  • 11. Data: 2010-04-18 21:30:40
    Temat: Re: Moja skrzynia biegow;)
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hqfs5d$t7f$...@i...gazeta.pl...
    > Powinno, najlepiej wloz wodzik na oske i sprawdz zwyklym katomierzem, ale
    > po wodziku widac, czy chodzi pod dobrym katem, po wytarciu powierzchni
    > przesuwajacej kola, jezeli nie jest rowno wytarta na calej powierzchni(to
    > zgrubienie na koncach) to znaczy, ze nie jest prosty.

    Tylko tyle, ze ta powierzchnia robocza (to zgrubienie o ktorym mowisz) nie
    wyglada na zbyt dokladnie wykonana. Tak jak troszeczke lepszy odlew - na
    100% nie szlifowane, moze zgrubnie frezowane. Zwyklym katomierzem jest ok,
    ale we wtorek wezme moze na mikroskop warsztatowy - tym powinno dac rade
    wszystko pomiezyc.

    > jeszcze sprawdz pamietnik, czy scianki kanalow, w ktorych chodza przesuwki
    > nie sa wyszerbione, i tez na same koncowki wodzikikow, chodzacych w
    > pamietniku

    Tutaj wszystko jest zupelnie ok. Ani pod palcem, ani przesuwajac wodzik w
    rowku pamietnika nic nie czuc, nie widac i w ogole super jest;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 12. Data: 2010-04-20 17:45:53
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    I jeszcze raz ja;)

    Odchylka od prostopadlosci wodzika 1 (tego mocno przytartego) wzgledem osi
    po ktorej sie przesuwa wynosi ~14 stopni. Odchylka wodzika 2 (tego mniej
    zjechanego) wynosi ~2 stopnie. Odchylka wodzika, ktory jest kompletnie
    nieruszony (tego, ktorego nie ma na zdjeciach) wynosi ~1,5 stopnia.

    Na kazdym z wodzikow poszczegolne powierzchnie robocze sa kompletnie
    rownolegle (przynajmniej mieszcza sie w bledzie pomiarowym mikroskopu).

    Nie wiem ile wynosi tolerancja fabryczna tych wodzikow. Ktos ma pojecie na
    ten temat?

    Ale skoro wodzik "dobry" i lekko przytarty roznia sie o okolo 30min to kupie
    jeden i jego tez pomierze - jesli nowy ma mniej niz 2 stopnie to czeka mnie
    zakup jeszcze 2 wodzikow.

    --
    pzdr:
    Ivam