  • 31. Data: 2015-08-14 11:58:17
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Skoro jest sieć europejska, to niedobór nie pociągnie się
    >od Niemców? Podobno teraz mają nadprodukcje i tani prąd;-)
    >Sieć za słaba? Z drugiej strony parę lat temu były spory
    >o to, że prąd z pólnocy na południe Niemiec płynie przez Polską
    >sięć (i nawet cośtam montowali).

    Niemiecki prąd (z wiatru) jest zły.
    Nasz prąd z węgla jest lepszy (w kategoriach społecznych, ekonomicznych,
    ideologicznych, populistycznych).
    Tyle tylko, że nagle okazało się że do produkcji energii z węgla jeszcze
    potrzebna jest woda której mamy coraz mniej.
    Kto by pomyślał ... woda ?

    AZS

  • 32. Data: 2015-08-14 12:05:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, August 14, 2015, 11:32:18 AM, you wrote:

    > A jaki drogi jest prąd w bateriach AAA! Jednak ludzie używają. Trzeba
    > być księgowym, żeby mówić ile która kilowatogodzina w sieci kosztuje.
    > I trzeba mieć zadatki na polityka, aby używać tego jako argumentu,
    > pomijając przy tym wszystko inne.
    > Nawet nie trzeba odwoływać się do alyernatywy. Fotowoltaika to biznes
    > jak biznes. Opłaca się -- no to robimy. Nawet jest tak, że złotówka
    > włożona dzisiaj w budowę elektrowni słonecznen zwróci się szybciej od
    > złotówki włożonej w elektrownię atomową albo konwencjonalną. Co nie
    > znaczy wcale, że nie należy inwestować w turbogeneratory.

    PV jako biznes ,,opłaca się" dzięki dopłatom. Zarówno do budowy
    elektrowni jak i do energii w ten sposób uzyskiwanej. Tu nie ma żadnej
    rynkowej kalkulacji - jest biznes służący tym, którzy mają sporo
    wolnej kasy do wydania. A kto za to zapłaci? Pan zapłaci, pani zapłaci
    - wszyscy zapłacimy :(

    Przez dopłaty ceny materiałów są absurdalnie zawyżone. Zarabiają
    sprzedawcy, zwykły obywatel jak zwykle dostaje po dupie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2015-08-14 12:40:30
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >To może nam wyjść na dobre, może się w końcu ruszą i dokończą
    >rozgrzebany temat zbiorników retencyjnych, co i na powódź
    >i na suszę się przyda :>

    Minie lato, trochę popada, powodzi nie będzie, temat umilknie do ...
    następnego lata.
    Będą ważniejsze sprawy. Np kto da kasę na obietnice Prezydenta.

  • 34. Data: 2015-08-14 13:01:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > A tak nie jest już od dawna, że sieć energetyczna jest transgraniczna i
    > jesteśmy już dawno spięci z Niemcami na zachodzie a z Ukrainą na
    > wschodzie? Zresztą kilka lat było głośno gdy posłowie pis krzyczeli, że
    > prąd jaki kupujemy z Ukrainy jest kiepskiej jakości (używali określenia
    > zanieczyszczony) i że to skandal?

    Spokojnie - bredzili również o helu osiadającym w mankietach ubrań :-)
    Pewnie zaproponują budowę oczyszczalni prądu.

  • 35. Data: 2015-08-14 13:36:08
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    Tiaa.

    W latach wczesno dziewięćdziesiątych ogłoszono w sejmie narodowy plan
    walki z suszą. Coś to pomogło??
    Wystarczy, że budują atomówkę. Nic się nie dzieje. a prezes 90 tysięcy
    PLN kasuje.

    > Minie lato, trochę popada, powodzi nie będzie, temat umilknie do ...
    > następnego lata.

    Przecież to jest temat zastępczy aby przykryć fiasko kontraktu na
    Jaguara. Piechociński od dłuższego czasu (szczególnie w kampanii
    prezydenckiej) chwalił się jaki to super kontrakt będzie i co? Nici.

    A żeby było choć trochę na temat: to w ministerstwie gospodarki od kilku
    lat przygotowują ustawę o OZE i co i nic.
    Wokół nas wszyscy już korzystają z OZE, a my nie. Bo lobby energetyczne
    nie pozwala, aby zwykli obywatele mogli wspomagać system.

    MiSter

  • 36. Data: 2015-08-14 13:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 13:36:08 +0200, MiSter napisał(a):
> [...]
    > Wokół nas wszyscy już korzystają z OZE, a my nie. Bo lobby energetyczne
    > nie pozwala, aby zwykli obywatele mogli wspomagać system.

    Tak ci sie spieszy do doplacania ?

    Wiatrakow troche stoi, mimo braku ustawy.
    A raczej - ustawa jest, tylko na razie bez doplat.

    J.

  • 37. Data: 2015-08-14 14:05:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sobie bądz zobowiązany. Użył właściwego określenia w stosunku do części ludzi
    którzy zamieszkują sąsiedni kraj. Jak można w negatywnym znaczeniu używać ssmani,
    kurwa hitler. To i można po imieniu nazywać tamtych skurwysynów. Poza tym może mieć
    jakieś rodzinne negatywne doświadczenia i nie musi się z nimi kryć.Jak wrażliwy
    jesteś to na kóło różańcowe się udaj.

