-
1. Data: 2002-10-03 12:49:14
Temat: NASK
Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
Witam,
czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
Niejednokrotnie zdarzało mi się doświadczyć problemów z brakiem delegacji z
powodu braku terminowej opłaty za domenę. Zdarzyło się, że dotyczyło to
ogólnopolskiej firmy z wieloma oddziałami, która przez kilka godzin nie
mogła korzystać z poczty elektronicznej. Ale dziś dotyczy to banku -
konkretnie BZ WBK S.A., gdzie nie działa cały system obsługi internetowej
dostępny pod domeną centrum24.pl.
Ja rozumiem, że płatności są drażliwym tematem i większość ma z nimi
problemy, ale sposób w jaki sprawę załatwia NASK - brak informacji, choćby
mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
Z#
-
2. Data: 2002-10-03 13:20:46
Temat: Re: NASK
Od: m...@n...pl
Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
> Ja rozumiem, że płatności są drażliwym tematem i większość ma z nimi
> problemy, ale sposób w jaki sprawę załatwia NASK - brak informacji, choćby
> mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
niedpuszczalne jest imho ze dzial IT w BZWBK dopuszcza do takiej
sytuacji. NASK ma zbujeckie prawo wylaczac usluga za ktora klient nie
placi. To czy robia to elegancko czy nie to inna sprawa. Psim
obowiazkiem klienta jest zaplacic za usluge, jesli nie chce to
konsekwencje sa jasne i oczywiste dla wszystkich.
pz
mazek
--
http://www.netsync.pl/~mazek/ : http://www.keyserver.net/
GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89
-
3. Data: 2002-10-03 13:23:27
Temat: Re: NASK
Od: Samotnik <s...@s...eu.org>
W artykule <angvt6$41l$1@news.tpi.pl> Zbigniew Sikora napisał(a):
> czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
> Niejednokrotnie zdarzało mi się doświadczyć problemów z brakiem delegacji z
> powodu braku terminowej opłaty za domenę. Zdarzyło się, że dotyczyło to
> ogólnopolskiej firmy z wieloma oddziałami, która przez kilka godzin nie
> mogła korzystać z poczty elektronicznej. Ale dziś dotyczy to banku -
> konkretnie BZ WBK S.A., gdzie nie działa cały system obsługi internetowej
> dostępny pod domeną centrum24.pl.
> Ja rozumiem, że płatności są drażliwym tematem i większość ma z nimi
> problemy, ale sposób w jaki sprawę załatwia NASK - brak informacji, choćby
> mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
Od dawna wszyscy wiemy, że zarządzanie domenami należy zdemonopolizować na wzór
amerykański. Problem w tym, kogo kopnąć w ..., aby w końcu coś się w tym kierunku
ruszyło.
--
Samotnik
Zapisz się na listę 'Radio z Twarzą' - codziennie świeże nowinki z
Radia Maryja! ** http://www.samotnia.eu.org/rzt/ **
-
4. Data: 2002-10-03 14:15:27
Temat: Re: NASK
Od: "Andrzej Rutkowsksi" <a...@a...com.pl>
> > mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
>
> Od dawna wszyscy wiemy, że zarządzanie domenami należy zdemonopolizować na
wzór
> amerykański. Problem w tym, kogo kopnąć w ..., aby w końcu coś się w tym
kierunku
> ruszyło.
I myslisz, ze inni beda czekali miesiac, czy pol roku na zaplacenie
faktury?
Andrzej R.
> --
> Samotnik
> Zapisz się na listę 'Radio z Twarzą' - codziennie świeże nowinki z
> Radia Maryja! ** http://www.samotnia.eu.org/rzt/ **
-
5. Data: 2002-10-03 14:27:33
Temat: Re: NASK
Od: Evil <m...@r...pl>
Zbigniew Sikora wrote:
> Witam,
> czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
> Niejednokrotnie zdarzało mi się doświadczyć problemów z brakiem delegacji z
> powodu braku terminowej opłaty za domenę. Zdarzyło się, że dotyczyło to
> ogólnopolskiej firmy z wieloma oddziałami, która przez kilka godzin nie
> mogła korzystać z poczty elektronicznej. Ale dziś dotyczy to banku -
> konkretnie BZ WBK S.A., gdzie nie działa cały system obsługi internetowej
> dostępny pod domeną centrum24.pl.
