  • 1. Data: 2013-06-14 20:14:46
    Temat: MINI MAX
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Hej, przyglądaliście się ofercie MINI MAX Playa?

    Czytam ten ich regulamin, czytam i prawdę mówiąc to słabo jest - trochę
    szkoda, że sieć, która jeszcze niedawno przesuwała granice i inni
    musieli ją gonić, teraz ciągnie się w ogonie i nie jest w stanie
    odpowiedzieć na ofertę Orange.

    Ale zróbmy podsumowanie mini max/nju:

    1 Co jest podobnie
    - darmowe połączenia po przekroczeniu 29 zł (wydanych na rozmowy)
    - darmowe smsy po przekroczeniu 9 zł (wydanych na smsy)
    - 0,09 zł za smsa

    2 Co jest lepiej (+- lepiej)
    - darmowe połączenia i smsy z play już od 0zł *
    - darmowy internet po przekroczeniu 5 zł (wydanych na internet) [nju
    19,00 zł **)
    - prędkość darmowego internetu po przekroczeniu limitu ***

    3 Co jest gorzej
    - 0,29 zł za minutę
    - brak rocznej ważności konta, więc by utrzymać połączenia wychodzące i
    tak trzeba wrzucić na konto minimum 25 zł co sprawia, że "darmowe"
    połączenia w sieci od 0 zł (*) to zwykły "chłyt martetingowy"
    - 1zł za 1MB [nju 0,19zł za 1MB] i gorsze pakiety internetowe [tak ze 3
    x gorsze]
    - w przypadku mini max i nju czarowanie darmowym internetem to zwykła
    ściema, prędkość 8kB (64 kbps ?) w play i 16 kbps w nju pozwoli co
    najwyżej maila ściągnąć, więc i tak działać trzeba na pakietach
    - *** play niby oferuje prędkość 8kB (na "jakąś" jednostkę czasu) ale
    podejrzewam, że ich stronę robi idiota, który nie odróżnia jednostek i
    pewnie miało być 8kb

    Słowem tak jak Red Bull, mini max to niby coś podobnego do njju ale dużo
    słabiej.

    Szkoda, gdyby play miał dokładnie te same ceny co nju i dorzucił do tego
    darmowe połączenia w sieci (z roczną lub chociaż miesięczną ważnością
    wychodzących) to oferta była by rzeczywiście dobra, a tak to zwykłe
    machanie szabelką "my też coś mamy" " my też coś pokazaliśmy"

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-06-14 21:14:38
    Temat: Re: MINI MAX
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-14 20:14, PlaMa pisze:
    > Hej, przyglądaliście się ofercie MINI MAX Playa?
    >
    > Czytam ten ich regulamin, czytam i prawdę mówiąc to słabo jest -

    Tnx
    :)

    (piwo dla tego pana, proszę!)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 3. Data: 2013-06-14 22:00:17
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Fri, 14 Jun 2013 20:14:46 +0200, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > tak trzeba wrzucić na konto minimum 25 zł co sprawia, że "darmowe"
    > połączenia w sieci od 0 zł (*) to zwykły "chłyt martetingowy"

    25 zł na rok?

    > - 1zł za 1MB [nju 0,19zł za 1MB] i gorsze pakiety internetowe [tak ze 3
    > x gorsze]

    2gr za 100 kB czyli 20 gr za 1000kB/1MB(w zaokrągleniu) to 1zł za 1MB?

> [...]
    > - *** play niby oferuje prędkość 8kB (na "jakąś" jednostkę czasu) ale
    > podejrzewam, że ich stronę robi idiota, który nie odróżnia jednostek i

    Na stronie Playa jak byk stoi 8kb/s.

> [...]
    > wychodzących) to oferta była by rzeczywiście dobra, a tak to zwykłe
    > machanie szabelką "my też coś mamy" " my też coś pokazaliśmy"

    Taaaa.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 4. Data: 2013-06-14 22:30:54
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 14 Jun 2013 20:14:46 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >tak trzeba wrzucić na konto minimum 25 zł co sprawia, że "darmowe"
    >połączenia w sieci od 0 zł (*) to zwykły "chłyt martetingowy"

    Można doładować za 50zł wtedy będzie konto ważne 100 dni, ale nie no
    limit
    >- 1zł za 1MB [nju 0,19zł za 1MB]

    cennikowo 10gr/100kB, ale teraz stawka promocyjna wynosi 2g/100kB
> [...]
    >- *** play niby oferuje prędkość 8kB (na "jakąś" jednostkę czasu) ale
    >podejrzewam, że ich stronę robi idiota, który nie odróżnia jednostek i

    w play jest 8kb co daje 1kB/s
    >Słowem tak jak Red Bull, mini max to niby coś podobnego do njju ale dużo
    >słabiej.

