  • 81. Data: 2012-11-19 19:24:26
    Temat: Re: Montaż dźwięku - słuchawki
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-19, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Wiesz - nie sama produkcja na ich cenę wpływ ma. W nich jest faktycznie
    > nakładzione tyle sprytnej elektroniki, że można się zdziwić. :) Ja tam nie
    > żałuję ani pięciu groszy wydanych na EIZO. :D

    Ja do środka nie zaglądałem, ale przy EIZO naprawdę ma się wrażenie,
    że ktoś pomyślał o użytkowniku (tzn. nie tylko o tym, żeby mu opchnąć
    towar).

    Też nie żałuję ani grosza z wydanej kasy, choć w sumie jest to dosyć
    tani model jak na EIZO (dałem 1300 zł za 20"). Kolory super (a jest
    to model biurowy... :)), podświetlenie bez zarzutu, oczy się nie męczą.
    Tak naprawdę jest to mój pierwszy stacjonarny LCD i byłem w szoku, gdy
    dowiedziałem się, że wciąż istnieją modele bez tzw. trybu "text".

    pozdrawiam,
    PK

  • 82. Data: 2012-11-20 00:20:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 19 Nov 2012 18:24:26 GMT, PK napisał(a):

    > Ja do środka nie zaglądałem, ale przy EIZO naprawdę ma się wrażenie,
    > że ktoś pomyślał o użytkowniku (tzn. nie tylko o tym, żeby mu opchnąć
    > towar).

    Widziałem je i rozbebeszone. Porządek, pełna kultura. :D

    > Też nie żałuję ani grosza z wydanej kasy, choć w sumie jest to dosyć
    > tani model jak na EIZO (dałem 1300 zł za 20"). Kolory super (a jest
    > to model biurowy... :)), podświetlenie bez zarzutu, oczy się nie męczą.

    Któryś z serii EV?

    > Tak naprawdę jest to mój pierwszy stacjonarny LCD i byłem w szoku, gdy
    > dowiedziałem się, że wciąż istnieją modele bez tzw. trybu "text".

    Daj spokój - ja już bez ScreenManagera to się dziwnie czuję. ;D

    [ Niezbyt ruchawe, ale zawsze, nie? Król Julian, ,,Madagaskar" ]

  • 83. Data: 2012-11-20 19:47:27
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-19, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Któryś z serii EV?

    EV2023W

    Niedawno zacząłem się zastanawiać nad drugim monitorem... Znalazłem
    jakieś fajne Delle za 800 zł, ale ponieważ EIZO EV2315W jest za 1000 zł,
    to raczej nie ma o czym mówić :). A skoro już mamy czterocyfrową kwotę,
    to jeszcze kilka setek i jest EV2335W (IPS)...

    Co tu kryć: po doświadczeniach ostatnich 3 lat łatwiej mi wydać 1500 zł
    na EIZO niż połowę tej kwoty na dowolną inną firmę. A chodząc po
    sklepach widzę takie monitory (wcale nie dużo tańsze), że nawet za darmo
    bym nie wziął i nawet za 1500 zł od producenta bym nie używał...

    Problem polega na tym, że chciałem mieć dwa podobne monitory
    (rozdzielczość w pionie, rozmiar, kolor ramek), a EV2023W już wycofali
    (nie wiem czemu - mają w ofercie sporo mniejszych :/).

    pozdrawiam,
    PK

  • 84. Data: 2012-11-21 19:40:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 20 Nov 2012 18:47:27 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > to raczej nie ma o czym mówić :). A skoro już mamy czterocyfrową kwotę,
    > to jeszcze kilka setek i jest EV2335W (IPS)...

    Ja akurat jestem cholernie wybredny i matryc TN po prostu nie toleruję.

> [...]
    > sklepach widzę takie monitory (wcale nie dużo tańsze), że nawet za darmo
    > bym nie wziął i nawet za 1500 zł od producenta bym nie używał...

    W przypadku tej marki to akurat standardowa reakcja. :D

    > Problem polega na tym, że chciałem mieć dwa podobne monitory
    > (rozdzielczość w pionie, rozmiar, kolor ramek), a EV2023W już wycofali
    > (nie wiem czemu - mają w ofercie sporo mniejszych :/).

    AFAIR specjalną popularnością się nie cieszył, a ceny matryc 1920×1080
    spadły. Trzaśnij sobie EV2736W, a tego EV2023W machnij do pivota. :D

    [ Nic tak nie pogłębia wkurwienia, jak pogodni optymiści. (www.shapes.pl) ]

  • 85. Data: 2012-11-21 21:52:05
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-21, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
    > Ja akurat jestem cholernie wybredny i matryc TN po prostu nie toleruję.

