  • 1. Data: 2011-05-29 20:58:11
    Temat: MTR<10 gr/min w T-Mobile od 1.07
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=21743

    Óżont orzekł.

    PTC z najniższą stawką MTR od 1. lipca

    Od 1. lipca najniższą stawkę MTR będzie miało PTC (9,66 grosza),
    Polkomtel i Centertel będą pobierali 15,2 grosza. Decyzja dla P4 nie
    została jeszcze wydana, ale można oczekiwać jeszcze wyższej stawki.

    UKE wcześniej wydało decyzję dla Polkomtela i Centertela, w których w
    zamian za inwestycje w "białe plamy", miały łagodniejszy harmonogram
    spadku stawek MTR.

    Nie chcę wróżyć czy to jakoś wpłynie na ceny połączeń detalicznych do
    T-Mobile, ale zastanowiły mnie 2 kwestie.

    1) Taka stawka już jest dość bliska FTR (AFAIR na grupie było kiedyś, że
    to jest jakieś 2,5 gr w TP i 5 gr u reszty). Czy można się spodziewać za
    jakiś czas zrównania MTR przynajmniej z droższym FTR czy też może
    doszliśmy już do "ściany" w tym temacie?

    2) Czy przy tak małej różnicy między MTR a FTR można by spodziewać się
    pojawienia ofert w stylu wujosamowym tzn. komórka z numerem stacjonarnym
    i przychodzącymi płatnymi kilka groszy za minutę (a może "bezpłatnymi"
    przy odpowiednio wysokim abonamencie").
    Niby już coś takiego jest i to z darmowymi przychodzącymi i w miarę
    niskim abo
    http://www.era.pl/pl/indywidualni/telefon_stacjonarn
    y/era_domowa ale
    uwiązane do BTSa.

    Przemek

  • 2. Data: 2011-05-30 00:16:29
    Temat: Re: MTR<10 gr/min w T-Mobile od 1.07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-29 22:58, Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > jakiś czas zrównania MTR przynajmniej z droższym FTR czy też może
    > doszliśmy już do "ściany" w tym temacie?

    Opłata za zakonczenie połączenia w Sferii to 11,62 gr, więc...

    Nie, to nie ściana, ale obecne stawki są zamrożone bodajże na 2 lata, a
    potem zobaczymy.

> [...]
    > przy odpowiednio wysokim abonamencie").
    > Niby już coś takiego jest i to z darmowymi przychodzącymi i w miarę

    Nie, z dwóch powodów: prawnego i (IMO) totalnego braku zainteresownaia
    taką ofertą.

  • 3. Data: 2011-05-30 07:51:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Nie, to nie ściana, ale obecne stawki są zamrożone bodajże na 2 lata,
    > a potem zobaczymy.

    E?

    "2011-05-25 18:04 Źródło: PAP
    UKE podpisał porozumienie z Polkomtelem

    25.05. Warszawa (PAP) - Urząd Komunikacji Elektronicznej podpisał
    porozumienie z Polkomtelem, operatorem sieci Plus, w sprawie
    inwestycji w sieci telekomunikacyjne i stawek hurtowych
    telefonii komórkowej -

    Streżyńska chce, by operatorzy zainwestowali m.in. w "białe plamy"
    zasięgu telefonii komórkowej - czyli tam, gdzie nie ma zasięgu sieci,
    a operatorzy nie inwestują, bo im się to nie opłaca. W zamian
    proponuje korzystny dla nich harmonogram obniżki stawek hurtowych,
    tzw. MTR. Zgodnie z porozumieniami, od 1 lipca 2011 r. do 1 lipca 2012
    r. stawki te wynosiłyby ok. 15 groszy. Potem na pół roku spadłyby do
    ok. 8 groszy, by od 1 stycznia 2013 r. dojść do 3 groszy. Zdaniem UKE,
    operatorzy dzięki projektowi obniżek zarabialiby więcej, ale też
    dzięki temu więcej mogliby przeznaczyć na inwestycje."

    (chyba, że coś przekręcili).

    > Nie, z dwóch powodów: (...) (IMO) totalnego braku zainteresownaia
    > taką ofertą.

    Skąd wiesz? 8-)

    Inna rzecz, że przy takich stawkach połączenia na komórkę powinny być
    (co nie znaczy że będą) tansze od międzymiastowej.

    MJ

  • 4. Data: 2011-05-30 08:08:18
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Opłata za zakonczenie połączenia w Sferii to 11,62 gr, więc...

    11,62 - poważnie (i to pewnie jeszcze netto)? Owmordejeża ;-).

    BTW, czyżby z GieGie VoIPa zaczęto znacząco wydzwaniać do Sferii (i
    innych stacjonarnych nie-TP) ;-), skoro od 24.06 podnoszą ceny
    stacjonarnych nie-TP z 5 na 9 gr i wyrzucają je z pakietów?

    http://blog.gaduair.pl/index.php/2011/05/zapowiedz-z
    mian-w-cenniku-telefonii-internetowej/

    http://blog.gaduair.pl/wp-content/uploads/2011/05/Ce
    nnik_GaduAIR-VOIP_20110624.pdf

    "dodaniu taryfy na połączenia krajowe do sieci stacjonarnych innych niż
    TP S.A. (Netia, Dialog, PTC, itp.), w której obowiązywać będzie stawka 9
    gr/min. brutto."

    > Nie, to nie ściana, ale obecne stawki są zamrożone bodajże na 2 lata, a
    > potem zobaczymy.

    Chodziło mi o ścianę w sensie kosztów ponoszonych przez opów a nie
    ustaleń między nimi a UKE.

    y/era_domowa ale

    > Nie, z dwóch powodów: prawnego

    Prawny to ten, że nr stacjonarny jest związany z konkretną lokalizacją
    (zwłaszcza dotyczy to VoIPów :-P)? To akurat nie prawo fizyki i dałoby
    się zmienić (chyba że towarzysze z Brukseli tego zakazali? :-P).

    i (IMO) totalnego braku zainteresownaia
    > taką ofertą.

    Czy totalny to nie wiem. Może wariant "minuty przychodzące no limit"
    względnie bardzo dużo (kilka-kilkanaście tysięcy/miesiąc) znalazłby
    chętnych biznesowych?
    A jak myślisz, czy gdyby taką Erę domową (or compatible) dało się w
    zgodzie z prawem odwiązać od BTSa i strefy numeracyjnej, to czy PTC
    (innemu opowi) nadal opłacałaby się taka oferta (z tymi samymi cenami,
    taktowaniem itd.)?

    Przemek

  • 5. Data: 2011-05-30 08:17:16
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Skąd wiesz? 8-)

    This is not America, that's why ;-).

    > Inna rzecz, że przy takich stawkach połączenia na komórkę powinny być
    > (co nie znaczy że będą) tansze od międzymiastowej.

    Niby dlaczego? Przecież FTRy (poza Sferią) są chyba jednak sporo niższe
    niż te 9,66 do T-Mo więc koszty opów są mniejsze przy połączeniach na
    większość stacjonarnych niż do T-Mo.

    Mnie akurat międzymiastowe (a dokładniej połączenia do wszystkich 50
    stref) kosztują zero (znaczy mam je wliczone w niemały abonament).
    Niemniej jednak jakoś nie liczę, żeby Netia dołączyła mi do tego
    wszystkie kilkanaście milionów numerów T-Mobile Polen ;-).

    Przemek

  • 6. Data: 2011-05-30 08:25:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Niby dlaczego? Przecież FTRy (poza Sferią) są chyba jednak sporo
    > niższe niż te 9,66 do T-Mo więc koszty opów są mniejsze przy
    > połączeniach na większość stacjonarnych niż do T-Mo.

    Odnosiłem sie do tych "3 gr od 2013" z informacji prasowej, być może
    fałsszywej.

    MJ

  • 7. Data: 2011-05-30 09:05:51
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Odnosiłem sie do tych "3 gr od 2013" z informacji prasowej, być może
    > fałsszywej.

    Może Maciej się wypowie, czy to byłoby ekonomicznie realne. Bo jeśli
    tak, to w zasadzie doszlibyśmy do sytuacji w pewnym sensie wujosamowej -
    jednakowe stawki na stacjonarne i komórkowe, ale komórkowe z darmowymi
    przychodzącymi. No, może pozostanie "a do Sferii i wRodzinie drożej -
    absurdalnie proste" :-).

    Przemek

  • 8. Data: 2011-05-30 09:08:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:kjzk4d8zkv9.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> [...]
    > a operatorzy nie inwestują, bo im się to nie opłaca. W zamian
    > proponuje korzystny dla nich harmonogram obniżki stawek

    Taaa .. a spytal sie ktos obywateli czy chca takeigo podatku, zeby
    w zamian miec lepsza lacznosc ? ;-)

    Rezerwacje czestotliwosci sie jakos niedawno niepokonczyly ? Moze
    pani prezes mogla z innych uprawnien korzystac ?

    > Zgodnie z porozumieniami, od 1 lipca 2011 r. do 1 lipca 2012
    > r. stawki te wynosiłyby ok. 15 groszy. Potem na pół roku spadłyby
    > do

    czyli chwilowo ile - 4gr/min ? liczac 12mln telefonow po 30 minut
    przychodzacych z innych sieci - jakies 180 mln w ciagu roku.
    No, moze w sam raz na pare BTS ..

> [...]
    > operatorzy dzięki projektowi obniżek zarabialiby więcej, ale też
    > dzięki temu więcej mogliby przeznaczyć na inwestycje."

    Niestety - nasi dziennikarze czesto przekrecaja, wierzyc calkowicie
    nie mozna.
    Czyli co - powoli dojdziemy do tego ze komorka kosztuje tyle co
    stacjonarka ?
    Kto wie, moze to i uzasadnione - BTS potanialy, a kable sa drogie
    :-)

    > Skąd wiesz? 8-)

    Czy mi sie wydaje czy taki pseudostacjonarny to nie tylko w Erze ?
    Czyzby zainteresowanie jednak bylo ?

    > Inna rzecz, że przy takich stawkach połączenia na komórkę powinny
    > być
    > (co nie znaczy że będą) tansze od międzymiastowej.

    A sa jeszcze miedzymiastowe ? Cos mi sie wydaje ze TP ma juz
    jednolity cennik, moze w niektorych promocjach/taryfach.
    A i tak przy niektorych pakietach taniej sobie pogadac przez
    komorki niz stacjonarnym.

    J.

  • 9. Data: 2011-05-30 13:55:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    > E?

    [...]
    > (chyba, że coś przekręcili).

    Może i ja coś pokręciłem, bo troszkę byłem zajęty gdy trwały ambitne
    negocjacje :-)

    > Skąd wiesz? 8-)

    Męska intuicja :-P

    > Inna rzecz, że przy takich stawkach połączenia na komórkę powinny być
    > (co nie znaczy że będą) tansze od międzymiastowej.

    Pan se popatrzy na ceny połączeń komórkowych u alternatywnych
    stacjonarnych. Tam to dopiero kosmos.
    A i u innych MTRy maleją, a ceny nie. Jedynym chlubnym (!) wyjątkiem
    jest Telekomunikacja Polska.

    Świat się kończy, a piekło zamarzło...
    :-)

  • 10. Data: 2011-05-31 14:10:06
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > [...]
    >
    > Może i ja coś pokręciłem, bo troszkę byłem zajęty gdy trwały ambitne
    > negocjacje :-)

    > Męska intuicja :-P

    Jak ma być MTR=FTR=około 3 gr i do tego ma nie być płacenia za
    przychodzące mobilne to ja odwołuję temat ;-).

    > Pan se popatrzy na ceny połączeń komórkowych u alternatywnych
    > stacjonarnych. Tam to dopiero kosmos.
    > A i u innych MTRy maleją, a ceny nie. Jedynym chlubnym (!) wyjątkiem
    Masz na myśli W3 czy wszystkich?

    Ja np. mam w domu tak (takt 60/1)
    (http://www.netia.pl/files/pomoc/dokumenty_druki/Cen
    niki/cennik-non_stop.pdf)

    W3 - 32 gr
    Play, Polsat - 73 gr
    Centernet + reszta - 97 gr

    W TP w planach "domowych" jest tak (przy takcie 60/1)
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358579/CUT_Plany_dla_
    domu_umowy_na_czas_okreslony_12-04-2011_367185636.pd
    W3 - 32 gr
    Play - 53 gr
    Polsat - 58 gr
    Mobyland - 87 gr
    Centernet - 90 gr

    > jest Telekomunikacja Polska.

    Czy chluba nie jest przypadkiem w tym wypadku stymulowana jakimś
    bacikiem dzierżonym przez UKE ;-)?

    > Świat się kończy, a piekło zamarzło...
    > :-)

    Takie to i globalne ocieplenie, panie dzieju :-P

    Przemek