  • 1. Data: 2009-06-07 13:15:48
    Temat: Modernizacja PC za około 1,6k PLN
    Od: "AA" <n...@v...pl>

    Hej!

    Postanowiłem nieco odświeżyć mój PC (A64 3000+, 1BG DDR PC3200, X800GTO PCI-E,
    Asus A8N-E, HDD 750GB SATA-300, DVD-RW ATA, ModeCom MC 350W), ze starej
    jednostki zostawiam HDD, DVD-RW i k.graficzną (praktycznie nie gram,
    sporadycznie w Counter-Strike i Counter-Strike Source). Zastanawiam się jakie
    podzespoły wybrać (płyta główna, procesor, pamięć, obudowa, zasilacz), wstępnie
    wybrałem platformę Intel (c2d+p45), co teraz jest godne polecenia w zaplanowanym
    budżecie?

    Wstępnie:
    Intel Core2 Duo E8400 3,00GHz BOX - 719,-
    Gigabyte GA-EP45-DS3LR - 390,-
    Kingston DDR2 2x 2GB 800MHz CL5 - 224,-
    +obudowa, zasilacz

    Jak to widzicie? Coś zmieniać? Jaki zasilacz i obudowę wziąć (razem czy osobno),
    najlepiej w czarnej kolorystyce.

    Dzięki za pomoc!

    AA

  • 2. Data: 2009-06-07 20:19:24
    Temat: Re: Modernizacja PC za około 1,6k PLN
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "AA" <n...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > +obudowa, zasilacz
    >
    > Jak to widzicie? Coś zmieniać? Jaki zasilacz i obudowę wziąć (razem czy

    A jakie są powody modernizacji ? czego ci dziś brakuje ?

  • 3. Data: 2009-06-07 21:53:35
    Od: "AA" <n...@v...pl>

    > A jakie są powody modernizacji ? czego ci dziś brakuje ?

    Czasem koduje coś DVD2XviD i przyrost mocy obliczeniowej się przyda, poza tym
    używam również programu Mathematica i liczę na to że zmodernizowany PC będzie z
    tym też sobie szybciej radził, no i mam trochę gotówki do zmarnowania nim
    kryzys mi ją zje, a że przed wakacjami sprzęt elektroniczny jest najtańszy co
    też chcę wykorzystać ;)

  • 4. Data: 2009-06-09 10:40:48
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    AA pisze:

> [...]
    > kryzys mi ją zje, a że przed wakacjami sprzęt elektroniczny jest najtańszy co

    Jak CI sie nie spieszy to ja bym poczekal az stanieje i7.

  • 5. Data: 2009-06-09 14:03:19
    Od: "AA" <n...@v...pl>

    > Jak CI sie nie spieszy to ja bym poczekal az stanieje i7.

    Na razie wycenia płyta+procesor+ram wychodzi mi lekko 2,5kPLN, ile trzeba by
    czekać żeby cena stopniała około o połowę :> ?

    Pozdrawiam!

    AA

  • 6. Data: 2009-06-09 15:19:57
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Na razie wycenia płyta+procesor+ram wychodzi mi lekko 2,5kPLN, ile trzeba
    > by
    > czekać żeby cena stopniała około o połowę :> ?

    Znasz odpowiedź tylko jeszcze o tym nie wiesz :)
    Inaczej - kiedy kupiłeś zestaw na A64, za ile, kiedy był wart 50% ceny
    pierwotnej oraz ile jest dzisiaj warty? :)

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2009-06-09 15:49:21
    Od: "AA" <n...@v...pl>

    > Znasz odpowiedź tylko jeszcze o tym nie wiesz :)
    > Inaczej - kiedy kupiłeś zestaw na A64, za ile, kiedy był wart 50% ceny
    > pierwotnej oraz ile jest dzisiaj warty? :)

    Szczerze mówiąc nie śledziłem tego, ale zdaję sobie sprawę że z takim
    nastawieniem można czekać w nieskończoność bo ciągle wychodzi coś nowego i
    ciągle tanieje, za i7 przemawia nowa podstawka i ddr3. Ale jak brałem mojego A64
    to oczywiście też musiała być s939 która byłą bardziej przyszłościowa, podstawka
    szybko umarła, a procesora nie wymieniałem na x2 bo to się zupełnie nie
    opłacało na tą platformę.

    Pozdrawiam!
    AA

  • 8. Data: 2009-06-09 19:29:46
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > ciągle tanieje, za i7 przemawia nowa podstawka i ddr3.

    Właśnie dlatego brałbym zestaw "na wczoraj", tzn pamięci DDR2, tańszą płytę
    na jakimś P43 i może też procesor "o oczko" niższy, czyli jakiś E7x00 -
    wyjdzie odczuwalnie taniej a będzie niewiele wolniejszy

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2009-06-10 13:29:38
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Michał pisze:

    > Właśnie dlatego brałbym zestaw "na wczoraj", tzn pamięci DDR2, tańszą
    > płytę na jakimś P43 i może też procesor "o oczko" niższy, czyli jakiś
    > E7x00 - wyjdzie odczuwalnie taniej a będzie niewiele wolniejszy

    Zalezy co kto lubi. Robiac tak zostajesz ze stara podstawka na ktora nic
    ciekawego juz nie wyjdzie, pamieciami DDR2, ktore beda mocno drozaly. Ja
    bym przeczkal wakacje i wtedy kupowal i7

  • 10. Data: 2009-06-10 14:49:06
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Zalezy co kto lubi. Robiac tak zostajesz ze stara podstawka na ktora nic
    > ciekawego juz nie wyjdzie, pamieciami DDR2, ktore beda mocno drozaly. Ja
    > bym przeczkal wakacje i wtedy kupowal i7

    Po wakacjach zazwyczaj sprzęt drożeje (podobnie jak przed świętami).
    Przypuszczalnie opłacalność zakupu i7 (cena/wydajność) nie zmieni się
    zbytnio do tego czasu. A z pierwszymi i5 będzie jak z Radeonem 4770 - każdy
    o nim mówi ale nikt go nie widzi, a jak już to w cenie przekraczającej cenę
    4850.

    Pozdrawiam,
    Michał