-
1. Data: 2011-10-05 19:14:35
Temat: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "Tomek" <s...@o...pl>
Czy ktoś z Was używa ten olej??
Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
Mobil1 0W40??
Ma być do silnika benzynowego,
wolnossącego DOHC.
Tomek.
-
2. Data: 2011-10-05 21:43:47
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j6i38k$okp$...@n...onet.pl...
> Czy ktoś z Was używa ten olej??
> Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
> Mobil1 0W40??
> Ma być do silnika benzynowego,
> wolnossącego DOHC.
> Tomek.
Wlałem do turbo diesla. Nie wiem czy chodzi lepiej czy gorzej bo nie należę
do tych co czują różnicę. Olej ten nie jest nawet zalecany do mojego silnika
bo instrukcja podaje 5W30 ACEA B1 a ten olej spełnia B3/B4 bodajże. Z
ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech jako
HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to tylko olej
hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle że w Polsce
mogą pisać co chcą a w Niemczech nie. Mi pasowała cena a i na zimę
pomyślałem że nie zaszkodzi 0W.
-
3. Data: 2011-10-05 21:45:12
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
> Mobil1 0W40??
A to jest jakis inny Mobil1 0W40? Bo na przyklad na ponizszej stronie nie
widze zadnego innego "klasycznego":
http://www.mobil1.pl/produkty.aspx
Pozdrawiam
DJ
-
4. Data: 2011-10-05 22:34:01
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "KiG" <f...@g...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
news:j6ic1l$r31$1@news.onet.pl...
> Z ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech
> jako HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to
> tylko olej hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle
> że w Polsce mogą pisać co chcą a w Niemczech nie. Mi pasowała cena a i na
> zimę pomyślałem że nie zaszkodzi 0W.
Można zrobić hydrokraka w klasie 0W40?
--
KiG
-
5. Data: 2011-10-06 07:04:41
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "KiG" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
news:4e8cbf44$0$2506$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:j6ic1l$r31$1@news.onet.pl...
>
>> Z ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech
>> jako HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to
>> tylko olej hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic
>> tyle że w Polsce mogą pisać co chcą a w Niemczech nie. Mi pasowała cena a
>> i na zimę pomyślałem że nie zaszkodzi 0W.
>
> Można zrobić hydrokraka w klasie 0W40?
>
Napis na butelkach niemieckich tak określa.
-
6. Data: 2011-10-06 07:49:45
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: Seba <s...@g...pl>
Dnia Wed, 5 Oct 2011 21:43:47 +0200, Agent napisał(a):
> Z
> ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech jako
> HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to tylko olej
> hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle że w Polsce
> mogą pisać co chcą a w Niemczech nie.
Poważnie jakikolwiek Mobil *1* może pochodzić z hydrokrakowanej bazy
mineralnej? Zawsze miałem w pamięci, że Mobil "szczycił się", że ich
produkty oznaczone symbolem *1* są starymi dobrymy syntetykami.
Chyba, że doszli do wniosku, iż ten "zaszczyt" nie jest już im do
niczego nie potrzebny.
--
Pozdrawiam,
Sebastian S.
-
7. Data: 2011-10-06 09:21:26
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:6nylpsrafxq0.an6yx5w8vkhl.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 5 Oct 2011 21:43:47 +0200, Agent napisał(a):
>
>> Z
>> ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech
>> jako
>> HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to tylko
>> olej
>> hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle że w
>> Polsce
>> mogą pisać co chcą a w Niemczech nie.
>
> Poważnie jakikolwiek Mobil *1* może pochodzić z hydrokrakowanej bazy
> mineralnej? Zawsze miałem w pamięci, że Mobil "szczycił się", że ich
> produkty oznaczone symbolem *1* są starymi dobrymy syntetykami.
> Chyba, że doszli do wniosku, iż ten "zaszczyt" nie jest już im do
> niczego nie potrzebny.
>
http://tnij.org/npnx
-
8. Data: 2011-10-06 09:29:42
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
news:j6ic1l$r31$1@news.onet.pl...
>
>
> Wlałem do turbo diesla.
Można wiedzieć jaka pojemność i moc? (jakie wysilenie silnika)
Nie wiem czy chodzi lepiej czy gorzej bo nie należę
> do tych co czują różnicę. Olej ten nie jest nawet zalecany do mojego
> silnika bo instrukcja podaje 5W30 ACEA B1 a ten olej spełnia B3/B4
> bodajże. Z ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w
> Niemczech jako HC Synthese.
No właśnie. Cena bańki 4 litrowej jest 125 zł za "klasyczny" i
100 zł za ten "NEW LIFE". Oba 0W40
Czy dla wolnossącego benzyniaka DOHC ma to znaczenie??
T.
-
9. Data: 2011-10-06 20:34:52
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: "KiG" <f...@g...pl>
Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
news:j6jct8$hah$1@news.onet.pl...
>> Można zrobić hydrokraka w klasie 0W40?
>>
> Napis na butelkach niemieckich tak określa.
Z zapisu na butelkach nie wynika to jasno. Acz jest podejrzane.
Wg materiałów mobila SHC znaczy Synthetic HydroCarbons czyli węglowodory
syntetyczne. Czy są one otrzymane metodą hydrokrakingu? Mobil ma całą serię
olejów w "technologii syntetycznej" (0w30, 5w40, 5w30, 10w40) mającej w
nazwie zamiast "1" słowo "Super". Chyba nie da się zrobić czystego
hydrokraka 0W40.
--
KiG
-
10. Data: 2011-10-12 04:59:10
Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Od: Pete <n...@n...com>
On 10/6/2011 12:49 AM, Seba wrote:
> Poważnie jakikolwiek Mobil *1* może pochodzić z hydrokrakowanej bazy
> mineralnej? Zawsze miałem w pamięci, że Mobil "szczycił się", że ich
> produkty oznaczone symbolem *1* są starymi dobrymy syntetykami.
> Chyba, że doszli do wniosku, iż ten "zaszczyt" nie jest już im do
> niczego nie potrzebny.
>
Ten "zaszczyt" juz im sie po prostu nie oplaci. Stworzyli sobie "VISOM"
- olej na bazie grupy III+ (hydrocracked), ktory jest niemalze tak dobry
jak PAO (grupa IV), a tanszy w produkcji. Tylko w Niemczech biedacy
polegli, bo tam prawo zakazuje reklamowania takiego produktu jako "full
synthetic". Inne kraje Europy tego nie regulują aż tak skrupulatnie.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.htm
l?attachmentId=695007
Ciekawe informacje zaczynaja sie od slajdu 28.
Nadal jest to dobry olej uważam, tylko ze zamiast przekazac oszczednosci
klientowi, ExxonMobil wsadzil je do wlasniej kieszeni.
Pozdr.
Pete