-
1. Data: 2014-10-13 14:12:24
Temat: Mechanizm różnicowy
Od: Einstein <e...@o...pl>
Witam
Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
zakrętach.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2014-10-13 14:22:16
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Kapibara <x...@y...zzz>
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisał(a):
> Witam
> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
> kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
> dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
> znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
> czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
> mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
> zakrętach.
> Pozdrawiam
Zacząłbym od sprawdzenia przegubów.
-
3. Data: 2014-10-13 15:11:15
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
> Witam
> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
> kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
> dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
> znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
> czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
> mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
> zakrętach.
> Pozdrawiam
to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym
zaczal :)
-
4. Data: 2014-10-13 15:35:03
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2014-10-13 15:11, AL pisze:
> On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
>> Witam
>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
>> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
>> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
>> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
>> kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
>> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
>> dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
>> znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
>> czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
>> mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
>> zakrętach.
>> Pozdrawiam
>
> to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym
> zaczal :)
Ale on był u kilku mechaników nikt mu tego nie sprawdził i nie zasugerował?
Geniusze zła, paaanie skrzynie trzeba wymienić, w serwisie 12kzł ale
mamy używkę za 2000zł, robota w serwisie z 2000zł ale za 800 zrobimy bo
i tak duże koszta, a po cichu myk przeguby po 150zł i klient zadowolony
bo wydał dużo mniej niż w serwisie i problem rozwiązany :)
--
Pozdrawiam
Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl
-
5. Data: 2014-10-13 16:08:05
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisał(a):
>W
> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot).
To chyba byli jacys mechanicy po gimnazjum ;)
Juz Ci napisano - brzmi jak przeguby.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
6. Data: 2014-10-13 17:02:08
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie
> skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki
> charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach
> i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu
> różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.
-
7. Data: 2014-10-13 17:46:06
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2014-10-13 17:02, Czesław Wiśniak pisze:
>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
>> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
>> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
>> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
>> w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
>> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
>
>
> Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.
zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)
@
-
8. Data: 2014-10-13 18:15:29
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
>>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
>>> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
>>> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
>>> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
>>> w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
>>> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
>>
>>
>> Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.
>
> zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)
To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
mechanizm różnicowy tylko ty i reszta wcześniej chyba nigdy o czymś takim
nie słyszała ;)
Bylibysmy w stanie bliżej określić jeśli możnaby tego posłuchać. Bo co to
znaczy stukot, turkot ?
Autorowi proponuje zrobić test, czy przy tym skręcie i "turkocie" przy
ruszaniu dodatkowo buksuje mu koło i czuć mocne szarpanie i czy objaw znika
jeśli rusza powoli delikatnie puszczając sprzęgło.
Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby kilku gości nie rozpoznało stukających
przegubów i chciało go naciągnąć.
Jeśli to mechanizm różnicowy to propnuje to zrobić bo skrzynia może się
rozlecieć przy kolejnym szarpnięciu.
-
9. Data: 2014-10-13 19:44:32
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
> mechanizm różnicowy
Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
gazu?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
10. Data: 2014-10-13 20:16:49
Temat: Re: Mechanizm różnicowy
Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
Maciek pisze:
> Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
>
>> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
>> mechanizm różnicowy
>
> Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
> gazu?
Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po
dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy
ulegają wybraniu i nie stuka.
--
Darek