    Nie jest tak źle bo z tego co było na konferencji to konto promocyjne
    wlicza się do no limitu, z tego co piszą na telepolis działa w tej
    taryfie pakiet 10za5pln i 15% przy doładowaniu więc jeśli ktoś tylko
    dzwoni to z tymi pakietami wyda mniej niż 29zł na rozmowy miesięcznie.
    Zresztą tą ofertę raczej trzeba porównywać do nju na kartę bo to też
    oferta na kartę więc zdecydowanie lepiej wypada, ładując co miesiąc za
    50 zł mamy praktycznie full no limit, minuty/smsy/500MB i darmowe
    rozmowy i smsy w sieci i jeszcze jakieś grosze na koncie zostaną, więc
    nie jest źle, problem jest wg mnie taki że przeciętny prepaidowiec nie
    wydaje tyle miesięcznie na doładowania. Średnia dla prepaid to jakieś
    pewnie 15pln/ miesiąc więc raczej myślę że ta oferta będzie
    przeznaczona dla wąskiej grupy ludzi. No chyba że ktoś nie chce
    dobijać do no limit co miesiąc to ma to samo praktycznie co w play na
    kartę 0zł w play tyle że tam mamy 1g za 10pln.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2013-06-14 22:54:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-14 22:00, ALEX Alpha MR pisze:

    > 25 zł na rok?

    wychodzi, że aby zachować połączenia wychodzące trzeba regularnie
    ładować skarbonkę, 25 zł miesięcznie to opcja która nam przedłoży konto
    o 30 dni. Oczywiście można wrzucać 50 zł lub 100 zł lub więcej, ale moim
    zdaniem takie zamrażanie pieniędzy trochę jest bez sensu.

    > 2gr za 100 kB czyli 20 gr za 1000kB/1MB(w zaokrągleniu) to 1zł za 1MB?

    ja widzę 0,10 zł/100kb

    http://img20.imageshack.us/img20/3070/zgsb.jpg

    > Taaaa.

    Cóż - podejrzewam, że to może się nie opłacać playowi. Po prostu jako
    użytkownik fresha i osoba, któa długo przyglądała się nju czy opłaca się
    przejść, jak zobaczyłem reklamę "max 29 zł i od 0 zł za darmo do play"
    to podjarałem się, że będę miał tak jak teraz ale za to za darmo do play
    i po 29 zł free do wszystkich. Szybko mnie ściągnęło na ziemię. Krótkie
    okresy ważności konta po doładowaniu, drogie minuty, drogi internet i
    ogólnie oferta słabsza niż u konkurencji.

  • 6. Data: 2013-06-14 22:59:16
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-14 22:30, dizel pisze:

    > Można doładować za 50zł wtedy będzie konto ważne 100 dni, ale nie no
    > limit

    Nie jestem ogólnie zwolennikiem zamrażania pieniędzy na kontach pre paid.

    > cennikowo 10gr/100kB, ale teraz stawka promocyjna wynosi 2g/100kB

    ooo, nie zauważyłem tego ani na ich stronie ani w regulaminie - mogę
    prosić o linka?

> [...]

    > taryfie pakiet 10za5pln i 15% przy doładowaniu więc jeśli ktoś tylko
    > dzwoni to z tymi pakietami wyda mniej niż 29zł na rozmowy miesięcznie.

    Boże jestem we freshu i ledwo go ogarniam z tymi ładowaniami przez
    facebooka i różnymi pakietami a tutaj to samo.

    > Zresztą tą ofertę raczej trzeba porównywać do nju na kartę bo to też
    > oferta na kartę więc zdecydowanie lepiej wypada,

    hmm... myślę, że oferta na kartę a abonament trwający miesiąc to
    praktycznie to samo.

> [...]
    > rozmowy i smsy w sieci i jeszcze jakieś grosze na koncie zostaną, więc
    > nie jest źle, problem jest wg mnie taki że przeciętny prepaidowiec nie

    Myślę, że uderzyłeś w sedno. 50 zł to już za dużo po prostu.

  • 7. Data: 2013-06-15 00:06:55
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "PlaMa" napisał:

    > ja widzę 0,10 zł/100kb

    > Na stronie playa jak byk stoi 8kB.
    >
    > http://img20.imageshack.us/img20/3070/zgsb.jpg

    Na stronie Play jak byk stoją... dwa byki ->
    http://img841.imageshack.us/img841/4859/tc5v.jpg
    A i tak wiążący jest nie taki czy inny obrazek, tylko oficjalny cennik:
    http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Cennik-Oferty-
    FORMULA-MINI-MAX-na-Karte_14062013.pdf
    punkt 1.3.

    JoteR

  • 8. Data: 2013-06-15 00:51:23
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 14 Jun 2013 22:59:16 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

    >Nie jestem ogólnie zwolennikiem zamrażania pieniędzy na kontach pre paid.

    50 złotych na koncie to jakie to zamrażanie.

    >ooo, nie zauważyłem tego ani na ich stronie ani w regulaminie - mogę
    >prosić o linka?

    bo do tego jest oddzielny regulamin, tu szczegóły:
    http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Regulamin-Ofer
    ty-Promocyjnej-Niska-stawka-za-Internet_11062013.pdf

    >http://img20.imageshack.us/img20/3070/zgsb.jpg

    To błąd na ich stronie, jest tak jak napisałem

    >Boże jestem we freshu i ledwo go ogarniam z tymi ładowaniami przez
    >facebooka i różnymi pakietami a tutaj to samo.

    Jak chcesz mieć taniej to musisz pomyśleć, też mam fresha i jakoś daję
    radę to ogarnąć i to na 5 numerach w sumie:)

    >hmm... myślę, że oferta na kartę a abonament trwający miesiąc to
    >praktycznie to samo.

    Mnie się wydaje że nie bo jednak nawet miesiąc to jest to jakieś
    uwiązanie trzeba wypowiedzieć umowę itd, a tu z dnia na dzień karta
    idzie do kosza i nikt nie ma żadnych problemów

    >Myślę, że uderzyłeś w sedno. 50 zł to już za dużo po prostu.

    Dla mnie za dużo jak na ofertę na kartę, i myślę że dla większości
    prepaidowców też, ale pewnie są tacy dla których oferta jest ok.
    Jakbym wiedział że będę wydawać 50pln na miesiąc to wolałbym jednak
    wziąć abonament dopasowany do swoich potrzeb i nie kombinować z
    pamiętaniem o pakietach, doładowaniach itd.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-06-15 12:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > 19,00 zł **)
    > - prędkość darmowego internetu po przekroczeniu limitu ***

    Zalezy ile kto gada - jak wiecej, to i tak interesuje go tylko 29zl.
    Jak mniej ... decydujace moze byc "darmowe" w sieci.

    > - 1zł za 1MB [nju 0,19zł za 1MB]

    Jak komus zalezy na internecie, to sie sprowadza do tego ze zaplacilby
    te 5zl, wiec moze od razu kupic pakiet.
    Ale faktycznie - ja korzystam sporadycznie i taryfe nju jest
    odpowiednia.

    > - w przypadku mini max i nju czarowanie darmowym internetem to zwykła
    > ściema, prędkość 8kB (64 kbps ?) w play i 16 kbps w nju pozwoli co

    Ale w nju to po przekroczeniu 1GB. I nikt tam nie pisze "darmowy
    internet" tylko "19 zl za internet". Nalezaloby dodac ze za 1GB :)

> [...]
    > wychodzących) to oferta była by rzeczywiście dobra, a tak to zwykłe
    > machanie szabelką "my też coś mamy" " my też coś pokazaliśmy"

    Ale identyczna taryfa jest niewlasciwa z marketingowego punktu
    widzenia. Najlpiej sciagac klienta haslem "u nas niewiele drozej, ale
    znacznie lepiej" :-)
    Ta taryfa moze powstrzymac odplyw do nju.

    P.S. Jest jakis raport przenosin numerow ? Juz sie zaczelo odchodzenie
    z Play ?

    J.

  • 10. Data: 2013-06-15 14:12:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    PlaMa <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Oczywiście można wrzucać 50 zł lub 100 zł lub więcej, ale moim zdaniem
    > takie zamrażanie pieniędzy trochę jest bez sensu.

    Albo się decydujesz na biedataryfę typu Fresh, albo na nolimit, jak Mini
    Max

    Tam wiele ciekawych rzeczy jest :-)

    http://telcopl.wordpress.com/2013/06/11/cudny-cennik
    -i-regulaminy/