-
31. Data: 2019-02-16 01:32:40
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:6f9e7d1c-6c51-4010-aee3-c4b9a20fc508@googlegrou
ps.com...
> Obok poduszek mogles jeszcze wymienic alternator
Alternator nie, bo niedawno wymieniony :-))))
> i zamek w drzwiach bo wiesz ze w aucie sa.
Ale dlaczego sądzisz że to nie są poduszki pod silnikiem?
-
32. Data: 2019-02-16 01:33:05
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:5c66bf38$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2019-02-15 o 03:55, Pszemol pisze:
>> Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone opony
>> albo krzywe alu-felgi...
>> Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści
>> pedał
>> gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
>>
>> Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
>> Trzepie wtedy przodem że widać.
>>
>> Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
>> Sprawdzone/wyważone koła...
>>
>> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
>> To innego może to być niż koła?
>>
>> Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
>> Półośki?
>> Elementy zawieszenia?
>
> Felgi alu czy stalowe?
Alu. I wszystkie koła w tym tygodniu wyważone.
-
33. Data: 2019-02-16 01:36:10
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marek S" <p...@s...com> wrote in message
news:q47d44$f4t$1@node1.news.atman.pl...
> W dniu 2019-02-15 o 03:55, Pszemol pisze:
>
>> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
>> To innego może to być niż koła?
>
> Witaj w klubie. Kiedyś jeździłem salonową Nubirą II 2.0, którą zajeździłem
> na śmierć. Nie było mnie wtedy stać na nic innego więc dlatego tak.
> Doskonale znam te objawy. Generalnie są to objawy zgonu auta. Ale jeśli
> chcesz pakować w trupa, to wszystko da się naprawić.
>
> Co u mnie takie objawy powodowało? To zależy od numeru porządkowego
> naprawy.
>
> 1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co 2-3
> lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie). Powodowało to
> dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w zależności od tego czy
> przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej było to widać przy prędkościach
> rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu - auto znosi w jedną stronę,
> odpuszczenie na wyższych obrotach (by hamowało przodem) - w drugą. Zwróć
> na to uwagę. Luzy na wahaczu wcale nie musiały być spektakularne by taki
> efekt uzyskać.
Nie, auta nie znosi tylko wibruje w takt obrotu kół.
> 2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są zjechane.
> Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli są zjechane na 2
> stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie mocno. Potem gdy koła
> nieco przestawią swój kąt obrotu względem siebie, jest cisza. Potem za
> jakiś czas znów trzepie kierownicą. Itd.
To będzie to... bo czasami jest fajnie, pewnie się ustawią "w fazie"
a za chwile trzepie tak że mi chce kierownicę z ręki wyrwać :-)
> 3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w obecnym
> aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło. Dałem je do
> pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza w jednym z kół
> nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były. Kazałem przetoczyć -
> pomogło.
Tarcze są roczne z przebiegiem 16 tyś km.
> 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków żyjesz?
> Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę tańsze niż
> u nas?
Tak, mięso na kartki kupuję.
A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
Kasy mam w ciul i trochę, ale nie chce na auto wydawać.
-
34. Data: 2019-02-16 01:40:54
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
news:XnsA9F7E58D6471Adayrider@localhost.net...
> na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:
>
>> Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co
>> 2-3 lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie).
>> Powodowało to dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w
>> zależności od tego czy przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej
>> było to widać przy prędkościach rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie
>> gazu - auto znosi w jedną stronę, odpuszczenie na wyższych
>> obrotach (by hamowało przodem) - w drugą. Zwróć na to uwagę. Luzy
>> na wahaczu wcale nie musiały być spektakularne by taki efekt
>> uzyskać.
>
> W passacie B5 i B5.5 wielowahaczowe zawieszenie jest specjalnie po to
> żeby wyeliminować ten mankament wpływu napędu na odczucia na
> kierownicy i mocno opóźnia diagnozę zużyte wahacze.
Mój Passat jeździ prosto. Wibracje są szybkie, w tak kręcenia się kół.
Więc pewnie albo są te rezonatory na półośkach, albo wewnętrzne przeguby.
