-
21. Data: 2008-02-25 13:23:07
Temat: Re: Metroethernet
Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
> Dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Nie ma ludzi od routingu na dyżurach
> 24/7. Czyli jak w piątek wieczorem padnie routing to sobie czekaj do
> poniedziałku, do rana, aż się ktoś tym zajmie.
Zazwyczaj tak bywa, że uruchamianie nowej usługi, a awaria to dwie zupełnie
osobne sprawy.
--
ŁT
-
22. Data: 2008-02-25 13:27:16
Temat: Re: Metroethernet
Od: w...@a...pl (Wemif)
piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
> Wczoraj konfigurowałem jedno takie łącze 20Mb. TPSA dała połączeniówkę
> /30 i dodatkową podsiec /29. Połączeniówka zadziałała. Druga podsieć nie
> była skonfigurowana. Nie ustawili routingu.
>
> Dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Nie ma ludzi od routingu na dyżurach
> 24/7. Czyli jak w piątek wieczorem padnie routing to sobie czekaj do
> poniedziałku, do rana, aż się ktoś tym zajmie.
Niezupelnie. To nie była awaria, tylko jeszcze nie skonfigurowana klasa.
Takie rzeczy robią w dzień. Natomiast jakby Ci nagle zniknęła Twoja klasa
z routingu statycznego to zaraz by się ktoś tym zajął.
a.
-
23. Data: 2008-02-25 13:32:17
Temat: Re: Metroethernet
Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>
In news:fpufnk$6jc$1@jaszczomp.tahoe.pl,
Wemif <w...@a...pl> typed:
> piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
>
>> Wczoraj konfigurowałem jedno takie łącze 20Mb. TPSA dała
>> połączeniówkę /30 i dodatkową podsiec /29. Połączeniówka zadziałała.
>> Druga podsieć nie była skonfigurowana. Nie ustawili routingu.
>>
>> Dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Nie ma ludzi od routingu na
>> dyżurach 24/7. Czyli jak w piątek wieczorem padnie routing to sobie
>> czekaj do poniedziałku, do rana, aż się ktoś tym zajmie.
>
> Niezupelnie. To nie była awaria, tylko jeszcze nie skonfigurowana
> klasa. Takie rzeczy robią w dzień. Natomiast jakby Ci nagle zniknęła
> Twoja klasa z routingu statycznego to zaraz by się ktoś tym zajął.
Na infolinii dowiedziałem się co innego. Nie ma nikogo od routingu w
weekendy.Owszem przy awari łącza, sprawdzenie diodek, przeresetowanie
czegoś - ktoś się znajdzie, ale nie od routingu. Jakie przy tym ma
znaczenie, czy to jest awaria czy uruchomienie ?
Tak więc nie wiem skąd takie informacje, że zaraz by się ktoś tym zajął
?
--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk
-
24. Data: 2008-02-25 13:36:26
Temat: Re: Metroethernet
Od: kulek <k...@p...onet.pl>
piotr::kapczuk pisze:
> Na infolinii dowiedziałem się co innego. Nie ma nikogo od routingu w
> weekendy.Owszem przy awari łącza, sprawdzenie diodek, przeresetowanie
> czegoś - ktoś się znajdzie, ale nie od routingu. Jakie przy tym ma
> znaczenie, czy to jest awaria czy uruchomienie ?
>
> Tak więc nie wiem skąd takie informacje, że zaraz by się ktoś tym zajął
> ?
>
pewnie ktos dyzur ma i jest pod fonem w razie awarii jedzie czy tam
loguje sie i robi
-
25. Data: 2008-02-25 13:44:09
Temat: Re: Metroethernet
Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
> czegoś - ktoś się znajdzie, ale nie od routingu. Jakie przy tym ma
> znaczenie, czy to jest awaria czy uruchomienie ?
Pewnie podobne jak przyjazd karetki do nagłego przypadku, a rutynowym
badaniem kontrolnym u lekarza.
--
ŁT
-
26. Data: 2008-02-25 13:54:44
Temat: Re: Metroethernet
Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>
In news:fpugn9$o9g$1@portraits.wsisiz.edu.pl,
Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> typed:
> piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
>
>> czegoś - ktoś się znajdzie, ale nie od routingu. Jakie przy tym ma
>> znaczenie, czy to jest awaria czy uruchomienie ?
>
> Pewnie podobne jak przyjazd karetki do nagłego przypadku, a rutynowym
> badaniem kontrolnym u lekarza.
Ależ ja się zgadzam, że generalnie jest różnica. Tylko, że to nie ma
znaczenia w świetle informacji którą dostałem.
Dostałem info, że w weekendy nie ma nikogo od routingu. Nie ma dyżurów.
Dlatego jeśli ktokolwiek może potwierdzić, że miał problemy z routingiem
i że zostały one rozwiązane w weekend byłbym wdzięczny.
--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk
-
27. Data: 2008-02-25 14:20:47
Temat: Re: Metroethernet
Od: kulek <k...@p...onet.pl>
piotr::kapczuk pisze:
> Dlatego jeśli ktokolwiek może potwierdzić, że miał problemy z routingiem
> i że zostały one rozwiązane w weekend byłbym wdzięczny.
>
>
Dzwoniłem kiedyś na blueline, aby sie dowiedzieć o Neo (wtedy jeszcze
128 z limitami).. Pytam sie Pani jakie obecnie są limity na ściaganie
danych a ona "jakie limit... ? " :)
-
28. Data: 2008-02-25 20:24:39
Temat: Re: Metroethernet
Od: icek <i...@p...onet.pl>
piotr::kapczuk pisze:
> Dlatego jeśli ktokolwiek może potwierdzić, że miał problemy z routingiem
> i że zostały one rozwiązane w weekend byłbym wdzięczny.
tak, miałem
weekend (niedziela) łącze FR z BGP
po zgłoszeniu problemu, po 2-3h zaczeło smigac ok
--
pozdros
icek
-
29. Data: 2008-02-25 21:17:21
Temat: Re: Metroethernet
Od: glappo <g...@b...plAM>
icek pisze:
> piotr::kapczuk pisze:
>
>> Dlatego jeśli ktokolwiek może potwierdzić, że miał problemy z routingiem
>> i że zostały one rozwiązane w weekend byłbym wdzięczny.
> tak, miałem
> weekend (niedziela) łącze FR z BGP
> po zgłoszeniu problemu, po 2-3h zaczeło smigac ok
>
>
>
generalnie w tp ludki od ruterow z odpowiednimi uprawnieniami mieszacza
regol na tym sprzecie, pracuja od poniedzialku do piatku w godzinach
bodajze 8-16, w piatek o 17 cos od nich chcesz to czekasz do
poniedzialku, chyba ze naprawde cos ostro poszlo to czekasz ze 3-4 h i
musi byc to pozadna awaria na usludze z pozadna faktura
dla mnie to jest smieszne ze nawet nikt od bezpieczenstwa tam nie siedzi
poza tymi godzinami, a nie raz cos od nich chicialem na (uslugi fr,
evpn) i czekalem do poniedzialku ;-(
-
30. Data: 2008-02-26 09:07:09
Temat: Re: Metroethernet
Od: Krzysztof Ścierski <k...@d...pl>
glappo pisze:
> generalnie w tp ludki od ruterow z odpowiednimi uprawnieniami mieszacza
> regol na tym sprzecie, pracuja od poniedzialku do piatku w godzinach
> bodajze 8-16, w piatek o 17 cos od nich chcesz to czekasz do
> poniedzialku, chyba ze naprawde cos ostro poszlo to czekasz ze 3-4 h i
> musi byc to pozadna awaria na usludze z pozadna faktura
>
> dla mnie to jest smieszne ze nawet nikt od bezpieczenstwa tam nie siedzi
> poza tymi godzinami, a nie raz cos od nich chicialem na (uslugi fr,
> evpn) i czekalem do poniedzialku ;-(
E tam, mi na fr około północy w weekend blokowali IP przy DoSie.
--
Krzysztof Ścierski