  • 11. Data: 2009-09-05 12:22:42
    Temat: Re: Moduł GPS zamókł...
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Atlantis wrote:
    > Hmm... Podłączyłem teraz płytkę na kilka minut. PDA złapał połączenie z
    > modułem przez BT. Nie wiem jeszcze jak wygląda kwestia GPS, gdyż jak
    > mówiłem w mieszkaniu nigdy nie łapał. Poczekam jeszcze aż woda wyparuje
    > z zakamarków obudowy i złożę w całość.

    Ja w takich sytuacjach siegam po chusteczki do dezynfekcji z
    izopropanolem - zawartosc kilku takich wyciskam na scalaki (tak, by
    rozplynela sie po pcb i podzespolach), przecieram, a gdy calosc odparuje
    susze plytke suszarka do wlosow. Ratowalem w ten sposob zalane komorki i
    laptopy, jak dotad zawsze z pozytywnym skutkiem (przed taka operacja nawet
    pozostawione na dluzszy czas do wyschniecia niejednokrotnie nie chcialy
    sie wlaczyc - tym lepiej, bo pewnie resztki wilgoci z czasem
    doprowadzilyby do utlenienia polaczen i awarii).

    k,

  • 12. Data: 2009-09-05 12:40:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Na parapecie?

    Bardzo śmieszne...
    Na stoliku stojącym koło okna. ;)

  • 13. Data: 2009-09-05 12:42:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > izopropanolem - zawartosc kilku takich wyciskam na scalaki (tak, by
    > rozplynela sie po pcb i podzespolach), przecieram, a gdy calosc odparuje

    Hmm... A to nie jest ryzykowne zważywszy na fakt, że po włączeniu na
    chwilę zasilania urządzenie się jednak podniosło? Jakie chusteczki można
    zastosować?

  • 14. Data: 2009-09-05 13:02:16
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Atlantis wrote:
    > Hmm... A to nie jest ryzykowne zważywszy na fakt, że po włączeniu na
    > chwilę zasilania urządzenie się jednak podniosło? Jakie chusteczki można
    > zastosować?

    Ryzykowne moze byc uzywanie urzadzenia, w ktorym pozostaly resztki wilgoci
    (albo zanieczyszczenia, ktore w polaczeniu z wilgocia z powietrza moga
    wywolywac korozje). Za pare dni cos nawali, po miesiacu zdejmiesz obudowe
    i okaze sie, ze wysokopradowe sciezki zostaly zjedzone, a w miejscu lutow
    jest sinozielona, nie dajaca sie lutowac papka.
    Chusteczki... np. Leko albo Bioclean. Jeszcze lepszy bylby czysty
    izopropanol, ale takie chusteczki kupisz za pare zl w kazdej aptece.

    k,

  • 15. Data: 2009-09-05 15:06:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:

    > Udaj się do na prawdę solidnego serwisu gsm.
    > Utopione komórki da się uratować, to czemu nie odbiornik gps?

    Nawet utopione w krowim łajnie - serwis producenta ocenił że tylko
    wymiana płyty głównej (zacieki doszły w aż na procesor). Kąpiel w wodzie
    dejonizowanej (bez ultradźwięków, strumień z cienkiej igły do
    zastrzyków), kąpiel w spirytusie rektyfikowanym i telefon działał
    jeszcze rok póki go w terenie nie posiałem.
    I było to mycie w wariancie gorszym - bo po wysuszeniu. Generalnie
    należy unikać suszenia zalanej elektroniki przed jej umyciem - w trakcie
    suszenia stężenie soli w cieczy rośnie - przyspiesza to korozję i
    powoduje wytrącanie się osadów które będą same z siebie przewodziły
    (higroskopijne będą i wiecznie wilgotne) a do usunięcia mogą okazać się
    trudne.

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-09-05 15:45:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > I było to mycie w wariancie gorszym - bo po wysuszeniu. Generalnie
    > należy unikać suszenia zalanej elektroniki przed jej umyciem - w trakcie
    > suszenia stężenie soli w cieczy rośnie - przyspiesza to korozję i

    W moim przypadku ilość wody jaka się dostała do środka była niewielka.
    Ciecz nie spenetrowała dokładnie obudowy, która w jakimś stopniu
    zachowała wodoszczelność. Gdy ją otworzyłem zauważyłem jedynie
    niewielkie "kropelki" przy brzegach płytki oraz ślady po zacieku przy
    jednej diodzie sygnalizacyjnej (w pobliżu brak układów, jedynie wielka
    masa) oraz włącznika.

    Nie miałem pod ręką ani wody destylowanej ani izopropanolu, a niewielka
    ilość wody wyparowała momentalnie. Podłączyłem płytkę do zasilania tylko
    na chwilę i okazuje się, że żyje.

    Czy twoim zdaniem przemycie jej izopropanolem powinno wystarczyć?
    Niestety nie przychodzi mi do głowy nikt, kto mógłby mi po znajomości
    wykąpać płytkę w wannie ultradźwiękowej. Ewentualnie ktoś zna jakiś
    dobry serwis w Krakowie, który mógłby to zrobić nie żądając zapłaty
    porównywalnej do ceny takiego odbiornika na Allegro? :)

  • 17. Data: 2009-09-05 16:51:52
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > W moim przypadku ilość wody jaka się dostała do środka była niewielka.

    > Czy twoim zdaniem przemycie jej izopropanolem powinno wystarczyć?

    Wystarczy, że płytkę wysuszysz. Jeśli chcesz przyspieszyć proces użyj
    np. suszarki do włosów.

    Paweł

  • 18. Data: 2009-09-05 19:02:57
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik KILu napisał:
    > Chusteczki... np. Leko albo Bioclean. Jeszcze lepszy bylby czysty
    > izopropanol, ale takie chusteczki kupisz za pare zl w kazdej aptece.

    Opłaca się ten manewr z chusteczkami? Litrowa butla izopropylu
    kosztowała mnie bodaj 20zł, czy jakoś tak.
    Maciek

  • 19. Data: 2009-09-05 19:30:05
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciek wrote:
    > Opłaca się ten manewr z chusteczkami? Litrowa butla izopropylu
    > kosztowała mnie bodaj 20zł, czy jakoś tak.

    Niespecjalnie sie oplaca, ale chusteczki czasem latwiej kupic i mozna miec
    je zawsze przy sobie. Dlatego tak czy inaczej warto sie w nie zaopatrzyc.

    k,

  • 20. Data: 2009-09-05 20:51:14
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-05 21:02:57 +0200, Maciek <m...@p...com> said: