  • Data: 2012-02-10 14:42:10
    Temat: Miernik pokazujacy faze w gniazdku 1-faz
    Od: slawek7 <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam sobie miernik do instalacji elektrycznych, taki combo do
    wszystkiego polskiej firmy (przepraszam nie pamietam dokladnie firmy),
    który mierzy pętle zwarcia, bada roznicowki itp.
    Ale jest tam cos co mnie w nim zaskoczylo. Koncowke miernika w postaci
    zwyklej wtyczki 1 fazowej z bolcem wkladam do gniazda i na
    wyswietlaczu pokazuje sie oznaczenie fazy L1. wkladam wtyczke do
    innego gniazda pokazuje L2. Nie chodzi mi o rewelacje ze pokazuje L1
    lub L2 ale skad miernik "wie" jaka to faza. bo faktycznie kazde z
    gniazd bylo na innej fazie jedno na L1 a drugie na L2.
    Pytajac inaczej jak przy pomocy wtyczki jednofazowej okreslic faze?