  • 1. Data: 2010-05-28 23:02:43
    Temat: Ładowarka do PDA
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Szukam jakiegoś dobrego rozwiązania aby jakoś podtrzymać działanie mojego
    PDA (mio560) w moich wycieczkach rowerowych . Standardowa bateria w PDA
    działa 2-3h a później to po prostu zgon .
    Przejrzałem trochę internetu (allegro)i znalazłem coś takiego :

    http://www.allegro.pl/item1022984741_ladowarka_solar
    _li_polymer_do_nokia_samsung_pda.html
    albo
    http://www.allegro.pl/item1046259147_2x_ladowarka_i_
    bateria_sloneczna_solar_awaryjna.html
    albo
    http://www.allegro.pl/item1047303538_ladowarka_slone
    czna_gsm_pda_mp3_mp4_w_wa.html
    albo
    http://www.allegro.pl/item1030516038_ladowarka_awary
    jna_zasilana_aa_7_koncowek_latarka.html

    Może to jest jakieś rozwiązanie problemu ?
    Ale czy ktoś z grupy może uzywa coś takiego co przedstawiłem powyżej ,
    albo ma jakieś inne rozwiązanie problemu .

    Boch

  • 2. Data: 2010-05-28 23:05:43
    Temat: Re: Ładowarka do PDA
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Sorry post poszedł na tę grupę co nie potrzeba - miał iś na grupę GPS .
    Ale może ktoś z grupu ma też jakieś swoje rozwiązanie - ładowarka może być
    jako ładowarka do telefonów

  • 3. Data: 2010-05-28 23:45:35
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Boch" napisał:
    > Szukam jakiegoś dobrego rozwiązania aby jakoś podtrzymać działanie mojego
    > PDA (mio560) w moich wycieczkach rowerowych .

    > http://www.allegro.pl/xxx_ladowarka_solar_li_polymer
    _do_nokia_samsung_pda.html
    > albo
    > http://www.allegro.pl/xxx_2x_ladowarka_i_bateria_slo
    neczna_solar_awaryjna.html
    > albo
    > http://www.allegro.pl/xxx_ladowarka_sloneczna_gsm_pd
    a_mp3_mp4_w_wa.html

    Ładowarka słoneczna? W kraju, gdzie zamiecie śnieżne rozpoczynają się w 3
    tygodnie po zakończeniu lata i gdzie w środku maja ponownie włączają
    centralne ogrzewanie, żeby lokatorzy nie zamarzli na sopel?

    > albo ma jakieś inne rozwiązanie problemu .

    Za moich czasów to się nazywało dynamo...

    JoteR

  • 4. Data: 2010-05-29 00:12:37
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Boch" <n...@n...pl> napisał
    > Szukam jakiegoś dobrego rozwiązania aby jakoś podtrzymać działanie mojego
    > PDA (mio560) w moich wycieczkach rowerowych .

    Nie miała baba kłopotu to kupiła sobie... Rower ;)

    > Standardowa bateria w PDA działa 2-3h a później to po prostu zgon .

    Masz na myśli pracę ciągłą GPS?

    M.

  • 5. Data: 2010-05-29 04:57:19
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 29 maja 2010 01:45, JoteR pisze:

    > Ładowarka słoneczna? W kraju, gdzie zamiecie śnieżne rozpoczynają się w
    > 3 tygodnie po zakończeniu lata i gdzie w środku maja ponownie włączają
    > centralne ogrzewanie, żeby lokatorzy nie zamarzli na sopel?

    Właśnie zadałem sobie pytanie, czy taka ładowarka działa tylko w ostrym
    słońcu, czy też w zwykły jasny dzień z mlekiem na niebie.. Bo jak tylko
    w tym pierwszym wariancie, to faktycznie może mijać się z celem.

    To w tym ostrym słońcu, ile czasu będzie ładować baterię 1050 mAh i jak
    to się liczy?
    Na podstawie parametrów tej pierwszej ładowarki:
    Napiecie na wyjsciu: 5,5V
    moc na wyjsciu: 1000mA
    moc solaru: 80mA
    wbudowany aku: 1000mAh Li-Polymer

    Dzięki.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 6. Data: 2010-05-29 05:05:33
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 29 maja 2010 01:02, Boch pisze:

    > http://www.allegro.pl/item1030516038_ladowarka_awary
    jna_zasilana_aa_7_koncowek_latarka.html

    Napisali że taki paluszek AA ma takie parametry:
    prąd ładowania: 400mA (mah)
    czas ładowania: 1 ~ 3 godzin
    czas rozmów: do 2 godzin
    czas podtrzymania pracy telefonu: 24 ~ 30 godzin
    czas ładowania i podtrzymania telefonu zależy od użytej baterii AA
    (zwłaszcza jej pojemości)

    Jak zastosować te czasy do baterii w komórce co ma 1050 mAh.
    Wystarczy podzielić na ok 2.6?
    Na jednym paluszku wyjdzie ze czas rozmów do 46min
    a czas podtrzymania pracy telefonu 9 - 12 godzin
    a żeby w pełni naładować baterię to potrzeba 2.6 paluszka? I zajmie to
    1-3h x te 2.6?

