eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 21. Data: 2012-10-28 22:11:29
    Temat: Re: Mapa 3d
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 października 2012 21:28:51 UTC+1 użytkownik PK napisał:
    >
    > >> Mając dwa obrazy z różnych ale bliskich punktów wystarczy sprawdzić
    > >> przesunięcia fragmentow obrazu (to się genialnie zrównolegla i jest
    > >> proste). Te dalej przesuną się mniej.
    >
    > > Tak też myślałem, nawet zacząłem pisać zabawkową aplikację która to
    > > spróbuje zrobić.... może jednak dokończę ten "interfejs" :D
    >
    > Nie wiem chłopaki co i jak Wy próbujecie osiągnąć, ale jak Ci coś
    > wyjdzie, to wrzuć na grupę, bo chciałbym to zobaczyć :].

    Potrwa to dłuższą chwilę (wyższy priorytet muszę nadać projektom
    komercyjny niż zabawkowym) ale na pewno coś zrobię w tym kierunku i
    bez względu na rezultat dam znać :)

    Pozdrawiam


  • 22. Data: 2012-10-30 10:50:50
    Temat: Re: Mapa 3d
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 28.10.2012 12:04, M.M. wrote:
    > W dniu niedziela, 28 października 2012 09:44:09 UTC+1 użytkownik PK napisał:
    >
    >> Empirycznie: weź do ręki piłkę i zastanów się, ile musiałbyś zrobić
    >> zdjęć, żeby odzyskać położenia wszystkich punktów.
    > Tak czy inaczej zwierzęta sobie nieźle radzą. Taki kot nie ma dalmierza
    > laserowego ani sonaru, ma tylko dwoje oczu, a można mu pozazdrościć jak w
    > gęstwinie omija przeszkody i precyzyjnie skacze na ofiarę.

    W praktyce wcale nie tak dobrze jak byś chciał uzyskać na komputerze. Do
    orientowania się w przestrzeni wystarcza "rozmyte" widzenie co jest
    przeszkodą.

    Mapy apple, z których się ostatnio wszyscy mocno naśmiewali miały
    generowane budynki w ten sposób ze zdjęć:
    http://www.spectrecollie.com/wp-content/uploads/dali
    japancenter.jpg
    http://dkgadget.com/wp-content/uploads/2012/09/manha
    ttan-bridge-is-now-a-rollercoaster-ios-maps.jpg

    tak naprawdę do zorientowania się co gdzie jest to wystarczy, ale efekt
    jest bardzo "brzydki".

    > Zastanawia mnie:
    > a) jak trudna jest implementacja takiego algorytmu,
    > b) co leży u podstaw tak dużej skuteczności u zwierząt,
    > c) jak złożony obliczeniowo jest to problem.
    > Co do punktów a i c kompletnie nie mam pojęcia. W przypadku punktu b domniemam,
    > że kluczowe jest rozpoznawanie obrazu.

    Wbrew pozorom niekoniecznie. Znajomi robili prace magisterskie w tej
    okolicy - jeden skaner 3D, drugi robienie brył 3d z rysunku
    technicznego. Zapamiętałem dwa algorytmy:
    - robi się dużo zdjęć z małym przesunięciem. Liczy punkty przesunięcia
    jak w kompresji wideo i traktuje wektory przesunięcia, po uwzględnieniu
    perspektywy kamery jako, kolejne wektory powierzchni.
    - masz dwie kamery - ten sam obraz jest w nich zabużany perspektywą -
    przemieszczenie plamy barwnej pomiędzy obrazami daje z twierdzenia
    talesa odległość (znamy kąty). Agreguje się i uśrednia dane budując
    przyrostowo środowisko 3d.


    Skaner 3d dawał naprawdę niezły efekt wg bardzo uproszczonej wersji
    2kamery - jedna kamera, pionowa linia z lasera. odchylenie lewo-prawo
    linii od osi (znane kąty) określa odległość - tworzy punkt w
    przestrzeni. Chmura punktów gdy jest odpowiednio gęsta daje pojęcie o
    "przestrzeni".

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: