    From: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Międzyfazowe w USA
    Date: Tue, 17 Nov 2009 22:14:08 +0100

    No i sąsiedzi mnie teraz męczą abym coś wymyślił aby podłączać im to co
    przywieźli. Oczywiscie trafa i autotrafa. Na pierwszy ogień suszarka i
    pralka. Zauwazyłem ze suszarka jest chyba zasilana z miedzyfazowego
    napiecia czyli 240V wiec może sposobem da sie podłaczyc do naszyego 1
    fazowego.

    Czy ktoś się orientuje czy połączenie między fazowe w USA to 240V i
    można zasilić wówczas takie urządzenie przystosowane do miedzy fazowego
    USA do naszego 1 fazowego ?.

    W instrukcji suszarki do podłączenia jest listwa z 3 zaciskami 1,2,3
    instrukcja przewiduje podłączenie 3 lub 4 przewodowe
    zaciski listwy 1 i 3 to chyba połączenie między fazowe(240V) listwa 2
    zawsze jest podłączona do zacisku Neutralnego.
    jeżeli jest czwarty przewód to jest to uziemienie do obudowy.

    Teraz pytanie czy ktoś sie z takim podłączeniem spotkał ?. Instrukcja to
    same rysunki listwy podłączeniowej i nic więcej, zdanych parametrów.
    Może byc taka sytuacja że główne zasilanie suszarki jest 240 (miedzy
    fazowe) a elektronika i przekaźniki mogą byc zasilane z 115V
    (jednofazowe). Wówczas można by to zrobić że zasilamy z naszego 1
    fazowego zaciski 1,3 i włożyć transformator mniejszej mocy do zasilania
    elektroniki.
    Lub taki wpadł mi pomysł ? 1,2 zasilić z naszych 240V i dac mniejsze
    auto trafo z wyjściem 115V na zacisk N.
    Ale czy przekaznik róznicowo prądowy nie bedzie wówczas wywalał ?.

    Coś dywaguję za mocno i chyba bez rozebrania tego ustrojstwa sie nie da
    nic zrobić tym bardziej ze instrukcje dla amerykancow są historyjkami
    obrazkowo ostrzegawczymi, nawet nie ma jaką moc pobiera urządzenie ale
    za to jest ile średnio zaoszczędzisz dolarów na tym urządzeniu. No cóz
    co kraj to obyczaj ?.

    pozdr
    AK