  • 7. Data: 2010-05-29 07:35:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Uzywalem do ladowania starszego modelu mio ladowarki na 4 paluszki AAA
    (ta cienkie). Na wlasnej baterii (nowej) chodzil jakies 4.5 godziny,
    na tej ladowarce - 3. Na pojedynczej AA to pewnie pociagnie ze 2
    godziny. Oczywiscie mozna wziac kilka paluszkow i wymieniac.

    Ladowarki sloenczne raczej sie nie sprawdzaja.

    MJ

  • 8. Data: 2010-05-29 12:08:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 May 2010 06:57:19 +0200, Piotr M wrote:

    >Właśnie zadałem sobie pytanie, czy taka ładowarka działa tylko w ostrym
    >słońcu, czy też w zwykły jasny dzień z mlekiem na niebie..

    Dziala .. tylko wielokrotnie slabiej.
    Z inteligentna elektronika moze sie okazac ze wcale nie dziala :-)

> [...]
    >to się liczy?
    >Na podstawie parametrów tej pierwszej ładowarki:

    80mA, a ty chcesz naladowac przynajmniej z 1000mAh .. 12h co najmniej.

    >moc na wyjsciu: 1000mA
    >wbudowany aku: 1000mAh Li-Polymer

    Z tym ze ma wbudowany aku - wiec buforuje energie.

    1000mAh w PDA, 1000 w ladowarce, 80mA z ogniwa .. i moze na 5h starczy
    ..

    z grubsza szacujac ze PDA pobiera jakies 500mA/3.6V = 1.8W,
    potrzeba ogniwa o powierzchni okolo 200cm^2 zeby w pelnym sloncu i pod
    prostopadlym katem uzyskac podtrzymanie.

    Kupic sobie pare koszykow na bateryjki R6, dolutowac gniazdo USB,
    wsadzic akumulatorki i na dzien starczy. Reszte w kiosku/plecaku :-)

    Albo akumulator zelowy 12V i ladowarka samochodowa, albo bateria od
    laptopa, hm, w sumie to najtansze bateryjki do telefonow nie sa takie
    drogie, sa tez modelarskie - moze by sprawdzic ile by kosztowaly
    li-ion ..

    Albo dynamo :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-05-29 13:35:12
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Boch pisze:
    > Szukam jakiegoś dobrego rozwiązania aby jakoś podtrzymać działanie
    najlepiej, brać energie z prądnicy w piaście. oczywiście trzeba troszkę
    jechać zeby sie pojawiło wystarczająco dużo energii, prostownik też jest
    konieczny, ale to w sumie pewne i średnio skąplikowane.

    Można też korzystać z energii słońca, ale tu trzeba przedewszystkim
    zwrócić uwagę na wielkość ogniw. bez powierzchni równej 2x pudełko CD -
    mozna śmiało zapomnieć. Zaleta taka ze nawet na postoju costam naładuje,
    w deszczu - nic.

    Trzecie rozwiazanie to akumulatorki, mozna paluszki, mozna też kupić
    "żelka" 6V3.5Ah i takie coś już ma troszkę energii. W tym przypadku jest
    ważne jeszcze jedno zjawisko. dla baterii w komórce, ekran+nawigacja
    pobierają maksymalny nie zabójczy prąd z bateryjki. dla takiego
    alumulatora ten sam prąd bedzie srednio niskim.... Waga, ok 1kg. jak na
    dodatkowy bagaż- troche jest, ale coś za coś...

    Teraz... to co polecają grupowicze. zasilacz na 2 paluszki. ma to swoje
    zalety. JEdnak gdybym miał to kupić TYLKO do jednego celu, to
    (zdecydowałbym sie wiecej zapłacić,) kupiłbym drugą baterie do PDA.

    ToMasz

    PS. Na 3 dobrych paluszkach (podłączonych bazpośrednio, tak aby nie
    ładować wewnętrzego akumulatora) urządzenie typu pda, pociagnie, 2, moze
    3 razy dłużej niz na standardowej baterii i 2xdłużej niz przez tą
    magiczną ładowarkę.

  • 10. Data: 2010-05-29 18:40:43
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    https://www.hurt.com.pl/?o=shpp&i=6439