  • 1. Data: 2012-05-11 21:16:52
    Temat: Laptop Samsung Q530 - dziwny problem z ekranem i klawiaturą
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Pojawił się problem z laptopem (nie mój). Nie zawsze działa ekran laptopa.
    Czasami na kilka uruchomień się włącza i wtedy jest ok. Czasami nawet
    potrafi działać 10 razy pod rząd prawidłowo a czasami przez pół dnia nie
    odpali nigdy. Gdy podłączę zewnętrzny monitor to na nim tylko mam obraz i
    mogę używać laptopa ale wszystkie litery i funkcje na klawiaturze laptopa są
    pozamieniane, zamiast q mam x, zamiast x jest b itd kompletny chaos. Co
    ciekawe zamiana liter na klawiaturze nie jest losowa ale według jakiegoś
    dziwnego wzoru następuje identyczne przemieszanie funkcji i liter q>x, x>b
    BS>8 itd. za każdym razem. Natomiast na klawiaturze zewnętrznej usb
    wszystkie litery i funkcje są na miejscu. Gdy ekran laptopa działa to
    prawidłowo działa też klawiatura laptopa. Dodam, że mam też tak gdy odpalę z
    live cd więc jest to problem sprzętowy. Gdy nie działa ekran, klawiatura
    jest pomieszana. Raz udało mi się odpalic z ekranem który włączył się w
    trakcie pracy i wtedy klawiatura była pomieszana. Co to może być ? Miał ktoś
    może taki objaw bo wygląda to bardzo dziwnie.

  • 2. Data: 2013-11-15 00:33:07
    Od: m...@s...uw.edu.pl

    miałem to samo, to musi być problem z kablami czy tam taśmą w zawiasach, bo
    zauważyłem, że robi mi się to przy pewnych odchyleniach ekranu. co ciekawe,z
    klawiaturą po pewnym czasie przeszło, przy włączaniu w każdym odchyleniu, po czym
    wróciło, po czym znowu przeszło, natomiast ekran zaczął stopniowo się psuć, w sensie
    migać przy konkretnych odchyleniach, ewentualnie robi się cały biały, maxymalne
    odchylenie przy którym nie miga to +- 80 stopni.