  • 38. Data: 2015-08-14 15:01:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ===

    Mylisz się waść setnie. Kultura obowiązuje wszędzie. A kto kopie leżącego,
    to... Chcesz, to sobie kop, tylko się nie zdziw, jeśli nadejdzie pomoc i to
    ty staniesz się tym leżącym. Ale wtedy nie licz na litość. Niczyją.
    Człowiek z minimum honoru startuje do równego sobie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 39. Data: 2015-08-14 15:03:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    > A może nie chodzi o energię? Nie sądzę, by szło o zakup 200 MWh energii
    > z Ukrainy -- bo to w końcu jest warte tyle, co używany samochód. Raczej
    > idzie o wsparcie polskiego systemu energetycznego ukraińskim blokiem 200 MW.
    > To ma sens -- i wymaga odpięcia go od ukraińskiej sieci i zsynchronizowanie
    > z siecią europejską. Też coś w radiu o tym słyszałem, mówili nawet które
    > konkretnie elektrociepłownie nadają się do takiego zabiegu. Nic mnie w uszy
    > nie ukłuło -- może mówili, że (1) Polska kupi z Ukrainy energię, oraz że
    > (2) chodzi w tym dilu o 200 megawatów.

    Miałoby sens. Że kupią brakującą moc, a na jak długo to się zobaczy w
    zależności od pogody. Ale te 200 MW to jest 1 typowy blok w elektrowni
    węglowej. Łącznie mamy z 30 GW mocy w węglowych i z 6 GW w wiatrowych.
    Dziwne, że te 200 MW ma nas ratować przed blackloutem, zwłaszcza, że
    Bełchatów (pewnie z 850 MW) chyba już ruszył. Wygląda na to że trochę
    pochopnie zaplanowano dużo remontów bloków w lecie i nie przewidziano
    wzrostu zużycia energii z powodu klimatyzacji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 40. Data: 2015-08-14 15:23:04
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > przyszło. To draństwo, co zrobili, jedni i drudzy. Konkretni ludzie.

    I to należy nazwać po imieniu, a przede wszystkim o tym mówić, pamiętać.
    Moja mama podczas wojny była świadkiem, jak jeden niemiec zrobił coś
    strasznego, czeo nawet nie powtórzę, bo to zbyt drastyczne.
    Ukraińcy - też był problem pewien, powiedzmy.
    Ściślej, tak, o banderówców chodzi. Że zabijali naszych.
    Nigdy jednak nie posunęła się do nazwania ich hitlersynami, czy
    bandersynami.
    Po prostu nie lubi tych nacji, jak każdy z nas ma prawo nie lubić.

    > Ale żeby odnosić to do ich synów i wnuków?! Czy nie czyta się już

    Cygan zawinił, kowala wieszają (czy odwrotnie, nieważne).
    Tylko Żydów tu brakuje. Bo są żydami? (jestem głęboko przekonany, że pytany
    o to taki "jebaćżydów" aby odpowiedział za co, przy czym z argumentem innym
    właśnie, niż "bo to żydy", nawet nie "żydzi", a patriota, co język ojczysty
    kaleczy, to istna osobliwość)
    Ja tu wywietrzyłem raczej kopanie leżącego, bardzo niestety w .pl
    powszechne.

    > teraz o "hitlersynach" tylko dlatego, że można od nich całkiem tanio
    > czasem kupić merola mało śmiganego, nówkę sztuke prawie? I dlatego, że
    > są bogaci, czasem dadzą u siebie trochę popracować? Tym drugim zaś nie

    Jako żywo, pachnie mi podejściem wobec Indian z Dzikiego Zachodu. Indianka,
    to coś najgorszego, co się nic nie należy, na nic nie zasługuje, ale...
    ale... poruchać, to czemu nie, pizda nie traktor, a ciągnie... Czyli pewnie
    taki pseudopatriota mając zdrową żydówkę przed sobą do wyruchania, z
    pewnością przestałby się krępować i ją wyruchał. (tu można wstawić w miejsce
    nazwy jednej nacji dowolną inną)

    > poszczęściło się, sami rozpaczliwie potrzebuja pomocy.

    A jeszcze sami mimo to pomagają. Ludzie z kresów wschodnich, czy to od
    północy - Wilno, czy to od południa - Kijów, Lwów, mają to we krwi, ktoś nie
    stamtąd tego nie zrozumie chyba.
    Owszem, jeśli wśród Ukraińców byli skyrwysyny, to należy nie chować tego pod
    piasek. Skurwysyństwo należy nazywać skurwysyństwem. I odpowiednio, twardo
    rozliczać. Ale na to przyjdzie czas. Byle nie za późno. I uderzać konkretnie
    w tych złych, a nie wszystkich.
    Moja mama jest z Wilna, czyli Kresy. To jest specyficzna społeczność.
    Honorowa i nie kopie leżącego, ale o swoje upomnieć się potrafi.
    I na tym na razie poprzestańmy.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205