  • 11. Data: 2022-07-12 22:07:59
    Temat: Re: Monitor. Wyłącznik curiosum
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Boguś" 62cd4a38$0$467$6...@n...neostrada.pl

    > Zużycie matrycy nie powinno być groźne bo jak piszą w internecie LED jest

    LED? -- póki zimne, są ,,wieczne''...
    Mogą bezawaryjnie świecić sto lat...

    > trwalsze od LCD. Pozostanę więc przy opcji nie wyłączania monitora.

    LED to LCD podświetlony LEDkami...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 12. Data: 2022-07-13 01:39:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-12, Costa Bravo <q...@a...com> wrote:

    > No to jesteś zdolnym chłopakiem. Trzy ruchy w jednym!. Ja tego nie
    > potrafię. Obok mam drugi monitor i tylko macham ręką i jest wyłączony.

    Potrafisz, potrafisz. Mnie na poczatku tez ten Samsung wkurzał ale serio
    nie jest to nic innego, niż kwestia wyrobienia paru odruchów. Ba,
    zacząłem się nawet zastanawiać, że może to jest lepsze rozwiązanie. Ile
    to ja się zawsze naszukam, który z 4-5 guzików pod listwą lub za ekranem
    to są te, których w danym momencie potrzebuję; - fakt, nie potrzebuję za
    często, ale takiego "źródła" to już czasami się szuka. W sumie idealne
    rozwiązanie to byłby osobny przycisk do włączenia i właśnie taki
    dżojstik dla całej reszty.

    > Jasne, w stanie spoczynku praktycznie nie pobiera prądu. W moim
    > przypadku są też inne aspekty sprawy. Pracuję na komputerze z tym
    > monitorem 10-30 min. Potem przenoszę się na drugi, trzeci komputer. I
    > tak w kółko przez cały dzień. Bywa że w ciągu dnia 10 razy wracam do
    > tego monitora. Czas uśpienia jest 10 min.
    > Ekolodzy zaraz wylicza tak:
    > 3Wh/na 1 uśpienie , 30 Wh/dobę , 0.9 KWh/miesiąc , 11 KWh/rok

    A ile na rozruch i wieksze zużycie elementów z powodu wahań termicznych?
    To są bardzo krótkie cykle. Ktoś się tu zna na tyle, żeby odpowiedziec
    co się dzieje np. z matrycą / jej podświetleniem w momencie odłączenia
    zasilania i ponownego włączenia?

    > Dla ekologów dużo, w praktyce niewiele, bo zapewnie każdy też ma
    > jakieś starsze urządzenie gdzie 1 neonówka lub dioda pobiera więcej.
    > Pozostanę więc przy nie wyłączaniu monitora.
    >
    > PS. Tym wyłączeniem na listwie to jednak gruba przesada

    To są takie trochę problemy pierwszego świata i nieco też akademickie, a
    ja nadal nie wiem co zrobić z NASem, który z jednej strony żre mi 24W,
    włącza się 5 min i jeszcze dyskom takie włączanie nawet raz na dobę
    przysługi nie robi.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2022-07-13 10:36:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.07.2022 17:40, Eneuel wrote:
    > Takie wyłączanie i włączanie listwą nie szkodzi monitorowi?...
    > Trochę brutalne...

    A co ma się dziać z monitorem który pobiera 32W?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-07-14 14:42:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2022 13:24:46 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Ja używam właśnie listwy pod biurkiem przyczepionej do blatu. Jakbym
    > miał trzy monitory wyłączać każdy z przyciskiem w innym miejscu...to bym
    > ich pewnie nie wyłączał gdyby nie ta listwa :-P

    Dla wyłączających monitory i co tam jeszcze można listwą:

    Są listwy samoczynnie wyłączające gniazda "slave".
    Kompa podpina się do "Master" i jak ten master zobaczy, że pobór prądu
    znacznie zmalał (czyli komp został wyłączony), to po chwili odcina napięcie
    do gniazd "Slave".
    U mnie w domu tak działają dwie listwy, moja odcina wszystkie monitory,
    drukarki etykiet, MIDI, moduł brzmieniowy Yamaha i chyba jeszcze coś.

    Przykład listwy: acar eco plus

    Jest to wygodne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-07-14 15:25:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-14, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > U mnie w domu tak działają dwie listwy, moja odcina wszystkie monitory,
    > drukarki etykiet, MIDI, moduł brzmieniowy Yamaha i chyba jeszcze coś.

    Teraz patrzymy na to jak na jakieś praktyczne czy ergonomiczne
    objawienie, a przecież wychodzące gniazdo było jeszcze nie tak dawno
    standardem w zasilaczach, wtedy AT, i służyło najczęściej do podpięcia
    właśnie monitora. I komu to przeszkadzało.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-07-14 20:11:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 13:25:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > standardem w zasilaczach, wtedy AT, i służyło najczęściej do podpięcia
    > właśnie monitora. I komu to przeszkadzało.

    W moin przypadku Yamaha ma transformatorowy stary zasilacz, jedna z
    drukarek też. Grzeją się te zasilacze, a na nich czasem leżą jeszcze jakieś
    "bardzo potrzebne" papiery. Ja to wyłączam raczej z bezpieczeństwa, a nie
    dla tych kilkunastu watów, co ciągną włączone.
    Chociaż i tak cała moja elektronika (routery, NAS, UPSy do wyłączonych
    komputerów) ciągną stale około pół kilowata. Zaznaczam: przy wyłączonych
    komputerach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-07-15 01:19:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-14, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > "bardzo potrzebne" papiery. Ja to wyłączam raczej z bezpieczeństwa, a nie
    > dla tych kilkunastu watów, co ciągną włączone.

    Nawet współczesne urządzenia potrafią się grzać jak diabli. Takie
    switche z portami sfp np.

    > Chociaż i tak cała moja elektronika (routery, NAS, UPSy do wyłączonych
    > komputerów) ciągną stale około pół kilowata. Zaznaczam: przy wyłączonych
    > komputerach.

    Jest to poważny problem przy nieco bardziej rozbudowanej, nawet domowej
    infrastrukturze. To się wydaje, że to są małe obciążenia, 1-5W na
    urządzenie, ale jak się zbierze wszystko razem to wychodzą spore
    ilości. Ja mam jeszcze ten problem, że u mnie jest duża wilgotność,
    więc nie wyłączam też z tego powodu.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2022-07-15 03:00:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" 16526zuhb4gyo$....@4...net

    > komputerów) ciągną stale około pół kilowata. Zaznaczam: przy wyłączonych

    500W? Na co Ci tyle energii?!
    Wg mnie takie zasilacze bez obciążenia niemal niczego nie biorą...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 19. Data: 2022-07-15 09:19:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2022 03:00:43 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > "Adam" 16526zuhb4gyo$....@4...net

    > 500W? Na co Ci tyle energii?!
    > Wg mnie takie zasilacze bez obciążenia niemal niczego nie biorą...

    Switche, routery, AP, NAS 4xHDD, NAS 2xHDD, dwa UPS-y Ares 1600, trzy
    mniejsze, jakiś lekki komputer robiący za zdalny terminal i jeszcze pewnie
    coś by się znalazło, jakbym zaczął sprawdzać po kablach ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2022-07-15 21:26:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2022 11:09:40 +0200 (GMT+02:00), Eneuel napisał(a):

    > Adam
    >
    >: ...jeszcze pewnie coś by się znalazło
    >
    > To wszystko ciągnie pół kilowata, gdy jest wyłączony, gdy nie pracuje?

    Pół kW gdy ja nie pracuję, a w zasadzie gdy mój laptop nie siedzi w stacji,
    czyli monitory, niektóre drukarki, sprzęt audio i coś tam jeszcze jest
    wyłączone.
    Sam główny serwer (Power Edge, 2 szt. mocne Xeony, 8 szt. HDD SAS) potrafi
    szarpnąć sporo ponad pół kilowata. Każdy z zasilaczy ma moc 800 lub 900
    watów. Ale już coraz rzadziej jest włączony.
    W porównaniu z nim pozostałe serwery (Lenovo & Fujitsu) sumarycznie biorą
    nieco mniej prądu. Też już dość rzadko włączane.
    Moje monitory (HP LP2475w) też sporo zjadają, ale są bardzo dobre, z
    wieloma wejściami, ze znakomitą matrycą sIPS, rozdziałka 1920x1200. Mają
    nawet PIP. Bardzo je lubię. Najstarszy ma przepracowane nieco ponad 14 tys.
    godzin, dla nich to nie jest wiele.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam