  • 51. Data: 2010-05-20 10:29:11
    Temat: Re: Szklana linia opó?niaj?ca
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    news:2kl9v550vn5ph2fh321armhfnb9tvqej6t@4ax.com...

    > Odnosze wrazenie ze nie bardzo wiesz co piszesz :-)

    To chyba Ty nie wiesz o czym mówisz. Po co mają ATMEGI pipelining? Ba 20
    lat temu procki o podobnej wydajności obywały się bez niego. Przecież można
    by było zrobić strukturę procka w lepszej technologii, a jednak się tego nie
    robi. Dlaczego? Dlatego, że prościej i taniej jest użyć przetwarzania
    potokowego. Po cholerę FLASH, czy SRAM ma mieć czas dostępu przykładowo 10
    ns, jak spokojnie można pobrać te dane takt wcześniej, a w następnym
    wykonać.

    > A wprowadzajac 4s opoznienia wprowadzasz zapotrzebowanie na kolejne
    > megabajty.

    a) tej pamięci i tak musi być więcej,
    b) kolejne stopnie przetwarzania potokowego wcale nie muszą zrzucać
    danych do RAM-u, dostają coś w buforze wejściowym zbudowanym z zatrzasków,
    po 1 takcie wynik działania ląduje na buforze wyjściowym, skąd pobiera to
    sobie następny stopień.

  • 52. Data: 2010-05-20 19:56:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2010 12:29:11 +0200, Marcin Wasilewski wrote:

    > To chyba Ty nie wiesz o czym mówisz. Po co mają ATMEGI pipelining? Ba 20
    >lat temu procki o podobnej wydajności obywały się bez niego.

    Pipelining jest znacznie starszy .. ale wlasnie - po co ?

    Zeby dzialaly szybciej. Wiec wcale nie jest tak ze "ciezko zrobic",
    tylko po prostu bedzie wolniejszy. Ale sam piszesz ze "o niewielkiej
    mocy".
    Taki o niewielkiej mocy, to ciezej zrobic z pipa :-)

> [...]
    >po 1 takcie wynik działania ląduje na buforze wyjściowym, skąd pobiera to

    Nie musza zrzucac. Ale na kazdym etapie bedzie troche pamieci
    potrzebne. A przy 100 etapach to juz sporo wychodzi, i uklad robi sie
    kosztowny.

    J.

  • 53. Data: 2010-05-24 21:49:33
    Temat: Re: Szklana linia opóźniająca
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 16 May 2010 11:18:13 +0200 Tomasz Wójtowicz
    <S...@s...com> napisał:

    >Zastanawia mnie taka rzecz:
    >
    >na biurku u mnie leży płytka wizji z telewizora z 1990 roku. Najbardziej
    >rzuca się w oczy duży element GTE Sylvania SDL145 - jest to szklana
    >linia opóźniająca.

    Swoją drogą piękny, nietypowy element, próbowałeś ściągnąć obudowę?
    Pociągnij obudowę do góry - płytka szklana(?) na amortyzatorach z
    takiej ciemnoszarej pianki, dwa przetworniki piezo, można prześledzić
    którędy sygnał biegnie, jak się odbija od ścianek. Jak dla mnie, cud
    techniki, chyba fotki tego zrobię :-)

  • 54. Data: 2010-05-26 21:31:19
    Temat: MOCNY [OT] Re: Szklana linia opóźniająca
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> napisał w
    wiadomości news:hsod8m$vom$1@news.onet.pl...
    > Zastanawia mnie taka rzecz:
    >
    > na biurku u mnie leży płytka wizji z telewizora z 1990 roku. Najbardziej
    > rzuca się w oczy duży element GTE Sylvania SDL145 - jest to szklana linia
    > opóźniająca. A jak jest we współczesnych telewizorach, LCD, plazma - czy w
    > dekoderze PAL/SECAM też jest taki element, czy teraz dekodowanie robi się
    > wyłącznie cyfrowo?

    Przepraszam za dygresję, ale się nie mogłem się powstrzymać:

    Najlepsza szklana linia opóźniająca to szereg kieliszków z wódką....

    Życzę miłego DŁUGIEGO ŁYKENDU w czerwcu

    Feromon

  • 55. Data: 2010-05-26 21:59:38
    Temat: Re: MOCNY [OT] Re: Szklana linia opóźniająca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Feromon drogą dyfuzji wniknął w atmosferę grupy:

    > Przepraszam za dygresję, ale się nie mogłem się powstrzymać:
    >
    > Najlepsza szklana linia opóźniająca to szereg kieliszków z wódką....
    >
    > Życzę miłego DŁUGIEGO ŁYKENDU w czerwcu

    Wódki? Literatura przedmiotu zaleca stosowanie innych substancji:

    "Kiedy byłem w Paryżu, spotkałem kiedyś Kaczanowskiego i poszliśmy na calva"
    - napisał Marek Hłasko w "Nawróconym w Jaffie". Witold pamięta, jak z Hłaską
    i Frykowskim przepijali w restauracji La Boheme zaliczkę pisarza. Kelnera do
    uprzejmości przekonała harmonia stufrankowych banknotów wyciągniętych przez
    Hłaskę. Zażądali trzech stolików i calvadosów ustawionych w rzędzie. Witold
    zarządził: spotkamy się w połowie stolików i tam powinniśmy stracić
    przytomność. Zamiast tego jednak pobili się z kilkoma francuskimi
    studentami, bo ci obrazili Polskę.

    Jarek

    --
    ...czyż ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus!