-
1. Data: 2010-02-09 18:22:51
Temat: Laptop i problemy z dyskami
Od: Grzegorz <b...@m...pl>
Witam
Laptop to HP dv5-1140ew. Po podłączeniu dysku Seagate 320GB/7200RPM co
jakiś czas słychać odgłos taki, jakby głowice parkowały i zaraz
powracały do "miejsca pracy", co widać np: w zacinających się na ok. 1s
filmach.
Myśląc, że to wina dysku nabyłem WD 320GB/7200RPM, problem jest
dokładnie taki sam, ale o wiele rzadziej występuje.
Na oryginalnym dysku Hitachi 250GB/5400RPM problem nie występował w ogóle.
Na każdym z powyższych dysków jest zainstalowany Windows 7 x64
(oryginalny) wraz ze wszystkimi aktualnymi sterownikami ze strony HP.
Bios również najnowszy.
Opisany problem nie występuje w ogóle pod Ubuntu 9.10 "Karmelkowy
koliberek", natomiast po zainstalowaniu na dysku Seagate 320GB zgłasza
komunikat, że dysk musi być natychmiast wymieniony z powodu
przekroczonej ilości uszkodzonych bloków (Bad blocki). Nie pojawia się
taki komunikat po zainstalowaniu na dysku WD 320GB.
Wszystkie dyski są SATA-II.
Jak ewentualnie reklamować tego laptopa u producenta, jak opisać
problem? Laptop musi być dostarczony z oryginalnymi podzespołami, a one
działają prawidłowo.
Pozdrawiam, Grzesiek.
-
2. Data: 2010-02-09 23:37:52
Temat: Re: Laptop i problemy z dyskami
Od: MAR <m...@s...org>
W dniu 2010.02.09 19:22, Grzegorz pisze:
> Laptop to HP dv5-1140ew. Po podłączeniu dysku Seagate 320GB/7200RPM co
podłączeniu w jaki sposób ?
wymieniłeś dysk w laptopie ?
> Na oryginalnym dysku Hitachi 250GB/5400RPM problem nie występował w ogóle.
A system windows z tego dysku sklonowałeś na nowy dysk, czy też
zainstalowałeś na nowo ?
>
> Opisany problem nie występuje w ogóle pod Ubuntu 9.10 "Karmelkowy
> koliberek",
Czyli to sprawka softu.
> natomiast po zainstalowaniu na dysku Seagate 320GB zgłasza
> komunikat, że dysk musi być natychmiast wymieniony z powodu
> przekroczonej ilości uszkodzonych bloków (Bad blocki). Nie pojawia się
> taki komunikat po zainstalowaniu na dysku WD 320GB.
No to odczytujesz smarta i wiesz już czy możesz reklamować seagate'a.
> Jak ewentualnie reklamować tego laptopa u producenta,
Ale dlaczego ? To przecież z kupnymi dyskami masz problem albo z Windowsami.
> Laptop musi być dostarczony z oryginalnymi podzespołami, a one
> działają prawidłowo.
Sam sobie odpowiedziałeś.
--
Mar