-
1. Data: 2011-04-21 14:37:35
Temat: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Od: "Sam Losco" <s...@l...pl>
Witam Szanowną Grupę,
Mam Hondę CBR600F4 - gdy skończyły mi się w niej gumy(Road Attack) założyłem
używaną torówkę Battlax BT-002R i pokochałem ją :) Dość mocno chwalony Road
Attack łapał co jakiś czas uślizgi, zwłaszcza jak był nienagrzany. Odkąd
założyłem BT-002R nigdy nie miałem żadnego uślizgu, a przejechałem na niej
już z 2000 km.
Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
poczytałem że torówki mogą być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepności guma może trzymać o wiele gorzej niż
normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
wyssane z palucha? Jako alternatywe biorę PR2, które zbierają rewelacyjne
opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.
Pozdrawiam :)
-
2. Data: 2011-04-21 15:06:39
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:
> Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
> dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
> wyssane z palucha?
A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos dokladniej?
Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo,
moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco
dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.
Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na
rondku.
Riposta byla krotka: pierdole nie robie !
I nie zrobila.
:-)
Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem staram sie
trzymac zasady:
"nagrzej i nakurwiaj!"
:-)
KJ
-
3. Data: 2011-04-21 22:15:01
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 21.04.2011 Sam Losco <s...@l...pl> napisał/a:
> Witam Szanown? Grupe,
>
> Mam Honde CBR600F4 - gdy skonczy?y mi sie w niej gumy(Road Attack) za?o?y?em
> u?ywan? torówke Battlax BT-002R i pokocha?em j? :) Do?ae mocno chwalony Road
> Attack ?apa? co jaki? czas u?lizgi, zw?aszcza jak by? nienagrzany. Odk?d
> za?o?y?em BT-002R nigdy nie mia?em ?adnego u?lizgu, a przejecha?em na niej
> ju? z 2000 km.
>
> Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa?em jej w ch?odniejsze dni, a
> poczyta?em ?e torówki mog? byae zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
> to nagle z niesamowitej przyczepno?ci guma mo?e trzymaae o wiele gorzej ni?
> normalna szosówka. By?bym wdzieczny za spostrze?enia osób, które lataj?
> d?u?ej ni? Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto?ci czy to jednak bajki
> wyssane z palucha? Jako alternatywe biore PR2, które zbieraj? rewelacyjne
> opinie, ale obawiam sie ?e i tak nie bed? w stanie sie zbli?yae do BT-002R ;/
> Ta guma jest niesamowita.
>
> Pozdrawiam :)
>
>
Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię. Raz że wymagają
odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym użyciu nie jestem w stanie
im zapewnić, dwa że są już zużyte w miejscach w których czasem chciałbym z opon
korzystać.
Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kółko,
(i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze są opony drogowe,
pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;).
Inna sprawa że często opony "po torowe" u nas, to zwykłe opony drogowe z
homologacją na drogę, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)
A skoro pytasz o Michały na f4 to masz :
Power race tył, dojechał do białego ;) na przedniej pod koniec bieżnika pojawił
się bąbel, chyba pękł kord. Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
Przód w podobnym stanie rozlazł się. Po całkiem zacnym przebiegu i kolejnym
"ganianiu w kółko" stało się coś bardzo dziwnego, cała opona zmieniła
kształt/profil, była taka bardziej w prawo niż w lewo, bardzo dziwnie się
jeździło. Niedawno dowidziałem się tutaj że była zwalona seria.
PP2ct nie dane mi było dojechać do końca. Ale przez ~6kkm sprawowały się całkiem
zacnie. Tyle że do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania właśnie.
--
kakmaratgmaildotcom
-
4. Data: 2011-04-21 22:32:33
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:
>>
> Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
> Ja raz założyłem używane "potorówki" i więcej tego nie zrobię.
Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
modeli opon.
> Pilot power tył, złapał wkręt pod koniec bieżnika,
> (dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.
KJ
-
5. Data: 2011-04-21 23:28:26
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 21.04.2011 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:
>
> Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
> opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
> czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
> modeli opon.
OK, ale na slickach? Takich nie na drogę? Ja to się nie znam bo nigdy
nie latałem profesjonalnie po prawdziwym torze.
> jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
> lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
> gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.
No coś w tym jest, mam niewielkie doświadczenie, ale na 6 kompletów + 2
tylne, 3 razy złapałem flaka z tyłu z czego raz się nadawało do łatania.
2 razy i tak miałem już nowe opony na wymianę, raz było z mm. nad
znacznikiem i zamawiałem dopiero jak złapałem gumę, a i tak dojechałem z
łatą do prawie slicka.
--
kakmaratgmaildotcom
-
6. Data: 2011-04-22 05:29:23
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Od: Tytus <v...@o...pl>
Siemka
*** KJ Siła Słów
tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.
Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych
T
-
7. Data: 2011-04-22 06:06:48
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:
> Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
> rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
> bezdetkowych
>
> T
Kolega to na KHI jezdzi??
:)
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
-
8. Data: 2011-04-22 06:24:55
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
> poczytałem że torówki mogą być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
> to nagle z niesamowitej przyczepności guma może trzymać o wiele gorzej niż
> normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które latają
> dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywistości czy to jednak bajki
> wyssane z palucha? Jako alternatywe biorę PR2, które zbierają rewelacyjne
> opinie, ale obawiam się że i tak nie będą w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
> Ta guma jest niesamowita.
Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
oczywiscie).
Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.
Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
9. Data: 2011-04-22 07:22:20
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo?e jednak u?ywana torówka?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-04-22, juhass <j...@p...fm> wrote:
>> Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
>> rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
>> bezdetkowych
>>
>
> Kolega to na KHI jezdzi??
>:)
>
Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
zlapalem gumy.
--
Artur
ZZR 1200
-
10. Data: 2011-04-22 07:23:44
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-04-21, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
>
> A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
> nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
> AZ pamietasz cos dokladniej?
>
Ja mialem Racetek K1 od Cie.
--
Artur
ZZR 1200