eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaLodówka Polar PCB340A+, przy rozruchu włącza mi światło, szukam schematu › Lodówka Polar PCB340A+, przy rozruchu włącza mi światło, szukam schematu
  • Data: 2010-07-25 09:05:38
    Temat: Lodówka Polar PCB340A+, przy rozruchu włącza mi światło, szukam schematu
    Od: slawek7 <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam mały problem z tą lodówką.
    Po pierwsze to czy ma ktoś schemat do niej lub podobnego modelu. Ona
    ma zwykły termostat chyba bez żadnej elektroniki.

    Po drugie czy normalne jest takie jej zachowanie. Włącza się agregat a
    ja po jakiś 5-10 sek wyłączyłem ją z gniazda sieciowego. Po ponownym
    włączeniu tylko buczy i silnik się nie włącza.

    Po trzecie. Mam światło załączane tyrystorami, w typowym układzie z
    optotriakiem MOC3043. Jak lodówka się włącza lub wyłącza to ta ułamek
    chwili włącza się światło, po prostu mignie. Jest to o tyle złe ze
    szkoda mi świetlówek.
    Co z tym zrobić. Czy można dostać jakiś filtr przeciwzakłóceniowy? czy
    to coś pomoże?

    I ostatnia sprawa, jak rozebrać termostat wewnątrz lodówki, jak sie go
    wymienia? Nie chce na siłę połamać plastików a nie wiem jaki jest
    patent na to?