eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaMarka TP zniknie od lipca. Zastąpi ją OrangeMarka TP zniknie od lipca. Zastąpi ją Orange
  • Data: 2012-03-31 01:09:41
    Temat: Marka TP zniknie od lipca. Zastąpi ją Orange
    Od: "Mark" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Zarząd Telekomunikacji Polskiej dnia 29.03.2012 r. podjął decyzję o
    zmianie marki całości usług stacjonarnych. Oznacza to, że do końca
    drugiego kwartału 2012 r. Orange stanie się marką handlową wszystkich
    produktów i usług TP - ogłosiła spółka w komunikacie.
    Tzw. rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK
    Centertel, które nadal pozostaną osobnymi spółkami.

    Jak zaznacza spółka w komunikacie, rynek telekomunikacyjny zmierza w
    kierunku łączenia usług stacjonarnych i mobilnych oraz koncentracji
    wokół silnych marek. "Dlatego silna, innowacyjna marka jaką jest Orange
    przełoży się na poprawę percepcji usług stacjonarnych TP, pozwoli
    również zaoferować klientom nowoczesne rozwiązania łączące technologie
    stacjonarne i mobilne"
    Zmiana marki ma też zapewnić odświeżenie wizerunku TP, która zyska
    dostęp do większej liczby innowacyjnych rozwiązań z Grupy France Telecom
    (właściciela TP). Będzie to oznaczać konkretne korzyści dla klientów i
    może pozytywnie wpłynąć na poprawę wskaźników finansowych
    Telekomunikacji Polskiej.

    Marka Orange powstała w kwietniu 1994 roku w Wielkiej Brytanii. W
    Polsce jest obecna od września 2005 roku. To jedna z wiodących marek
    telekomunikacyjnych na świecie. W 2011 roku z usług Orange korzystało
    216 mln klientów na pięciu kontynentach. Jest uważana za jedną z
    najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników
    rozpoznawalności. W 2011 roku jej wartość została oszacowana na 17,6 mld
    USD.

    Zgodnie z umową z 24 lipca 2008 roku między Telekomunikacją Polską,
    France Telecom oraz Orange Brand Services Limited, właścicielem marki,
    spółka ta będzie uczestniczyć w procesie rebrandingu TP, w szczególności
    ponosząc 100 proc. kosztów z nim związanych.

    Opłata licencyjna za korzystanie przez TP ze znaku towarowego Orange
    będzie wynosić 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i
    produktów oznaczonych tą marką. W segmencie telefonii stacjonarnej,
    obejmującym klientów indywidualnych opłata licencyjna została - z uwagi
    na warunki rynkowe - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów
    złotych rocznie. Usługi hurtowe świadczone przez TP również zostaną
    objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata
    licencyjna.

    Niezależnej oceny umowy licencyjnej dokonała firma PwC (wcześniej
    PricewaterhouseCoopers), wydając opinię, że z finansowego punktu
    widzenia warunki umowy są godziwe dla Telekomunikacji Polskiej.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11446857,Marka_T
    P_zniknie_od_lipca__Zastapi_ja_Orange.html

    --
    Mark
    k...@p...pl
    k...@o...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.03.12 09:08 TZ
  • 31.03.12 10:47 J.F.
  • 31.03.12 12:22 Anerys

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: