  • 1. Data: 2012-11-07 08:48:29
    Temat: Re: Modernizacja starego komputera.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Nov 2012 09:32:25 +0100, Marcin G. napisał(a):

    > Chcę go nieco ulepszyć dokładając na początek 2 * 1GB RAM, później jakiś
    > szybszy procesor.
    >
    > Czy ta płyta jest jakoś szczególnie problematyczna jeśli chodzi o dobór
    > pamięci?

    IMO 1G by wystarczył jeśli to komp domowy + XP. A ja nie pamiętam by płyty
    z tym chipsetem jakoś specjalnie grymasiły na RAM.
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-11-07 09:32:25
    Temat: Modernizacja starego komputera.
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    W rodzinie jest leciwy sprzęt oparty o:
    MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
    CPU: AMD Duron 1GHz,
    RAM: 256 MB DDR !!!

    Niestety ze względu na rozmiar pamięci nie działa to najszybciej delikatnie
    mówiąc.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 3. Data: 2012-11-07 10:01:15
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jacek Maciejewski nabazgrał(a):

    > IMO 1G by wystarczył jeśli to komp domowy + XP. A ja nie pamiętam by płyty
    > z tym chipsetem jakoś specjalnie grymasiły na RAM.

    O ile nie jest to to DOLPHIN 1/400Mhz :)

    Poszukać goodrama, kingstona , kingmaxa i powinno działać.

  • 4. Data: 2012-11-07 10:58:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin G. nabazgrał(a):

    > W rodzinie jest leciwy sprzęt oparty o:
    > MB: Soltek SL-75DRV4 na VIA KT266A,
    > CPU: AMD Duron 1GHz,
    > RAM: 256 MB DDR !!!

    Z ciekawości, opłaca się to reanimować jeszcze ?

  • 5. Data: 2012-11-07 11:13:34
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Z ciekawości, opłaca się to reanimować jeszcze ?

    Chodzi o to żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 6. Data: 2012-11-07 11:15:28
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > O ile nie jest to to DOLPHIN 1/400Mhz :)
    >
    > Poszukać goodrama, kingstona , kingmaxa i powinno działać.

    Biorę pod uwagę raczej pamięci PC2100/266MHz.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 7. Data: 2012-11-07 13:06:34
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Chodzi o to żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem.

    Celeron G530 to jakieś 155zł do tego płyta drugie tyle. Ram jakieś +-60zł i
    masz podstawę pod nowy komp.
    problemem może być tylko napęd dvd i hdd bo nie ma ide ale pakowanie starych
    i tak nie ma raczej sensu.

  • 8. Data: 2012-11-07 13:32:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Nov 2012 11:15:28 +0100, Marcin G. napisał(a):

    > Biorę pod uwagę raczej pamięci PC2100/266MHz.

    Jasne. A tu masz wykaz procków jakie płyta powinna obsłużyć:
    http://www.cpu-upgrade.com/mb-Soltek/SL-75DRV4.html
    Jak dasz Athlona 2600+ to będzie z niego całkiem rześki dziadek :) i koszt
    upgradu może się zmieścić do 50zł.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2012-11-07 14:19:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-11-07 13:06, Doxent wrote:

    > Celeron G530 to jakieś 155zł do tego płyta drugie tyle. Ram jakieś
    > +-60zł i masz podstawę pod nowy komp.
    > problemem może być tylko napęd dvd i hdd bo nie ma ide ale pakowanie
    > starych i tak nie ma raczej sensu.

    Dysk, bagatela ;) czyli kolejne conajmniej 200PLN+, do tego wymiana
    zasilacza tez raczej obowiazkowo. To wszystko sie kloci ze zdaniem
    widocznym w pierwszej linii.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2012-11-07 14:49:51
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    > http://www.cpu-upgrade.com/mb-Soltek/SL-75DRV4.html
    > Jak dasz Athlona 2600+ to będzie z niego całkiem rześki dziadek :) i koszt

    Dzięki, byłem kiedyś na tej stronie, ale zapomniałem adresu:)

    Pozdrawiam,
    Marcin G.