eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaModuł zapłonowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2009-07-17 08:07:48
    Temat: Moduł zapłonowy
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Niestety je jestem elektronikiem i mam taką małą zagwózdkę z doborem
    odpowiedniego modułu.
    Sprawa wygląda następująco: silnik 2-suwowy, 2-cyl. (trabant) z zapłonem
    elektronicznym EBZA. Niestety moduł już miał swoje lata i padł
    tranzystor, dobrałem w to miejsce inny i w sumie było OK. Pewnie by i
    działało, ale został pod napięciem na kilka minut (bez pracy) i znów się
    zjarał. Płytka już jest lekko rozwarstwiona i nie chcę reanimować tego
    ustrojstwa. Pomyślałem, że może jakiś moduł od silnika 4-cyl. 4-suwowego
    mógłby spasować. Niby były moduły do Poloneza, ale nie mam schematów
    modułów, które znalazłem: GL-118, GL-200, H-161.
    Może ktoś się z tym spotkał i doradzi mi, który mógłby być odpowiedni.
    Zasada działania ma być taka: impulsator daje sygnał do modułu co pełny
    obrót wału, moduł zaś steruje na przemian cewkami co 180 st.


  • 2. Data: 2009-07-17 10:03:56
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zasada działania ma być taka: impulsator daje sygnał do modułu co pełny
    > obrót wału, moduł zaś steruje na przemian cewkami co 180 st.

    a jesteś pewien, że te cewki nie pacowały razem , tak jak w maluchach?


  • 3. Data: 2009-07-17 10:26:16
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: Maru <m...@n...pl>

    qlphon pisze:
    >> Zasada działania ma być taka: impulsator daje sygnał do modułu co
    >> pełny obrót wału, moduł zaś steruje na przemian cewkami co 180 st.
    >
    > a jesteś pewien, że te cewki nie pacowały razem , tak jak w maluchach?
    >
    Właśnie w tym problem, że w maluchu zapłon występuje co 360 st.
    równocześnie na dwóch cylindrach (jeden na sprężaniu, drugi na wydechu),
    tłoki są tak samo ustawione. Tutaj jest 2-suw i tłoki są przestawione
    o 180 st. (tak jak. np. Jawa, CZ tylko, że tam było chyba wyjście na dwa
    moduły), zapłon na tym samym cylindrze w dwusuwie musi być co obrót, a
    nie co dwa jak w 4-suwie.
    Problem w tym, że impulsator ma tylko jedno wyjście na moduł, a nie dwa,
    wtedy nie byłoby problemu bo założyłbym dwa osobne moduły, np. od
    malucha (bodajże GL-100).
    Jeżeli teraz bym to zrobił to będę miał jednoczesny zapłon na sprężaniu
    w 1 cyl. i na ssaniu (poł. dolne) na 2 cyl.
    Jak nie znajdę odpowiedniego modułu to trzeba będzie szukać całego
    kompletu od Jawy, a to już dodatkowe koszty.


  • 4. Data: 2009-07-17 10:38:17
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h3pjtq$kch$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Właśnie w tym problem, że w maluchu zapłon występuje co 360 st.
    > równocześnie na dwóch cylindrach (jeden na sprężaniu, drugi na
    > wydechu), tłoki są tak samo ustawione. Tutaj jest 2-suw i tłoki
    > są przestawione o 180 st. (tak jak. np. Jawa, CZ tylko, że tam
    > było chyba wyjście na dwa moduły), zapłon na tym samym cylindrze
    > w dwusuwie musi być co obrót, a nie co dwa jak w 4-suwie.
    > Problem w tym, że impulsator ma tylko jedno wyjście na moduł, a
    > nie dwa, Jeżeli teraz bym to zrobił to będę miał jednoczesny
    > zapłon na sprężaniu w 1 cyl. i na ssaniu (poł. dolne) na 2 cyl.

    Skoro impulsator ma tylko jedno wyjscie .. to moze w trabancie sa
    podwojne iskry ?
    A jak wyglada kolo zamachowe ?

    W 4 cyl 4 suw jest moze byc wiecej naciec z jednej strony i tak
    modul rozroznia polobroty.
    Jesli masz tak samo to moze nie jest glupie zastowac cos od 4 cyl z
    dwiema podwojnymi cewkami.

    J.



  • 5. Data: 2009-07-18 12:40:06
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>


    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h3pbq3$255$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Pomyślałem, że może jakiś moduł od silnika 4-cyl. 4-suwowego mógłby
    > spasować. Niby były moduły do Poloneza, ale nie mam schematów modułów,
    > które znalazłem: GL-118, GL-200, H-161.
    > Może ktoś się z tym spotkał i doradzi mi, który mógłby być odpowiedni.
    > Zasada działania ma być taka: impulsator daje sygnał do modułu co pełny
    > obrót wału, moduł zaś steruje na przemian cewkami co 180 st.

    W/g
    http://www.trabant-forum.de/messages/38/112.html
    impulsatorem jest czujnik Halla który daje impulsy o wypełnieniu 50% -
    zapłon dla jednego cylindra wyzwala zbocze rosnące, dla drugiego opadające.
    Jesli chcesz ten oryginalny układ zastapić czymsik innym to zadbaj o
    odpowiednie przekształcenie impulsów...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl
    ==========###-###-###-###==============





  • 6. Data: 2009-07-18 17:41:13
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Jd. pisze:
    > Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > news:h3pbq3$255$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    >> Pomyślałem, że może jakiś moduł od silnika 4-cyl. 4-suwowego mógłby
    >> spasować. Niby były moduły do Poloneza, ale nie mam schematów modułów,
    >> które znalazłem: GL-118, GL-200, H-161.
    >> Może ktoś się z tym spotkał i doradzi mi, który mógłby być odpowiedni.
    >> Zasada działania ma być taka: impulsator daje sygnał do modułu co pełny
    >> obrót wału, moduł zaś steruje na przemian cewkami co 180 st.
    >
    > W/g
    > http://www.trabant-forum.de/messages/38/112.html
    > impulsatorem jest czujnik Halla który daje impulsy o wypełnieniu 50% -
    > zapłon dla jednego cylindra wyzwala zbocze rosnące, dla drugiego opadające.
    > Jesli chcesz ten oryginalny układ zastapić czymsik innym to zadbaj o
    > odpowiednie przekształcenie impulsów...

    Dzięki, oj chyba bez słownika :) i oryginału się nie obejdzie, ale teraz
    przynajmniej lepiej wiem jakiego modułu szukać.


  • 7. Data: 2009-07-18 17:59:36
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>


    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h3t245$5qh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >> W/g
    >> http://www.trabant-forum.de/messages/38/112.html
    >> impulsatorem jest czujnik Halla który daje impulsy o wypełnieniu 50% -
    >> zapłon dla jednego cylindra wyzwala zbocze rosnące, dla drugiego
    >> opadające.
    >> Jesli chcesz ten oryginalny układ zastapić czymsik innym to zadbaj o
    >> odpowiednie przekształcenie impulsów...
    >
    > Dzięki, oj chyba bez słownika :) i oryginału się nie obejdzie, ale teraz
    > przynajmniej lepiej wiem jakiego modułu szukać.

    Ja bym radził odtworzyć oryginał tyle że montując tranzystory końcowe na
    większym radiatorze.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl
    ==========###-###-###-###==============




  • 8. Data: 2009-07-19 09:41:28
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Jd. pisze:
    > Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > news:h3t245$5qh$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >>> W/g
    >>> http://www.trabant-forum.de/messages/38/112.html
    >>> impulsatorem jest czujnik Halla który daje impulsy o wypełnieniu 50% -
    >>> zapłon dla jednego cylindra wyzwala zbocze rosnące, dla drugiego
    >>> opadające.
    >>> Jesli chcesz ten oryginalny układ zastapić czymsik innym to zadbaj o
    >>> odpowiednie przekształcenie impulsów...
    >> Dzięki, oj chyba bez słownika :) i oryginału się nie obejdzie, ale teraz
    >> przynajmniej lepiej wiem jakiego modułu szukać.
    >
    > Ja bym radził odtworzyć oryginał tyle że montując tranzystory końcowe na
    > większym radiatorze.

    Też się nad tym zastanawiałem, trochę z radiatorem będzie drobny kłopot.
    Oryginalnie nie ma tam radiatora, a całość jest zamknięta w plastikowym
    pudełku.
    Do tego powierzchnia tranzystorów jest lekko kolista, więc całkowicie płaska
    powierzchnia odpada. Może coś mi się uda wymyślić, coś w stylu adapterka
    do powierzchni do tego jakiś radiatorek z wentylatorkiem od starej karty
    graficznej albo procka;))


  • 9. Data: 2009-07-19 12:45:43
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Maru pisze:
    >> Ja bym radził odtworzyć oryginał tyle że montując tranzystory końcowe
    >> na większym radiatorze.
    > Oryginalnie nie ma tam radiatora, a całość jest zamknięta w plastikowym
    > pudełku.
    > Do tego powierzchnia tranzystorów jest lekko kolista
    Tam tranzystor jest w obudowie "jajowatej"? to problem jest żaden, do
    takich też są radiatory dostępne:
    http://obrazki.elektroda.net/62_1203620169.jpg i podobne. Możesz dać
    podkładkę izolacyjną pod tranzystor (i śrubki) i radiator bez obaw
    przykręcać do karoserii. Tego typu (i podobne) radiatory dostaniesz w
    sklepie elektronicznym za grosze, bo to już "wymierający gataunek"
    Wg twojego opisu (stał na załączonym zapłonie i padł) to uszkodzenie
    jest wybitnie termiczne. Jak nie chcesz kombiniwać Znajdz coś
    zastępczego w obudowie TO-220 lub podobnej (większej?) i przykręć do
    dowolnego posiadanego radiatora. Stosowanie wentylatorków uważam za
    bezsensowne w warunkach samochodowych, skoro nie ogranicza cię rozmiar...


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 10. Data: 2009-07-20 06:03:33
    Temat: Re: Moduł zapłonowy
    Od: Maru <m...@n...pl>

    BartekK pisze:
    > Maru pisze:
    >>> Ja bym radził odtworzyć oryginał tyle że montując tranzystory końcowe
    >>> na większym radiatorze.
    >> Oryginalnie nie ma tam radiatora, a całość jest zamknięta w
    >> plastikowym pudełku.
    >> Do tego powierzchnia tranzystorów jest lekko kolista
    > Tam tranzystor jest w obudowie "jajowatej"? to problem jest żaden, do
    > takich też są radiatory dostępne:
    > http://obrazki.elektroda.net/62_1203620169.jpg i podobne. Możesz dać
    > podkładkę izolacyjną pod tranzystor (i śrubki) i radiator bez obaw
    > przykręcać do karoserii. Tego typu (i podobne) radiatory dostaniesz w
    > sklepie elektronicznym za grosze, bo to już "wymierający gataunek"
    > Wg twojego opisu (stał na załączonym zapłonie i padł) to uszkodzenie
    > jest wybitnie termiczne. Jak nie chcesz kombiniwać Znajdz coś
    > zastępczego w obudowie TO-220 lub podobnej (większej?) i przykręć do
    > dowolnego posiadanego radiatora. Stosowanie wentylatorków uważam za
    > bezsensowne w warunkach samochodowych, skoro nie ogranicza cię rozmiar...
    >
    >
    Faktycznie tak, też można zamontować. Nie wiem czemu sugerowałem się
    montowaniem radiatora na górnej powierzchni. Dzięki za linka.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: