  • Data: 2010-06-14 04:11:51
    Temat: Lista usuniętych domen
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie znalazłem listy wszystkich zarejestrowanych domen, czy jest taka? W jaki sposób
    samemu sprawdzać czy istnieje jakaś domena, czy standardowym sposobem jest próba
    znalezienia IP dla nazwy?
    Lista usuniętych domen znajduje się na http://www.dns.pl/deleted_domains.txt np
    smolna.pl; gdy chcę sprawdzić na http://www.domeny.pl/domeny-internetowe.html wtedy
    otrzymuję informację że domena jest zajęta, czy to oznacza że została automatycznie
    przechwycona przez roboty? Ale rejestracja trwa trochę, w www.domeny.pl potrzebny
    jest skan dowodu osobistego i rejestracja nie jest szybka.
    Gdy tą domenę wpiszę w rejestracjadomen.pl mam komunikat: "Domena smolna.pl nie jest
    dostępna, domena jest zablokowana w celach reklamacyjnych." co znaczyło by że nie
    jest jeszcze przechwycona.
    Jest jeszcze coś takiego jak opcje na domenę, kosztuje 40 zł, można czekać 3 lata a
    nie ma pewności że się dostanie. Jest problem: jeżeli właściciel domeny mógłby w
    jakiś sposób sprawdzić że ktoś wybrał opcję, to nie zrezygnuje.
    Czy opcja na własną domenę to sposób na tańsze przedłużenie?