  • 1. Data: 2018-11-16 18:25:15
    Temat: Ładowanie Li-pol/Li-ion oraz generowanie 3.3V.
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Minęło trochę czasu, odkąd ostatnio bawiłem się układami z zasilaniem
    akumulatorowym. Widzę jednak, że od tego czasu pojawiło się całkiem
    sporo modułów realizujących funkcje związane z ładowaniem akumulatorów
    litowo-jonowych/polimerowych 3.7V oraz zasilanie z nich elektroniki
    pracującej na 3,3V. Są dostępne gotowe moduły z popularnymi układami
    ESP8266/ESP32, tudzież małe płytki dla miłośników Arduino.

    Ja szuka scalaka, który po dodaniu paru zewnętrznych części oferowałby
    podobną funkcjonalność w moim własnym projekcie. Najlepiej, gdyby
    oferował następującą funkcjonalność:
    - Ładowanie (i zasilanie w trybie "stacjonarnym") z 5V, np. USB
    - obsługa akumulatorów litowo-jonowych albo litowo-polimerowych 3.7V
    - wbudowana przetwornica, dająca na wyjściu 3,3V.
    - zabezpieczenie przez przeładowaniem akumulatora
    - zabezpieczenie przed głębokim rozładowaniem akumulatora

    Najlepiej, gdyby to nie była jakaś chińszczyzna tylko układ od jednego
    ze znanych producentów półprzewodników.

    Znajdzie się coś takiego?

  • 2. Data: 2018-11-16 19:37:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup za kilkanascie zlotych ladowarke usb do akumulatorka litowego. Wyciagnij
    elektronike a reszte oddaj na skup tworzyw sztucznych i zlom. Mozesz tez kupic
    powerbank i wykorzystac to co w srodku.

  • 3. Data: 2018-11-16 19:45:21
    Temat: Re: Ładowanie Li-pol/Li-ion oraz generowanie 3.3V.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kup za kilkanascie zlotych ladowarke usb do akumulatorka litowego. Wyciagnij
    elektronike a reszte oddaj na skup tworzyw sztucznych i zlom. Mozesz tez kupic
    powerbank i wykorzystac to co w srodku.

    co ty?! To jest grupa "elektronika" Tu bywalcy szukają pomysłów na
    odkrywanie koła na nowo. nawet jeśli to kosztuje 100 razy drożej niż
    istniejące rozwiązania. potem ceny są niebotyczne, klientów brak,
    narzekanie na Polske..

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-11-16 21:00:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Nov 2018 18:25:15 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > - obsługa akumulatorów litowo-jonowych albo litowo-polimerowych 3.7V
    > - zabezpieczenie przez przeładowaniem akumulatora

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/appnotes/01149
    c.pdf

    Masz wszystko oprócz wbudowanej przetwornicy 3.3V oraz zabezpieczenia
    przed rozładowaniem. To ostatnie jest zbędne jeśli kupisz aku z
    wbudowanym zabezpieczeniem PCB.

    --
    Marek