Jak ktos nie placi to bardzo mu tak dobrze. Faktura jest wezwaniem do
zapłaty nie jakiś tam email. Jak ktos tego ni pilnuje moze miec
pretensje do siebie.
E.
-
6. Data: 2002-10-03 14:34:33
Temat: Re: NASK
Od: "Andrzej Kosmala" <a...@w...pl>
Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
news:angvt6$41l$1@news.tpi.pl...
> Witam,
> czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
Różnie to bywało z NASK, i dobrze i źle, ale jak ktoś nie płaci, to sorry...
Zapytam z innej beczki.
Mówiło się swego czasu o pełnej automatyzacji zmiany delegacji domeny i do
dziś cisza.
Jako, że chcę przedelegować kilkanaście domen zastanawiam się czy czekać,
czy też przeprosić obecną procedurę.
--
Pozdrawiam,
Andrzej Kosmala
-
7. Data: 2002-10-03 16:28:25
Temat: Re: NASK
Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>
Andrzej Rutkowsksi <a...@a...com.pl> wrote:
>
> > > mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
> >
> > Od dawna wszyscy wiemy, że zarządzanie domenami należy
> > zdemonopolizować na wzór amerykański. Problem w tym, kogo kopnąć w
> > ..., aby w końcu coś się w tym kierunku ruszyło.
>
> I myslisz, ze inni beda czekali miesiac, czy pol roku na
> zaplacenie faktury?
Nie, ale - tak jak to robią rejestratorzy na bardzo konkurencyjnym
rynku domen .org|.com|.info, itd. - gdy będzie mijał termin
expiracji domeny, przyślą mailem informację z przypomnieniem.
A nie *po cichu* wyłączą domenę tak, że pierwszy dowiesz się
tego od swoich klientów (!).
NASK nie wysyła faktur poleconym. Zdarza się tak, że nie docierają,
albo docierają pod stary adres (z powodu bałaganu w ich systemie).
A chyba w żadnej firmie nie robi się na ścianie kalendarzyka
z datami expiracji (czasami dziesiątek czy nawet setek) domen
i przypominaniem o płatnościach, tylko po prostu płaci się
przychodzące kolejno faktury w terminie i wszystko jest OK.
Jest OK, gdy faktury dochodzą niezawodnie, a jak faktura
nie przyjdzie, to się nie płaci, bo niby na jakiej podstawie?
W regulaminie nie ma nic o okolicznościach, w których fakturę
uważa się za dostarczoną. Jest tylko o tym, że płatność
musi byc uregulowana w terminie wskazanym na fakturze.
A jak nie ma faktury, to co?
Jest to ewidentne działanie na niekorzyść klienta.
Te chamskie zagrywki NASKu się skończą jak tylko jego funkcja
zostanie zdemonopolizowana. Ja pierwszy przeniosę się do
konkurencji, która będzie przypominała o mijającym terminie
płatności nawet, gdyby cenę za rejestację miała na tym samym
poziomie (w co zresztą nie wierzę, bo jestem wręcz pewien,
że będzie tańsza).
Niestety jednak szybko to chyba nie nastąpi.
NASK sprytnie "pozyskuje" wszystkie rogatki - praktycznie
jedyna organizacja w Polsce, która wypełniając swoje
statutowe cele - mogłaby powalczyć trochę o nasze interesy
w urzędzie antymonpolowym (mowa o ISOC.org.pl) nie może
tego zrobić gdyż... jest sponsorowana przez.. zgadnijcie
kogo? TADA! :>
Mam jednak nadzieję, że w końcu ktoś bogaty np jakaś duża
firma się tak *wkurwi*, że sama rozpęta piekło które,
wystarczy do zmiany tej chorej sytuacji braku wyboru.
