  • 1. Data: 2011-11-16 22:08:17
    Temat: MB W123, koła, felgi i dętki :)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    złapałem pierwsza gumę w moim klasyku i teraz się zdziwiłem w warsztacie
    wulkanizacyjnym, gdzie powiedzieli mi, że dętek nie naprawiają i oddali
    mi koło...

    Hm, czy takie oryginalne felgi metalowe są przystosowane do opon
    bezdętkowych?

  • 2. Data: 2011-11-16 22:32:15
    Temat: Re: MB W123, koła, felgi i dętki :)
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wulkanizacyjnym, gdzie powiedzieli mi, że dętek nie naprawiają i oddali mi

    Zmień gumiarza na takiego, co to faktycznie jest wulkanizatorem, a nie
    piekarzem szukającym dodatkowych dochodów.

    ps. staa felga może być przystosowana do bezdętkowych opon, ale nie musi.
    Jak to jest w W123 - nie wiem.
    Napraw dętkę i tyle, a tego gumiarza omijaj szerokim łukiem.

    ps. w ostateczności sam sobie napraw. Większość wulkanizatorów i tak użyje
    łatki na zimno.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2011-11-17 08:26:42
    Od: "xs" <x...@W...gazeta.pl>

    Nex@pl <nex[wytnij_to]@o2.pl> napisał(a):

    > Hm, czy takie oryginalne felgi metalowe są… przystosowane do opon
    > bezdętkowych?

    Dziwne, ze masz dętki. Z której serii masz W123? Miałem drugoseryjnego i byly
    normalne opony i zadnej detki, felgi oryginalne.

  • 4. Data: 2011-11-17 10:14:57
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Hm, czy takie oryginalne felgi metalowe są przystosowane do opon
    > bezdętkowych?

    Przystosowanie felgi polega na wykonaniu zgrubienia na obwodzie, oznacza się
    je literą "H" w rozmiarze felgi, np. 14x5.5H.

    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-17 13:15:48
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-17 08:26, xs pisze:

    > Dziwne, ze masz dętki. Z której serii masz W123? Miałem drugoseryjnego i byly
    > normalne opony i zadnej detki, felgi oryginalne.

    Rocznik 80', jeden jedyny właściciel i oryginalny michelin w bagażniku.
    Opony to jakies pneumanty i nie wyglądają na nowe :)

  • 6. Data: 2011-11-17 13:16:16
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-17 10:14, PaweL pisze:

    > Przystosowanie felgi polega na wykonaniu zgrubienia na obwodzie, oznacza się
    > je literą "H" w rozmiarze felgi, np. 14x5.5H.
    >

    > Paweł

    Hm, muszę sie przyjrzeć.

  • 7. Data: 2011-11-17 14:48:22
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik

    > złapałem pierwsza gumę w moim klasyku i teraz się zdziwiłem w
    > warsztacie wulkanizacyjnym, gdzie powiedzieli mi, że dętek nie
    > naprawiają i oddali mi koło...

    Ostatni raz dętkę widziałem w Syrence mojego Taty :) miałem w tym czasie
    Golfa i się Ojczulek zdziwił gdy przekładaliśmy opony w tym Golfie (kto
    pamięta jeszcze łyżki do przekładania opon?) wsadził łapę i ze
    zdumieniem rzekł: "nie ma detki!" :)

  • 8. Data: 2011-11-17 15:23:41
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    jak "humpy" będą z 2 stron to w oznaczeniu będzie "HH"

  • 9. Data: 2011-11-17 16:28:07
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-17 15:23, PaweL pisze:
    > jak "humpy" będą z 2 stron to w oznaczeniu będzie "HH"

    6 i 3/4j razy cos tam, a pod spodem H2, albo 2H, teraz nie pomnę, co to
    oznacza?

  • 10. Data: 2011-11-17 16:28:49
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ja też się zdziwiłem, bo myślałem, że co jak co ale w dętka w
    mercedesie? :) To czyjś kaprys był czy jak?