  • 31. Data: 2007-03-22 19:21:35
    Temat: Re: Le Guern w zarzadzie Netii - szok [długie i nieco OT]
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <ettgc4$2a7o$1@news2.ipartners.pl>, z...@h...net.pl says...
    > Dla Ciebie szok, dla mnie głęboki niesmak, a wielu - jak widać po
    > prezentowanych opiniach - nic to nie wzrusza.
    > Od pewnego czasu przyglądam się prezentowanym tu opiniom i zastanawia
    > mnie powierzchowność kryteriów jakie przyjmuje młodsze pokolenie. Kiedyś
    > biznes był biznesem, ale nadrzędna była etyka fundamentalna. Teraz
    > wystarczy, że ktoś jest sprawnym menadżerem, aby usprawiedliwiać jego
    > działania. A to, że w kategoriach ogólnych takie zachowanie jest godne
    > pogardy nie jest w ogóle brane pod uwagę.

    Calkowicie sie zgadzam z twoja opinia. Zastanawia mnie kariera zawodowa
    BLG, tak jakby to byl "czlowiek do specjalnych poluczen" i
    przeszkadzania wszystkim dookola. Z drugiej strony to nawet calkiem
    dobrze wyszlo, bo ci panowie sprawili ze tp jest uznawana za zlo
    konieczne, i chyba na dlugi czas juz tak zostanie.

    art

  • 32. Data: 2007-03-25 16:41:58
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Sied@r wrote:
    > Coż w PL można TPSA przyrównać do OPEC.
    > Dla nich liczą się nie firmy ale plany finansowe, obrót sprzedaż.
    > Nie ludzie a zyski.

    szkoda, że wymogi regulatora się nie liczą.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 33. Data: 2007-03-25 20:46:52
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Bronek Kozicki napisał(a):

    > szkoda, że wymogi regulatora się nie liczą.
    >

    > B.

    a ilez ten regulator sensownie dziala ? od roku ?
    wczesniej to robili co chcieli
    tpsa tez poki co jeszcze zadnej kary chyba nie zaplacila wiec im to ryba

    zaczna sie bac jak w koncu zaplaca

  • 34. Data: 2007-03-26 08:29:19
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

> [...]
    > ktoś jest sprawnym menadżerem, aby usprawiedliwiać jego działania. A to,
    > że w kategoriach ogólnych takie zachowanie jest godne pogardy nie jest w

    Zaraz będzie, że to nie na tą grupe i że jestem antyglobalista. Ale
    obserujmey tu działania fTP a wbrew pozorom właśnie Internet jest jedną ze
    znaczących sił sprawczych globalizacji, więc walę tu ten cytat z książki do
    przemyślenia:
    "Jak globalizm jest antytezą patriotyzmu, tak międzynarodowa korporacja,
    jest naturalnym nieprzyjacielem tradycji. Ze swą umiejętnością
    przystosowania się, amoralnością i brakiem korzeni, może działać w każdym
    systemie. Ponieważ wydajność jest jej główną zasadą, nie jest ona lojalna w
    stosunku do pracowników i nie uznaje lojalności w stosunku do żadnego kraju.
    Skoro ceny akcji i opcje giełdowe stanowią jej rację bytu, poświęci ona
    wszystko i wszystkich na ołtarzu zysku. Globalny kapitalizm i prawdziwy
    konserwatyzm są jak Kain i Abel.

    Lecz nie można lekceważyć rosnącej potęgi globalnego kapitalizmu. Mierząc na
    podstawie PKB, pięćdziesiąt dwie ze stu największych potęg gospodarczych to
    korporacje a czterdzieści osiem to kraje." (Patric Buchan, Śmierć Zachodu,
    str. 298)

  • 35. Data: 2007-03-26 08:33:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 26.03.2007, Wojciech Apel <w...@n...3s.pl> wroted:

    [...]
> [...]
    > korporacje a czterdzieści osiem to kraje." (Patric Buchan, Śmierć Zachodu,

    a) Patrick Buchanan, nie Patric Buchan
    b) też sobie znalazłeś ideola...

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 36. Data: 2007-03-26 09:20:00
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    On 2007-03-26 10:33, Grzegorz Staniak wrote:
    > On 26.03.2007, Wojciech Apel <w...@n...3s.pl> wroted:
    >
    > [...]
    >
    > a) Patrick Buchanan, nie Patric Buchan
    > b) też sobie znalazłeś ideola...

    Może to i OT, ale Wojtek wybrał dość celny cytat. Z Buchananem można się
    zgadzać lub nie, ale czasami warto się zastanowić na paroma sprawami. W
    końcu wszyscy głosujemy portfelami.

    A poza tym nie samym chlebem człowiek żyje...

    --
    z.

  • 37. Data: 2007-03-26 09:29:32
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 26.03.2007, Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wroted:

    > Może to i OT, ale Wojtek wybrał dość celny cytat.

    Wtórny do granic możliwości. Buchanan nie mówi niczego, czego nie
    powiedziałyby tuziny innych autorów przed nim, natomiast obficie podlewa
    np. demograficzne oczywistości nieświeżym ideologicznym sosem.

    > Z Buchananem można się
    > zgadzać lub nie, ale czasami warto się zastanowić na paroma sprawami.

    Wyobraź sobie, że przed nim ludzie też się nad nimi zastanawiali.

    > W końcu wszyscy głosujemy portfelami.
    >
    > A poza tym nie samym chlebem człowiek żyje...

    True. True.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 38. Data: 2007-03-26 10:00:45
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    On 2007-03-26 11:29, Grzegorz Staniak wrote:

    > Wyobraź sobie, że przed nim ludzie też się nad nimi zastanawiali.

    No, to mogę sobie wyobrazić.
    Ale, żeby na polipie, w kontekście, którego dotyczy wątek - to nie pamiętam.

    --
    z.

  • 39. Data: 2007-03-26 10:08:53
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 26.03.2007, Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wroted:

    > No, to mogę sobie wyobrazić.
    > Ale, żeby na polipie, w kontekście, którego dotyczy wątek - to nie pamiętam.

    OK, już się zamykam.

    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 40. Data: 2007-03-26 10:44:49
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > b) też sobie znalazłeś ideola...

    Praca w wielkiej korporacji, a teraz współpraca z korporacjami przekonuje
    mnie do poprawności tej obserwacji. I nie jest dla mnie ważne kto mówi ale
    co mówi.

    W.