscy nie są złodziejami. Złodziejem zostaje
    się po spełnieniu warunków definicji a nie dlatego że mało się ukradło. Piszesz że
    jechałeś bez biletu. Zapisałeś się tym do ogólnoświatowego klubu złodziei. To że Cie
    złapali nie oznacza rozgrzeszenia. To samo z programami. Wszyscy wiedzieli że są
    płatne a Ty nie wiedziałeś. Awansowałeś wtedy na wyższy poziom złodziejstwa. Czy jak
    by Cie nie złapali za jazdę bez biletu poszedł byś do kiosku i kupił bilet a
    następnie go zniszczył? Oczywiście ze nie. Takim frajerem nie jesteś. Tak że nie
    pierdol że jesteś na wskroś uczciwy.

  • 239. Data: 2013-08-04 23:51:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    > To że Cie złapali nie oznacza rozgrzeszenia. To samo z programami.
    > Wszyscy wiedzieli że są płatne a Ty nie wiedziałeś.

    Toż płaciłem. Nielegalne programy w tamtych czasach lata 1988-1994 były
    sprzedawane normalnie w sklepach komputerowych tak jak oryginalne,
    ładnie opakowane, z instrukcją i oficjalnie. Dopiero w roku 1994, kiedy
    weszło "Prawo Autorskie", zaczęło się to zmieniać i zaczęto "brać za
    d..." sprzedawców handlujących oprogramowaniem.
    Wiele osób kupowało, nie myśląc w ogóle kategoriami legalności, gdyż
    pozwalało na to państwo, twoje państwo komuchów i złodziei takich jak
    ty.

    > Awansowałeś wtedy na wyższy poziom złodziejstwa.

    Dobrze, że nigdy nie byłem komuchem tak jak ty.

    > Czy jak by Cie nie złapali za jazdę bez biletu poszedł byś do kiosku i
    > kupił bilet a następnie go zniszczył?
    > Oczywiście ze nie.

    Po pierwsze za jazdę bez biletu nie było wtedy kary lecz "podwyższona
    opłata", a zatem nie można tego rozpatrywać w sensie winy i kary.
    Po drugie miałem wtedy 13 czy 14 lat i wraz z kolegą wbiegliśmy do
    tramwaju. Byłem przekonany, że mam w kieszeni jeszcze czysty bilet.
    Niestety okazało się, że są tylko same bilety skasowane. Ot czysta
    pomyłka i przypadek. Zacząłem szukać tego biletu będąc w tramwaju, aby
    go skasować. Kiedy się zorientowałem, że jednak nie mam biletu, chciałem
    wysiąść na najbliższym przystanku, aby kupić bilet w kiosku Ruch.
    Niestety nie wysiadłem na następnym przystanku, bo kanar zagrodził mi
    wyjście i kazał okazać bilet. Pech chciał, że słyszał całą rozmowę moją
    z kolegą.

    Rozumiem, że jeżeli srałeś w gacie będąc dzieckiem to mam prawo cię
    nazywać obesrańcem, a skoro zabrałeś innemu dziecku zabawkę to także
    jesteś złodziejem, a skoro się z kimś pobiłeś to także jesteś badytą?
    Do tego się sprowadza twój tok rozumowania.
    Poza tym nie jechałem na gapę dlatego, że chciałem jechać na gapę, tylko
    jechałem na gapę, bo byłem gapa.

    Poza tym w prawie istnieje coś takiego jak przedawnienie i zatarcie
    skazania oraz niepełnoletność.

    > Takim frajerem nie jesteś. Tak że nie pierdol że jesteś na wskroś
    > uczciwy.

    Masz nieźle narąbane w główce, skoro uważasz, że się kreuję na "Matkę
    Teresę".
    Zapewne sam kradłeś, a teraz próbujesz wmówić, że każdy jest taki sam
    jak ty, aby tylko usprawiedliwić swoje postępowanie.

  • 240. Data: 2013-08-05 09:34:18
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-03, uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    > siebie jako bardzo pokrzywdzonego.
    > Chłopie zmień nastawienie, bo tylko w ten sposób sobie robisz krzywdę.

    Doprawdy? Dziwisz sie, ze traktuje jak cwaniaczka? Po tylu przygodach
    z super uczciwymi przedsiebiorcami jestem juz uprzedzony. Co nie przeszkadza
    mi wcale znalezc uczciwego ktory zamiast wymadrzac sie ile to jest roboty,
    ile to narozbierac trzeba i jakie to skomplikowane poda uczciwa stawke
    i to po prostu zrobi.

    > "No realna stawka za to cos takiego to max 50 PLN."
    >
    > To jest tylko twoja oferta, z której skorzysta jakiś przedsiębiorca lub
    > nie.

    Tak samo 100 PLN to jest jego oferta z ktorej skorzysta jakis klient albo
> [...]
    > to zbyt drogo.
    > Nie masz natomiast prawa nazywać takiego przedsiębiorcę "dymaczem" czy

    Czy ja go gdzies nazwalem dymaczem czy cwaniaczkiem? Powiedzialem, ze
    poczulem iz szanowny przedsiebiorca chcial mnie dymnac ale poprawilem sie
    juz "bylo to dla mnie za drogo" jezeli tak cie to boli.

> [...]
    > "widzimiesię" czy finansowych. Po prostu klienci nie szanują czasu
    > przedsiębiorców, dlatego przedsiębiorcy muszą dbać o swój interes.

    No czyli pewnie jestes standardowym biednym polskim przedsiebiorca bo juz
    zaczynasz opowiadac bajki o spedzaniu 2 godzin, wypominaniu itd. itp.
    A roboty bylo na 5 minut. No i nie wiem co tu marudzic mozna i zmieniac?
    Nie przyjechalem do goscia calym motocyklem i nie powiedzialem
    "panie ile za to, lacznie z rozebraniem, wymontowaniem, zrobieniem
    i zlozeniem" tylko przyszedlem z chlodnica w rekach, dodatkowo przygotowana
    do pospawania.

> [...]
    > zmuszał.
    > Dlaczego więc piszesz o nim, ze chciał cię wydymać?

    Bo zamiast podac uczciwa cene to podal zaporowa :-) No ale wiadomo, najlepiej
    zarabia sie na szybkich robotach za kosmiczna cene.

> [...]
    > Rzucił do mnie jeszcze parę epitetów jakim to jestem dymaczem i że on
    > nie ds mi zarobić i mi życzy, żebym zwinął interes.

    Ale czemu znowu opowiadasz bajki? Zadalem jedno pytanie, otrzymalem odpowiedz
    i nie skorzystalem. Wcale nie cwaniakowalem ani sie odgrazalem. Uznajmy, ze
    "wydymac" to byla moja subiektywna ocena do ktorej mam prawo bo tak to
    odczulem a dopoki nie podalem nigdzie o jaki warsztat chodzi nikomu krzywdy
    to nie robi.

    > Twoje rozumowanie jest wręcz debilne. Cały czas się stawiasz ponad
    > przedsiębiorcami, cały czas narzekasz jak to cię "dymają"

    Podobnie jak twoje. Caly czas uwazasz, ze to przedsiebiorcy sa wiecznie
    biedni i najbardziej uciskani i narzekasz jaka to klientela glupia.

    --
    Artur
    ZZR 1200