--
Tomek
-
8. Data: 2002-10-03 22:19:07
Temat: Re: NASK
Od: "Blurdy Bop" <b...@p...onet.pl>
> Jako, że chcę przedelegować kilkanaście domen zastanawiam się czy czekać,
> czy też przeprosić obecną procedurę.
>
Przeprosic. NASK mial zamowic system do calkowicie automatycznego
zarzadzania domenami, ale ma straszne poslizgi - wiec niestety dalej
karteczka, dlugopis, fax i czynnik ludzki po drugiej stronie.
marek
-
9. Data: 2002-10-03 22:19:30
Temat: Re: NASK
Od: "qna" <q...@h...com>
NASK jest firmą o której można by naprawdę dużo gadać i tak naprawdę dobrego
z tego gadania chyba nic bym nie wyciągnął.
Sam próbowałem tam zarejestrować domeny już chyba trzykrotnie i pamiętam że
potrzebowałem je jak najszybciej, z czego NASK nigdy nie dotrzymał
terminowości rejestracji domeny, przedłużając tą rejestrację o np. 3
tygodnie, lub wogóle odmawiał rejestracji domeny, ponieważ wymagał ode mnie
poswiadczenia o wlasności domeny którą miałem zarejestrowaną w usa z
rozszerzeniem .com
Szczerze powiedziawszy nigdy już tam nie wykupię żadnej domeny.
Wole serwisy rejestrujące domeny ogolnoswiatowe.
A to w jaki sposob oni traktuja klienta, to jest naprawdę skandaliczne.
Ostatnią domenę próbowałem zarejestrować jakieś pół roku temu i do dnia
dzisiejszego nie otrzymałem ani informacji o zarejestrowaniu, bądź nie ani
tez o problemach sie z tym wiążących. (podobny system jak w TPSA)
qna
Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
news:angvt6$41l$1@news.tpi.pl...
> Witam,
> czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
> Niejednokrotnie zdarzało mi się doświadczyć problemów z brakiem delegacji
z
> powodu braku terminowej opłaty za domenę. Zdarzyło się, że dotyczyło to
> ogólnopolskiej firmy z wieloma oddziałami, która przez kilka godzin nie
> mogła korzystać z poczty elektronicznej. Ale dziś dotyczy to banku -
> konkretnie BZ WBK S.A., gdzie nie działa cały system obsługi internetowej
> dostępny pod domeną centrum24.pl.
> Ja rozumiem, że płatności są drażliwym tematem i większość ma z nimi
> problemy, ale sposób w jaki sprawę załatwia NASK - brak informacji, choćby
> mailem o podejmowanych działaniach - jest niedopuszczalny.
>
> Z#
-
10. Data: 2002-10-04 07:06:32
Temat: Re: NASK
Od: Ohio <a...@e...com.nospam>
On Thu, 3 Oct 2002 14:27:33 +0000 (UTC), Evil <m...@r...pl> wrote:
>> czy ktoś wreszcie kopnie tych panów w .... ?
>> Niejednokrotnie zdarzało mi się doświadczyć problemów z brakiem delegacji z
>> powodu braku terminowej opłaty za domenę. Zdarzyło się, że dotyczyło to
>> ogólnopolskiej firmy z wieloma oddziałami, która przez kilka godzin nie
>> mogła korzystać z poczty elektronicznej. Ale dziś dotyczy to banku -
>> konkretnie BZ WBK S.A., gdzie nie działa cały system obsługi internetowej
>> dostępny pod domeną centrum24.pl.
>
>
>Jak ktos nie placi to bardzo mu tak dobrze. Faktura jest wezwaniem do
>zapłaty nie jakiś tam email. Jak ktos tego ni pilnuje moze miec
>pretensje do siebie.
Blah. Znam z własnego doświadczenia sytuacje gdy faktury *były*
zapłacone w terminie - bałagan po drugiej stronie (oni twierdzieli, że
nie zapłacone) spowodował wyłączenie domeny.
--
ohio