  • 131. Data: 2014-07-20 13:54:54
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-19 20:26, k...@g...com pisze:

    > jak bym napisał że Putin kazał im strzelać do cywilnych samolotów to by było
    oskarżenie. Napisałem coś przeciwnego. Zdaję sobie sprawę nie z tego wydumanego
    oskarżenia a z tego że wszystkim co to tak publicznie żałują zabitych cała sprawa
    koło chuja lata. I największym dla nich problemem będzie to że odszkodowania ktoś
    musi wypłacić ze swoich pieniędzy. Że drogi samolot się zniszczył. I jeszcze
    dziesiątki takich prywatnych spraw . A to że ktoś zginął dla nich szczegół bez
    znaczenia. W dobrym momencie dla niektórych to się stało bo przekierowało bydło z
    akcji Izraelskich wojsk na zestrzelenie samolotu. Nie żebym potępił Żydów za to co
    robią bo według mnie robią słusznie. Daleki jestem też o to że zestrzelenie to
    Izraelski spisek. Aż taki Macierewicz to ja nie jestem. Farta Żydzie mieli i tyle.
    Tym naszym też na rękę to jest bo nie muszą się z niczego tłumaczyć bo telewizja
    tylko o wypadku. A tak standardowa gadka numer 7 i załatwione. Chce pomoc Świat
    Ukrainie to 50 uzbrojonych dronów niech im wylizinguje. I niech patrolują granicę z
    Rosją i rozpierdalają wszystko co nie wygląda jak pusty wóz drabiniasty.

    Tobie akurat zupełnie nie mam nic do zarzucenia, w większości detali mam
    taki sam pogląd.

  • 132. Data: 2014-07-20 14:24:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 13:52:32 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

    > Widzę nagonkę na niewinnego człowieka,

    Putin niewinny? zupełnie niewinny. To nie ten agen służb specjalnych
    morduje ludzi, wsadza do łagrów po uważaniu, kradnie itd. zupełnie
    niewinny.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 133. Data: 2014-07-20 14:32:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 11:42:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kto ma?
    > Hipotetycznie - jak w takiej sytuacji odzyskać pieniądze?

    A to juz policja z czystym sumieniem oswiadczy - prosze dochodzi na
    drodze cywilnej, nam nic do tego :-)

    > Czyli mają doświadczenie w "olewaniu" co by było w korespondencji z
    > cieczami... :)

    Powiedzmy tak - nie maja mozliwosci ci pomoc, wiedza o tym, wiedza tez
    ze mozesz sie mylic.
    Najprosciej im umyc rece, ale trzeba zachowac pozory ... no to
    sprawdzili plomby.

    > Czyli miałem do GUM dzwonić stojąc przy dystrybutorze?

    Mozesz probowac, ale to Urzad ... a wiec prosze przyslac pismo i
    czekac dwa tygnie na odpowiedz :-)
    IH ktorej zadaniem jest kontrola stacji paliw, dokladnosci pomiaru nie
    mierzy i tez odsyla do GUM.

    J.

  • 134. Data: 2014-07-20 14:47:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 10:52:17 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > "podpisany 230 lat temu między Imperium Osmańskim, a Rosją układ Kuczuk -
    > Kainarij (ros. ?????-?????????????? ???????) głosi, że ,,mieszkańcy
    > półwyspu mają prawo do samostanowienia". Co ciekawe, umowa z 19 kwietnia
    > 1783 nadal obowiązuje. Widnieje pod nią podpis carycy Katarzyny Wielkiej,

    Hm, moze odszukamy jakis uklad Mieszka I ... i zazadamy od Niemcow
    odszkodowania :-)

    > która uznaje roszczenia Turków do Krymu. Ziemie te mają zachować
    > niezależność i nie mogą być przekazywane osobom trzecim... ,,W 1991 roku po
    > rozpadzie ZSRR i powstaniu niepodległej Ukrainy, Turcja, opierając się na
    > traktacie Kuczuk - Kainarij otrzymuje prawo do powrotu na Krym.

    Hm, ja tam nie wiem, ale pozniej byla wojna krymska, i po niej
    stosowny uklad. A potem przyszla rewolucja i mieszkancy polwyspu
    samodzielnie ustanowili sie republika socjalistyczna i samodzielnie
    przylaczyli do ZSRR.
    Czy od tego momentu Turcja nie stracila praw ?
    No i cos mi sie widzi ze radziecki rzad zerwal wszystkie umowy, ale na
    ile formalnie to zrobil ... o ile musial, bo wystarczylo sie uznac za
    nowe panstwo.

    J.