    Filozoficznie czy z jakiegoś konkretnego powodu? :P

    Matryca w EV jest naprawdę dobra. Mówiąc "naprawdę dobra" mam na myśli
    to, że nadaje się nawet do amatorskiej obróbki zdjęć. Kąty widzenia
    także bez zarzutu.

    > AFAIR specjalną popularnością się nie cieszył, a ceny matryc 1920×1080
    > spadły. Trzaśnij sobie EV2736W, a tego EV2023W machnij do pivota. :D

    Nie chcę takiego kloca wielkiego :).
    Ponieważ obrazy na tych monitorach nie będą w żaden sposób związane
    (zazwyczaj: na jednym Windows, na drugim Linux; na jednym film,
    na drugim praca; na jednym programowanie / Excel, na drugim wykresy),
    to nie będę się tak upierał przy podobnej rozdzielczości. Mógłbym
    nawet kupić 19" 5:4 (zresztą całkiem chętnie), ale EIZO ma je
    strasznie drogo (bo kupują głównie firmy, więc można zażądać
    więcej...).

    pozdrawiam,
    PK

  • 86. Data: 2012-11-21 23:26:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 21 Nov 2012 20:52:05 GMT, PK napisał(a):

    > Filozoficznie czy z jakiegoś konkretnego powodu? :P

    Konkretnego. Gówniane odwzorowanie barw, najczęściej gówniana równomierność
    podświetlenia. Obserwowałem również EIZO z matrycami TN - było pod wieloma
    względami dobrze, ale przepraszam uprzejmie - nie dla mnie. :)

    > Matryca w EV jest naprawdę dobra. Mówiąc "naprawdę dobra" mam na myśli
    > to, że nadaje się nawet do amatorskiej obróbki zdjęć. Kąty widzenia
    > także bez zarzutu.

    PK - ja osiem lat pracowałem w Alstorze (dystrybutor EIZO na Polskę), jestem
    DTPowcem, mam całkiem niezłe pojęcie o tym, co w środku stoi. EV nie jest
    monitorem do pracy z kolorem. Serio. :) Niemniej jednak - jak się popatrzy
    po tym jak pewne rozwiązania spływają od najbardziej wymagających serii
    (monitory medyczne -> monitory dla grafików -> monitory dla wygmagających
    konsumentów -> monitory dla biur) to się można zdziwić. :D

> [...]
    > nawet kupić 19" 5:4 (zresztą całkiem chętnie), ale EIZO ma je
    > strasznie drogo (bo kupują głównie firmy, więc można zażądać

    Mam podobny problem, jak Ty. Obecnie już pracuję na dwóch monitorach - mam
    24" + 17". Na głównym mam obszar roboczy do składu, na drugim - mniejszym -
    mam obszar na palety narzędziowe. Wstawianie poprawek w tekście - makabra.
    Brakuje mi nie większego prawego ekranu - łeb sobie ukręcę wtedy. Brakuje mi
    trzeciego - z lewej strony (moja 17" ustawiona jest z prawej strony głównego
    monitora). Zestaw 17" + 24" + 17" - no już by było fajnie. :D

    [ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach ]
    [ możesz śmiało zapomnieć. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 87. Data: 2012-11-22 02:40:10
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-21, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > monitorem do pracy z kolorem. Serio. :) Niemniej jednak - jak się popatrzy

    No ale człowieku. Ja piszę o amatorskiej obróbce grafiki, a Ty o DTP.
    Co to za porównanie w ogóle? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 88. Data: 2012-11-23 21:19:16
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 22 Nov 2012 01:40:10 GMT, PK napisał(a):

    > No ale człowieku. Ja piszę o amatorskiej obróbce grafiki, a Ty o DTP.
    > Co to za porównanie w ogóle? :)

    Ty nawet nie wiesz, jakie cuda potrafią wymyśleć spece od amatorskiej
    fotografii. ;D

    [ Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Realiści wiedzą, ]
    [ gdzie świat ma ten otwór... (znalezione w necie) ]

  • 89. Data: 2012-11-25 07:37:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 18 Nov 2012 14:49:49 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > No tos mnie skwitowal...spartolony sklad... ech, w takiej elycie to ja nie
    > chce byc :P

    Twoja strata. Towarzystwo przezacne. :)

    [ Everything is relevant. Until it's not. ]
    [ (Gil Grissom, "CSI 4x21 Turning the Screws") ]