  • Data: 2014-01-11 18:17:00
    Temat: Moralność wojny? Re: Koniec komuny
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-11 12:45, RadoslawF pisze:

    > Jestem pewny i namawiam do przeczytania książki, przeczytasz
    > i też będziesz pewny. A dlaczego wredny, bo zamiast walczyć
    > szpiegował, mordował i oszukiwał.

    O - widzę, że okazja na niezły flejmik i dyskusję o pryncypiach nam się
    tu wykluła... :)
    A przepraszam - czy J23 (aka Hans Kloss) był wredny, czy bohaterski? A
    Wallenrod? A Kukliński? (Na te tematy akurat wylano już morze atramentu,
    farby drukarskiej i pewnie megawaty elektryki zasilającej modemy).
    Ale jako temat do dyskusji zadam pytania:
    Czy nam (Polsce) potrzebna jest armia?
    Czy nas, Polaków stać na armię, z której nie będą się śmiali? (Pytam o
    samodzielną armię, a nie oddziały lansjerów jak np. GROM)
    Czy nie słuszniej byłoby za 1/10 tych pieniędzy szkolić super-agentów,
    osadzać ich w newralgicznych punktach potencjalnych wrogów i w razie
    jakiegoś konfliktu szepnąć do ucha jakiemuś Wałodii "zastanów się, bo
    jutro do stacji uzdatniania wody w stolicy może wpaść istotna ilość
    pewnej substancji" (upraszczam, ale wiecie o co chodzi). Przygotowywać
    szantaże przywódców, mieć na każdego Emanuella haki itp? To przecież
    znacznie tańsze.
    Zwycięzców się nie sądzi, a słabi przegrani są karani tylko przez
    zwycięzców-wrogów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.