-
1. Data: 2009-01-04 19:15:35
Temat: Lekcje silikonowania
Od: de Fresz <d...@N...pl>
Helosz
W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie
spod oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć.
Spodziewam się, że po tym będę musiał położyć nową warstwę silikonu i
mam w związku z tym parę pytań.
Po pierwsze - gdzie kupić takowy silikon, najchętniej w jakimś radosnym
kolorze (różowy? Tylko nie wiem, czy taki nie daje za mało mocy ;-) i
jakiego to ma być rodzaju?
Po drugie - domyślam się, że nakładać trza oszczędnie i bliżej
zewnętrznej krawędzi? Jakoś trzeba przygotowywać powierzchnię, czy
wystarczy tylko wyczyścić ze starego? Skręcać odrazu? Wszelkie
podpowiedzi mile widziane.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
2. Data: 2009-01-04 19:23:36
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:gjr1sn$4rv$1@inews.gazeta.pl...
> Helosz
>
> W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod
> oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć. Spodziewam się,
> że po tym będę musiał położyć nową warstwę silikonu i mam w związku z tym
> parę pytań.
>
> Po pierwsze - gdzie kupić takowy silikon, najchętniej w jakimś radosnym
> kolorze (różowy? Tylko nie wiem, czy taki nie daje za mało mocy ;-) i
> jakiego to ma być rodzaju?
> Po drugie - domyślam się, że nakładać trza oszczędnie i bliżej zewnętrznej
> krawędzi? Jakoś trzeba przygotowywać powierzchnię, czy wystarczy tylko
> wyczyścić ze starego? Skręcać odrazu? Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
W sklepach metalowych szukaj, w sklepach z czesciami samochodowymi, w
skladnicach rolniczych itp.
To jest tanie, kup taki, ktory wytrzymuje duze tem. - ja np stosuje taki co
wytrzymuje do 600 stopni. (co prawda nie jest rozowy ale czerwony;) )
Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac
czesci.
Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl.
Ja nakladam po srodku..nie po krawedzi
Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
3. Data: 2009-01-04 19:49:09
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Karambol pisze:
> W sklepach metalowych szukaj, w sklepach z czesciami samochodowymi, w
> skladnicach rolniczych itp.
> To jest tanie, kup taki, ktory wytrzymuje duze tem. - ja np stosuje taki co
> wytrzymuje do 600 stopni. (co prawda nie jest rozowy ale czerwony;) )
Ale skoro mozna bez problemu kupic czarny lub srebrny to czemu akurat
czerwony ? Potem jezdza sprzety ktorym z silnika wisza piekne czerwone
smarki.
> Tubka ma dzubek, ktorym latwo to nalozyc, pozniej odrazu mozna skrecac
> czesci.
Dupa tam. Lepiej odczekac pare minut az lekko przeschnie. Nawet
producent tak zaleca.
> Mozna tez uszczelnic to hermetixem - tubka (taka mala) kosztuje kolo 4zl.
Na to to raczej polowki bloku silnika. Pozniejszy demontaz po hemetyku
jest dosyc trudny.
> Wystarczy wyczyscic ze starego, przetrzec do czysta i mozna nakladac.
Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
4. Data: 2009-01-04 20:23:22
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:gjr1sn$4rv$1@inews.gazeta.pl...
> W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod
> oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć.
A w którym miejscu obserwujesz pocenie sie?
kapie na wydech i przypala?
MI kiedys cos z okolicy dekompresora troche leciało
-
5. Data: 2009-01-04 20:34:38
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl>
Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
news:gjr3rn$e48$1@news.wp.pl...
> Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna.
jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
być...
Jarek O.
-
6. Data: 2009-01-04 20:37:23
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-04 21:23:22 +0100, "Arbiter" <n...@h...com> said:
>> W LC4 zaczęło mi się pocić z okolic pokrywy zaworowej (prawdopodobnie spod
>> oringa na wałku dźwigienek zaworowych) i muszę tam zajżeć.
>
> A w którym miejscu obserwujesz pocenie sie?
Prawa strona głowicy jest lekko wilgotna od oleju. Jako że przy
odpaleniu stacjonarnym, po wytarciu, większe krople zbierają się jednym
z wałków dźwigienek, najprawdopodobniej poci się spod oringa na tymże
(Żwirek wspominał że zdaża się to w LC4).
> kapie na wydech i przypala?
Aż tak źle jeszcze nie jest.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
7. Data: 2009-01-04 21:23:18
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "Jarek O." <jarekfunny(tnij)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gjr6ic$3bg$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
> news:gjr3rn$e48$1@news.wp.pl...
>> Dobrze wyczyszczona powierzchnie odtluscic, np benzyna.
>
> jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
> być...
Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i
uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez
zbendej zabawy. Uzywam silikonu dosc czesto - tzn przy kazdej zmianie oleju
uszczelniam nim pokrywke filtra i jest sucho jak pieprz.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
8. Data: 2009-01-05 10:53:29
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Jarek O. pisze:
> jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy mogą
> być...
A co ja to bede pic czy destylowac ? Ma byc odtluszczone i juz. To nie
produkcja procesorow tylko nakladanie silikonu :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
9. Data: 2009-01-05 10:54:24
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Karambol pisze:
> Nie presadzajmy z ta desynsekcja - te silikony sa odporne na olej i
> uszczelniaja nawet zatluszczone powierzchnie. Wystarczy wyczyscic czesci bez
> zbendej zabawy.
Przetarcie szmatka namoczona w rozpuszczalniku to przesada ? Nie dosc ze
odtlusci to pomoze usunac resztki starego uszczelnienia.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
10. Data: 2009-01-05 11:50:26
Temat: Re: Lekcje silikonowania
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
news:gjsorb$e6d$1@news.wp.pl...
> Jarek O. pisze:
>
>> jak odtłuszczać to tylko acetonem technicznym w benzynie różne rzeczy
>> mogą być...
>
> A co ja to bede pic czy destylowac ? Ma byc odtluszczone i juz. To nie
> produkcja procesorow tylko nakladanie silikonu :)
>
No wlasnie otym mowie, ja tez przecieram szmatka rozpuszczalnikiem i styka w
zupelnosci.:)
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl