  • 261. Data: 2012-06-27 23:29:32
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:15:29 -0400, rs napisał(a):

    > i widzisz. tu pieknie widac na czym polega problem w tej dyskusji. ja
    > nie pisze, ze byloby lepiej tu czy tam. ja sie nie okopalem po zadne
    > stronie barykady. staram sie widziec wady i zalety i tu i tu, i
    > dobierac sprzet uwzgledniajac je. ja wiem, ze takie stanowisko, trudno
    > sie w dzisiejszym swiecie jaskrawych podzialow, akceptuje, ale musisz
    > to jakos przyjac na klate. odpowiadajac na twoje pytanie. w takich jak
    > opisales warunkach, na maku, byloby prawdopodobnie tak samo. <rs>

    Tylko wiesz co - ja za tego Della Lattitude D620 + wymianę dysku na 7200rpm
    o pojemności 640GB zapłaciłem łącznie jakieś 1400 PLN brutto z groszami
    (odliczam Windows 7, bo kopię miałem swoją - to jest koszt rzędu 400 PLN).

    Powiedz mi, ile bym musiał dać za MacBooka, z Core 2 Duo 2,4GHz, 4GB ram,
    dysk 640GB 7200rpm, z wbudowanym Ethernetem, WiFi (obsługującym WPA2)
    matrycą 14" z rozdzielczością 1440x900 i matową powłoką?

    [ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy. ]
    [ (Ralph Waldo Emerson) ]

  • 262. Data: 2012-06-27 23:29:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:03:56 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    s-apples-time-capsule-really-use-a-server-grade-hard
    -drive/

    > ale od kiedy timemachine jest serverem? daj spokoj. <rs>

    Ale od kiedy Time Capsule było reklamowane jako rozwiązanie klasy
    serwerowej? :D

    [ You can only be free, when you have nothing to loose. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 263. Data: 2012-06-27 23:36:02
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 19:59, Przemysław Ryk pisze:
    > Ależ ja nie twierdzę, że sprzęt producenta X wad nie ma w ogóle. Podkreślić
    > jednak chcę, że ową legendarną jakość maczków to już jednak trochę legendą
    > tylko jest.

    Nie mówię o legendach, a o jakości na tle konkurencji.

    > Jak NEC zachowywał się po tym, jak wpadkę odkryto? Wmawiał użytkownikom, że
    > źle monitor postawili? Z ciekawości pytam.

    Udawał, że nie ma problemu. Serwis nie widział utrwalonego przycisku
    zamykania okienka na wyłączonym monitorze.

    > Tomek - to, że u Ciebie problemu nie było nie oznacza automagicznie, że
    > problemu nie ma.

    Jasne, ale pamiętaj że w przypadku Apple istnieje silny negatywny PR i
    wyolbrzymianie problemu. Naprawdę myślisz że ileśtam milionów Iphonów
    jest niesprawnych i nie da sie z nich korzystać? Udowodniono
    niedopracowanie konstrukcji anten, rozdmuchano, ale jak jest naprawdę z
    jego realnym wpływem na działanie urządzenia? Próbowałem wywołać ów
    objaw. Nic nie jestem w stanie zauważyć, a nie mam miernika pola wcz
    żeby to zmierzyć. Tyle.

    > Dostałeś kiedyś od serwisu Della odpowiedź, że jak Ci się sprzęt wiesza z
    > powodu przegrzewającego się GPU, to masz go zamknąć, odczekać chwilę i
    > ponownie uruchomić? Z tego co kojarzę, to użytkownicy MacBooków takie
    > właśnie porady dostawali.

    Nie, ale widziałem wiele przypadków jak komp, konkretnie jego grafiak
    się apalił żywym ogniem i tyle było ze zgłaszania do serwisu. Oczywiście
    po gwarancji. Mimo to dalej uważam wiele serii produktów DELLa za
    wysokiej jakości i bez wahania z nich korzystam i kupuję.

    > Widziałeś kiedyś, żeby pod
    > sklepem Della czy Samsunga kilka dni kolejki koczowały, żeby nowy model
    > laptopa czy telefonu kupić? Z fanatykiem religijnym nie pogadasz rzeczowo.

    No bo co jest takiego amajzing w Samsungu? :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 264. Data: 2012-06-27 23:39:25
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 19:59, Przemysław Ryk pisze:
    > Nie mogę się z tym całkowicie zgodzić. Apple jest składakiem podobnie, jak i
    > np. Dell.

    Składak jest wtedy, kiedy każdy element wyprodukował kto inny i
    poskładano to do kupy posługując się niezwykle precyzyjnym mechanizmem
    doboru komponentów zwanym "nie gryzie się". ;)

    Pisząc "elementów" mam na myśli bloki funkcjonalne, płyta, moduły ram,
    karty, zasilacz i nie wyjeżdzaj mi znów z CPU, HDD ani z rezystorami.

  • 265. Data: 2012-06-27 23:42:26
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Pisałeś o wymianie danych.

    Masz rację, dość ogólnie, ale jednak nie jest to całkiem bezbolesne w
    każdym przypadku i to nie z powodu nieaplowych producentów.

    > Pendrive wpięty w maczka i potem w PC z Windows
    > działa. Pliki przerzucam tam i z powrotem. Bez problemów. Brak Ethernetu
    > będziesz mieć też w maszynach z Windows oryginalnie na pokładzie - spójrz na
    > ultrabooki Acera serii Aspire S.

    Mówimy o systemie, nie o sprzęcie. W windzie czy linuxach nikt nie
    kastruje softu jak sprzęt nie obsługuje.

    > AFAIR, ale nie mam teraz ani czasu, ani łba do dokładnego szukania tematu,
    > ciut przejaskrawił. Opinie potwierdzane przez znajomych, myślących
    > użytkowników np. iPhone'a. :D

    Co do ajfona pisałem: idealny interface, brak zwiech, szybkość
    działania. Niewątpliwie plusy. Za to ilość minusów przeważa. Jedna z
    nich, dokładnie taka sama jak android, to wszech obecna inwigilacja.

    > Co Ci się nie spodobało w twierdzeniu ,,ale faktycznie permutacji możliwych
    > jest stosunkowo mało."? :D

    W tym wszystko się podobało, odniosłeś się bezpośrednio do modelu, a
    jego wymieniłem z płytą i wydawało mi się, że do tego piłeś.
    Przem

  • 266. Data: 2012-06-27 23:47:48
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Składak jest wtedy, kiedy każdy element wyprodukował kto inny i
    > poskładano to do kupy posługując się niezwykle precyzyjnym mechanizmem
    > doboru komponentów zwanym "nie gryzie się". ;)

    Znaczy maka opisujesz?
    No bo to tak dokładnie wygląda, przy czym to "nie gryzie się" nie zawsze
    ostatnio działa :P
    Przem

  • 267. Data: 2012-06-27 23:49:43
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez sexu?)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:
    > Nie mam w tej chwili dostępu do PowerBooka, którego kiedyś miałem
    > przyjemność poużywać, więc ciężko mi jednoznacznie powiedzieć w czym problem
    > jest. Owego blaszaka z Windows XP na Duronie 1GHz pod biurkiem jeszcze mam,
    > więc mogę podpiąć, wleźć na kilka stron i opisać wrażenia. :D

    Jeśli to PB G4 mojego obłego imiennika, to może jest związek między tym
    kto używa i jak używa. Wiem, wredny jestem. :P

  • 268. Data: 2012-06-28 00:00:09
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:
    > O'rly? Bo mnie się coś zdaje, że się i przedstawiciele Dr. Web wypowiadali,
    > F-Secure swoje też dołożył. Tak mi się wydaje, że jeżeli byłyby to bzdury
    > wyssane z palca, to armia prawników z Cupertino by żyć tym firmom nie dała.
    > Słyszałeś o jakimś pozwie czy wygranym procesie, czy przeprosinach Dr. Web
    > czy F-Secure'a za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na ten temat?

    Nie wiemy co tam tak naprawdę w tle się działo, ale pomimo że śmierdzi
    to teorią spiskową, ma jednak spore prawdopodobieństwo. Nie takie rzeczy
    ludzie w podobny sposób "załatwiali".

    Wspominałem jakieś 1500 postów wstecz w tym wątku przykład kasków
    rowerowych. To doskonała ilustracja mechanizmu. Firma Michelin płaci za
    badania wykazujące, że kasków rowerowych trzeba używać bo na drogach
    rowerem jest niebezpiecznie. I takie badania są przedstawiane lobbystom
    w okolicach Komisji Europejskiej aby wprowadzić nakaz obowiązkowego
    używania kasków. Co w ogóle ma wspólnego firma oponiarska z rowerami i
    dlaczego to smierdzi pomimo, że pozornie intencje są szlachetne. Chodzi
    o ugruntowanie w świadomości że jest NIEBEZPIECZNIE. Przez to i przy
    okazji kaski, około 30% ludzi rezygnuje z roweru jako środka lokomocji.
    Są na to dowody z Państw które maja taki nakaz. A jak te 30% ludzi
    odstawi rower, to wsiądzie do swojego BEZPIECZNEGO samochodu który
    jeździ na kołach z oponami. Ciekawa koncepcja co? Co jeszcze ciekawsze -
    realna, realizowana w tej chwili za naszymi plecami!

    > Tomek - seriously - nie przeginajmy. Pożyczyłem półtora roku temu swojgo
    > notebooka siostrze.

    Jak blondynka to może się bała robić cokolwiek ryzykownego? Serwisuję w
    firmie kompy. Odwirusowuję je. Tylko windziane.

  • 269. Data: 2012-06-28 00:06:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:
    > Czyli co? W stacjach roboczych wyższa kultura wykonania, co w notebookach?
    > To gdzie w takim razie ten cały pietyzm i rygorystyczna kontrola jakości w
    > Apple? W notebookach odpuścili? :)

    Zobacz obudowę MBP i konkurencji. Gdzie taką znajdziesz? Przecież na
    chłopski rozum widać, że to musi inaczej kosztować. W stacjach roboczych
    łatwiej, one wszystkie mają podobną konstrukcję mechaniczną a płyty
    produkuje i w ogóle składa do kupy to jedna fabryka.

    > No chyba, że maczki się nie psują... ;D

    Gwarancja jest rok, rękojmia ustawowo 2 lata. DELL daje 3, co jest
    niewątpliwą przewagą. A co do psucia się. Z applowymi zabawkami mam
    trochę do czynienia i faktycznie nie miałem okazji oglądać popsutej.
    Pomijając zdechły akumulator w PB 333MHz czyli wyprodukowanym jakoś tak
    w okolicach Potopu Szwedzkiego.

    > Swoją drogą - opcja dokupienia monitora. Dopłata 4599 PLN za Apple Cinema
    > Display 27" warta jest?

    Nie warta.

  • 270. Data: 2012-06-28 00:15:39
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 27.06.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:
    > I znowu się nie zgodzę. Pomagam niejednokrotnie znajomym korzystającym z
    > różnych wersji Windows. Czasami nie jest się w stanie bez obrazków wyjaśnić
    > co i gdzie klikać. VMware Player czy VMware Workstation życie mi mocno
    > ułatwiają. Uprzedzając: sprzęt to Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, 8GB ram. Dla
    > maszyn wirtualnych przydzielam jeden rdzeń i 1-2 GB ramu. Działa to na tyle
    > dobrze, że porzuciłem pomysły wymiany E8400 na czterordzeniowca na LGA775.
    > Chcesz zobaczyć w praktyce, to zapraszam. :)

    A czy widziałeś jak działa wirtualizacja pod OSX? Bo ja mogę odpalić w
    obie strony i widzę różnicę.

    > Mac OS X wywodzi się - o ile dobrze pamiętam - raczej z jądra BSD czy
    > FreeBSD. Owszem, bliżej mu do *niksów niż Windows. :)

    OSX należy do Unixów. W pełnym tego słowa znaczeniu. Jądro to odmiana o
    nazwie Darwin. Cała dystrybucja powstała na bazie BSD Unix i Free BSD.
    Windows nie ma z Unixami nic wspólnego.

    Historię Unixów tu masz fajnie rozrysowaną:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/
    5/50/Unix_history-simple.png/800px-Unix_history-simp
    le.png