  • 1. Data: 2011-01-21 17:58:30
    Temat: czyżby koniec NMT ?
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    Właśnie skanowałem pasmo UHF i stwierdziłem, że BTS NMT Grzywacz nie nadaje.
    Zdaje się, że Kamień Pomorski także.
    Inne, bardziej odległe nadają.
    Zadzwoniłem do rodziny mającej telefon stacjonarny i poprosiłem o kilka
    prób.
    Dowolny numer 690 xxx xxx powoduje zajętość bez marszrutowania (S-12J
    ABSPQM=226397).
    Czyżby wyłączali właśnie sieć NMT ?
    vari

  • 2. Data: 2011-01-21 20:07:36
    Temat: Re: czyżby koniec NMT ?
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 21 Sty, 18:58, "vari" <v...@o...pl> wrote:
> [...]
    > prób.
    > Dowolny numer 690 xxx xxx powoduje zajętość bez marszrutowania (S-12J

    Potwierdzam zmianę w stosunku do grudnia.Po wybraniu dowolnego
    numeru- u mnie krótka marszruta i pani Janina informuje " ntn "
    Ja ABSPQ=71327, 5 ESS

  • 3. Data: 2011-01-21 20:43:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-21 18:58, vari pisze:
    > Właśnie skanowałem pasmo UHF i stwierdziłem, że BTS NMT Grzywacz nie nadaje.
    > Zdaje się, że Kamień Pomorski także.

    A powiedz mi, czym się objawia praca BTS-u NMT? I jakiego skanera
    używasz? Pytam, bo chciałbym sobie kupić Yaesu VR-500 i chciałem
    wiedzieć, jakie są o nim opinie.

  • 4. Data: 2011-01-22 01:00:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Potwierdzam zmianę w stosunku do grudnia.Po wybraniu dowolnego
    > numeru- u mnie krótka marszruta i pani Janina informuje " ntn "
    > Ja ABSPQ=71327, 5 ESS

    U mnie jest podobnie, lecz bez marszruty - od razu sygnał
    trójtonowy i NMTN (ABSPQ=22621; S12J). Sprawdzane na losowych
    numerach 690 yxx xxx, gdzie y = 2, 3, 5 lub 6.

    Piotr

  • 5. Data: 2011-01-22 06:17:02
    Temat: [NTG][OT]Re: czyżby koniec NMT ?
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > A powiedz mi, czym się objawia praca BTS-u NMT?

    radiowo ? burczeniem

    > I jakiego skanera używasz? Pytam, bo chciałbym sobie kupić Yaesu VR-500 i
    > chciałem wiedzieć, jakie są o nim opinie.

    Twoje pytanie jest typu: jakie masz auto, bo ja chce kupic takie czy takie
    vr-500 to normalny kompaktowy skaner, jakosciowo dobry, nieporownywalnie
    lepszy niz chinskie i koreanskie badziewie
    polski importer i serwis zbiera opinie pozytywne, nie pamietam zlej
    wypowiedzi o nich
    radio parametrycznie jest posrodku, natomiast ma normalne ograniczenia
    urzadzenia recznego, tym bardziej malego (nie ma gdzie zmiescic porzadnych
    obwodow wejsciowych, wiec czasem slychac cos tam, gdzie naprawde nie nadaje)

    jesli kupujesz, aby sluchac nmt, to lepiej sie pospiesz :)

  • 6. Data: 2011-01-22 08:16:30
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    > A powiedz mi, czym się objawia praca BTS-u NMT? I jakiego skanera używasz?
    > Pytam, bo chciałbym sobie kupić Yaesu VR-500 i chciałem wiedzieć, jakie są
    > o nim opinie.

    Praca NMT u mnie to już od dwóch lat same ramki na kanałach kontrolnych.
    W grudniu w Warszawie (Piasecznie) jeszcze zdarzyło mi się usłyszeć kilka
    rozmów.
    Co do VR-500 to testowałem ten skaner pracując w sklepie z nimi i jest jak
    najbardzieju godny polecenia.
    Wystrzegaj się tylko modelu VR-120. Jest głuchy jak pień poniżej 60 MHz.
    vari

  • 7. Data: 2011-01-22 11:25:21
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: czy?by koniec NMT ?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-22 07:17, brum pisze:

    > radiowo ? burczeniem

    > Twoje pytanie jest typu: jakie masz auto, bo ja chce kupic takie czy takie

    Ja wiedziałem, że Vari testował kiedyś vr-500, bo pisał o nim na jakimś
    foru, dlatego moje pytanie mogło zabrzmieć dziwnie.

    > jesli kupujesz, aby sluchac nmt, to lepiej sie pospiesz :)

    Akurat inne pasma mnie interesują. Inna sprawa, że w miarę cyfryzacji
    wszelkiej łączności radiowej, zwykłe skanery analogowe powoli tracą
    rację bytu.

    służby państwowe przechodzą na tetrę
    pkp kiedyś przejdzie na gsm-r
    telewizja na dvb-t

    niedługo będzie słychać tylko amatorów, samoloty i statki

  • 8. Data: 2011-01-25 16:23:46
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ihda7f$rat$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > trójtonowy i NMTN (ABSPQ=22621; S12J). Sprawdzane na losowych
    > numerach 690 yxx xxx, gdzie y = 2, 3, 5 lub 6.

    a ja wciąż mogę wybrać działający numer w 69060xxxx nie wiem czy to NMT
    czy nie, ale faktem jest że działa taki

  • 9. Data: 2011-01-25 21:09:11
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik "pyton" <p...@o...no> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > a ja wciąż mogę wybrać działający numer w 69060xxxx nie wiem czy to
    > NMT czy nie, ale faktem jest że działa taki

    To jest hicior:
    690601044
    skoro Centertel oficjalnie nie istnieje, to mogę podawać numer, bo
    przecież nie da się zadzwonić do nieistniejącej sieci, a tymczasem...
    prawie 20 sekund marszrutowania by w końcu zapodać;
    "wzywany abonent ma wyłączony aparat, lub jest poza obszarem zasiegu
    naszych stacji/
    the customer you have called has switched his phone off or travel to
    other service area"

    Co to ma być??

  • 10. Data: 2011-01-25 22:17:59
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-01-25 22:09, pyton wrote:
> [...]
    > naszych stacji/
    > the customer you have called has switched his phone off or travel to

    No ciekawostka :)
    Może centrala dalej działa, a radia już nie ma?
    W razie czego dla potomnych: http://mabanana.com/centertel.wav

    pozdr.