  • 1. Data: 2011-02-15 13:58:14
    Temat: Mieszanka do dwusuwa
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Hej,
    Czy ktos z Was moglby mi podpowiedziec jakis wygodny sposob na mieszanie
    paliwa z olejem w silniku dwusuwowym? Zdemontowalem automatyczny dozownik
    oleju w moim DT i teraz bede musial wymyslic jakis sposob na robienie
    mieszanki. Jak sobie z tym radzicie/radziliscie? Pomyslalem o wczesniej
    przygotowanych w garazu butelkach z porcjami na jedno tankowanie.

    A druga kwestia to jazda z zamknieta przepustnica. Wiem, ze w przypadku
    dozwonika to nie problem - a jak to wyglada przy jego braku? Absolutnie
    nie wolno zamykac gazu, czy tez nie trzeba sie tym jakos specjalnie
    przejmowac?

    Z gory dzieki za podpowiedzi.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2011-02-15 18:02:45
    Temat: Re: Mieszanka do dwusuwa
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-02-15 14:58, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > dozwonika to nie problem - a jak to wyglada przy jego braku? Absolutnie
    > nie wolno zamykac gazu, czy tez nie trzeba sie tym jakos specjalnie

    Dozownik mialem "reczny" tzn zwykly chemiczny cylinder miarowy (ew. duza
    strzykawka), ktorym wieki temu odmierzalem ile bylo trzeba oliwy do
    mieszanki 1:40 wlewajac odpowiednia ilosc do sloika, z tymze gnalem na
    stacje i wlewalem ze sloja do baku a pozniej benzyna. Troche sie
    przemieszalo bujajac w miejscu i jazda. Inny "domowy" spsoob to kanister
    i w/w...

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 3. Data: 2011-02-15 18:22:17
    Od: "de Fresz" <d...@N...gazeta.pl>

    Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał(a):

    > Pomyslalem o wczesniej
    > przygotowanych w garazu butelkach z porcjami na jedno tankowanie.

    To standardowy sposób krosowców. Ino zamiast butelek - kanisterek (a najlepiej
    2) z dziubkiem do nalewania. Rozrabiasz w nim w odpowiednich proporcjach i
    nawet nie musisz tankować do pełna.

    Pozdro
    deF

  • 4. Data: 2011-02-15 20:42:00
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 15 Feb 2011 18:22:17 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za de Fresz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To standardowy sposób krosowców. Ino zamiast butelek - kanisterek (a najlepiej
    > 2) z dziubkiem do nalewania. Rozrabiasz w nim w odpowiednich proporcjach i
    > nawet nie musisz tankować do pełna.

    Ale to w przypadku gdy moge sobie zatankowac w garazu. Ale brac taki
    kanisterek w teren to chyba troche przesada. W kazdym razie dzieki za
    pomysl - zaopatrze sie w kanistry do garazu.

  • 5. Data: 2011-02-15 20:43:58
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 15 Feb 2011 19:02:45 +0100) ktos podajacy sie za marider
> [...]

    > stacje i wlewalem ze sloja do baku a pozniej benzyna. Troche sie
    > przemieszalo bujajac w miejscu i jazda. Inny "domowy" spsoob to kanister

    Aha, czyli butelka z podzialka przymocowana gdzies do motocykla na wypadek
    tankowania poza garazem. Dzieki.

  • 6. Data: 2011-02-15 22:28:04
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
    > Hej,
    > Czy ktos z Was moglby mi podpowiedziec jakis wygodny sposob na mieszanie
    > paliwa z olejem w silniku dwusuwowym?

    Jeżeli np. 1:50 to buteleczka 100 po "płynie wzmacniającycm"
    i typowy kanisterek 5 l.

    > nie wolno zamykac gazu, czy tez nie trzeba sie tym jakos specjalnie
    > przejmowac?

    A chodzi na wolnych obrotach bez gazu ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2011-02-15 23:01:43
    Od: "de Fresz" <d...@N...gazeta.pl>

    > Ale to w przypadku gdy moge sobie zatankowac w garazu. Ale brac taki
    > kanisterek w teren to chyba troche przesada.

    Wiesz, na krosówkach bez rejestracji nie tak łatwo jest sieknąć ~100 km za
    jednym zamachem, z dala od wózka z przyczepą ;-) A Ty często Detkiem robisz
    więcej?

    > W kazdym razie dzieki za
    > pomysl - zaopatrze sie w kanistry do garazu.

    A na tankowanie w trasie - mała buteleczka z olejem i miąchanie na zawiasie po
    tankowaniu. Daje radę.

    --
    Pozdro
    deF

  • 8. Data: 2011-02-16 07:17:25
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 15 Feb 2011 23:01:43 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za de Fresz
> [...]

    > jednym zamachem, z dala od wózka z przyczepą ;-) A Ty często Detkiem robisz

    Jeszcze nie wiem jakie dystanse bede na nim robil, bo to nowy nabytek.
    Poza tym detek nie wymaga wozka z przyczepa :)

  • 9. Data: 2011-02-16 07:27:43
    Od: Kuczu <q...@g...com>

> [...]
    > dozwonika to nie problem - a jak to wyglada przy jego braku? Absolutnie
    > nie wolno zamykac gazu, czy tez nie trzeba sie tym jakos specjalnie

    Dziesiatki lat ludzie sobie jakos radzili i wtedy nie bylo takiego oleju
    jak dzisiaj. Mixol w "gumowych" butelkach wymagal intensywnego mieszania
    aby zechcial stac sie mieszanka (o ile akurat dalo sie go kupic). Olej
    wlewalo sie na oko a nastepnie tankowalo z pistoletu tyle ile trzeba
    albo tyle na ile mialo sie kartki. Ambitniejsze stacje paliw mialy na
    stanie przewozny mieszalnik do przygotowywania odpowiedniej mieszanki.
    Nie rob wiec z g... problemu :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 10. Data: 2011-02-16 07:54:15
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 16 Feb 2011 08:27:43 +0100) ktos podajacy sie za Kuczu
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Dziesiatki lat ludzie sobie jakos radzili i wtedy nie bylo takiego oleju
    > jak dzisiaj.

    Dlatego wlasnie zapytalem, bo w czasach gdy paliwo bylo na kartki to ja
    jeszcze do szkoly nie chodzilem.

    > Nie rob wiec z g... problemu :)

    Ojtam zaraz problem, po prostu myslalem, ze ludzkosc wymyslila cos
    sprytniejszego niz wozenie ze soba oleju w butelce :)