  • 135. Data: 2014-07-20 14:58:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 14:47:26 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Hm, moze odszukamy jakis uklad Mieszka I ... i zazadamy od Niemcow
    > odszkodowania :-)

    jeśli będzie nadal ważny to czemu nie

> [...]
    > radziecki rzad zerwal wszystkie umowy, ale na ile formalnie to zrobil
    > ... o ile musial, bo wystarczylo sie uznac za nowe panstwo.

    nie jest tak prosto się uznać za nowe państwo bo masz z tego zyski ale i
    straty. Chociażby takie, że przestają działać wszystkie umowy. te
    korzystne dla Ciebei też.

  • 136. Data: 2014-07-20 15:03:46
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 14:47:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > No i cos mi sie widzi ze radziecki rzad zerwal wszystkie umowy, ale na
    >
    > ile formalnie to zrobil ... o ile musial, bo wystarczylo sie uznac za

    Turcja nie straciła prawa o ile kiedykolwiek miała prawo przyłączyć Krym. Prawo do
    wyboru mają mieszkańcy Krymu. mają prawo zmienić kraj z którym są połączeni. Turcja i
    Rosja mają jedynie prawo przyjąć albo odrzucić chęć przyłączenia. W rozumieniu bardzo
    starego porozumienia pomiędzy Rosją a Turcją Krym został przyłączony do Ukrainy
    nielegalnie. Ukraina w takim przypadku była okupantem chociaż stosowała się do
    porozumienia w którym jej nie brano pod uwagę. Krym był przynajmniej teoretycznie
    autonomiczny i miał własny mini parlament. W porozumieniu jest jeden zapis w którym
    stwierdzono ze aktualni mieszkańcy mają moc sprawczą. Żadne naleciałości historyczne
    nie mają wpływu na to co ma być z Krymem. Decydują tylko ci co są tam zameldowani i
    przebywają w czasie referendum.

  • 137. Data: 2014-07-20 15:14:53
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 14:58:49 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Krym nie jest nowym państwem. Zgodnie z historycznym porozumieniem może być albo z
    Turcją albo z Rosją. Porozumienie nie przewiduje pełnej tylko częściową autonomię.
    Najnowsza historia zna podobne przypadki. To Irlandia, Szkocja i Anglia. Irlandia i
    Szkocja dalej należą do Korony angielskiej ale Irlandia jest niezależnym państwem a
    Szkocja stara się by uzyskać pełną niezależność. Bo częściową już ma. Chyba nie
    trzeba przypominać co zupełnie niedawno działo się w Irlandii i jakoś światowa opinia
    publiczna nie uważa Anglii za agresora i okupanta. A w przypadku Krymu co głupszy
    Polak twierdzi ze Putin napadł na Krym.

  • 138. Data: 2014-07-20 15:24:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 06:14:53 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Krym nie jest nowym państwem.

    jakbys nie cytował ałego internetu to może byś zrozumiał, że J.F. nie
    pisał o Krymie.

  • 139. Data: 2014-07-20 16:29:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 12:58:49 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jeśli będzie nadal ważny to czemu nie

    Jakos tak rzadko slyszalem o uniewaznianiu ukladow.
    Raczej sie podpisywalo nowy ... po wojnie :-)

    > nie jest tak prosto się uznać za nowe państwo bo masz z tego zyski ale i
    > straty. Chociażby takie, że przestają działać wszystkie umowy. te
    > korzystne dla Ciebei też.

    Czasy byly rewolucyjne i wiekszosc umow i tak sie sama zerwala.
    Zreszta te komuchy zawsze dzialaly jak im wygodniej - na korzystny
    traktak zawsze mozna sie powolac, na niekorzystny ... zawsze mozna
    powiedziec ze oni go nie podpisywali.
    Zreszta, gdyby te traktaty cos znaczyly, to by tylu wojen nie bylo :-)

    tak czy inaczej - po 200 latach roznych wojen, watpie aby ktos te
    traktaty uznawal za obowiazujace :-)

    J.

  • 140. Data: 2014-07-20 16:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jul 2014 06:03:46 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Turcja nie straciła prawa o ile kiedykolwiek miała prawo przyłączyć Krym.
    >Prawo do wyboru mają mieszkańcy Krymu.
    >mają prawo zmienić kraj z którym są połączeni.

    No to "wybrali" i zniesli sobie to prawo.
    A moze i nie zniesli, bo w ZSRR rozne ciekawe zapisy byly ... tak samo
    jak w USA :-)

> [...]
    >była okupantem chociaż stosowała się do porozumienia w którym jej
    >nie brano pod uwagę. Krym był przynajmniej teoretycznie autonomiczny

    No wlasnie - i sobie zalozyl Krymska republike socjalistycza, i sie
    przylaczyl do ... RSFRR, a potem go zdegradowali, i Chruszczow
    przerzucil do Ukrainy.
    A w miedzyczasie tych mieszkancow deportowano i przywieziono nowych.

> [...]
    >Żadne naleciałości historyczne nie mają wpływu na to co
    >ma być z Krymem. Decydują tylko ci co są tam zameldowani

    Ale po tym byla masa innych porozumien. I ktore sa obowiazujace ?

    J.