A powiedzcie - co tam się dzieje z tymi przegubami że tak trzepie?
Czy daje się je wymienić bez wymiany całej półośki?
W Hondzie i Toyocie oba przeguby i półośka stanowiły zintegrowaną
całość.
-
35. Data: 2019-02-16 02:10:16
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Kup puszke smaru grafitowego, najtanszego. Zsun gumowe oslony przegubow zewnetrznych
i zapakuj po garsci smaru do srodka.
-
36. Data: 2019-02-16 06:47:29
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-02-16 01:29, Pszemol wrote:
> "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
[...]
>> a nie pospolitego paseratti bez polotu. Stare paseratti to nie
>> jest wyzwanie i nigdy nie będzie, to zwykłe rzeźbienie w gównie. :-)
>
> Ale on ma polot - to całkiem niezły Passat 190-konny V6 2,8 litra benzynka.
> Gdyby to był jakiś bez polotu 1.9 TDI to bym rzeczywiście dał sobie spokój.
Eee, "bez polotu" to znaczy mniej więcej "nudny"
(https://synonim.net/synonim/bez+polotu) i w przypadku paseratti żaden
silnik tego nie zmieni. Dobre auto do jeżdżenia, ale jak się zużyje, to
się je po prostu oddaje do utylizacji.
-
37. Data: 2019-02-16 08:13:59
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-02-16 01:36, Pszemol wrote:
[...]
> A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
Minimalistyczne podejście to by było 1.9 TDI. I nie passat, tylko polo,
ewentualnie golf. :-D
-
38. Data: 2019-02-16 11:00:00
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2019-02-15 o 23:05, Marek S pisze:
> 4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
> żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę
> tańsze niż u nas?
Paaanie, w Ameryce to jeszcze większa bida niż u nas ;)
https://www.sadistic.pl/bycie-mechanikiem-w-usa-vt48
6593.htm
-
39. Data: 2019-02-16 11:41:49
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2019-02-16 o 01:33, Pszemol pisze:
>>> Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone
>>> opony
>>> albo krzywe alu-felgi...
>>> Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści
>>> pedał
>>> gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
>>>
>>> Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
>>> Trzepie wtedy przodem że widać.
>>>
>>> Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
>>> Sprawdzone/wyważone koła...
>>>
>>> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
>>> To innego może to być niż koła?
>>>
>>> Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
>>> Półośki?
>>> Elementy zawieszenia?
>>
>> Felgi alu czy stalowe?
>
> Alu. I wszystkie koła w tym tygodniu wyważone.
Hmm... miałem własnie na alu (dlatego pytam) podobną sytuację, że
gniazda śrub się wyrobiły w felgach i śruby...zaczęły być "za długie".
Nim na to wpadłem to wymieniłem piastę. Trzeba było zeszlifować śruby o
kilka mm. Efekt taki, że telepało (no bo koło w sumie nie przykręcone).
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
-
40. Data: 2019-02-16 14:20:27
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message
news:5c67e913$0$488$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2019-02-16 o 01:33, Pszemol pisze:
>
>>>> Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone
>>>> opony
>>>> albo krzywe alu-felgi...
>>>> Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści
>>>> pedał
>>>> gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
>>>>
>>>> Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
>>>> Trzepie wtedy przodem że widać.
>>>>
>>>> Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
>>>> Sprawdzone/wyważone koła...
>>>>
>>>> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
>>>> To innego może to być niż koła?
>>>>
>>>> Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
>>>> Półośki?
>>>> Elementy zawieszenia?
>>>
>>> Felgi alu czy stalowe?
>>
>> Alu. I wszystkie koła w tym tygodniu wyważone.
>
> Hmm... miałem własnie na alu (dlatego pytam) podobną sytuację, że gniazda
> śrub się wyrobiły w felgach i śruby...zaczęły być "za długie". Nim na to
> wpadłem to wymieniłem piastę. Trzeba było zeszlifować śruby o kilka mm.
> Efekt taki, że telepało (no bo koło w sumie nie przykręcone).
Ciekawe... ale u mnie się koła dobrze śrubami trzymają.