-
21. Data: 2019-03-13 20:11:38
Temat: Re: LPG zapach spalin
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-03-12 o 21:17, Shrek pisze:
> W dniu 12.03.2019 o 21:06, Lewis pisze:
>
>> Ja na ogół doświadczam czego innego, ale ja to tylko turbo na warsztat
>> biorę. Może w tych kapciach 1.4, czy 1.6 autkalibracje jakoś działają
>> (o ile samochód na benzynie działa właściwie a zazwyczaj nie działa,
>> pomimo iż CEL nie świeci)
>
> Ja parę razy ustawiałe accorda 1.8 i po autokalibracji na stagu wiele
> nie było do poprawy - sprawdzałem na korekty krótkoterminowe.
Do pełni szczęścia można było się jeszcze z sonda szerokopasmową
przejechać ;)
>> ale w turbo gdzie OL często wchodzi już przy 30% obciążenia to
>> autokalibracją można sobie stroić... ;)
>
> Poważnie to od 30% w OL chodzi - to skąd wiadomo, że to wogóle dobrze na
> PB działa?
AFR i EGT mierzysz i wiesz czy wszystko jest jak należy. Ale powiedz mi
ilu gazowników posiada i co najważniejsze poprawnie używa tych sond?
Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
wystroić nie mogą...
Softy benzynowe jak piszę pod turbo, które ma być często upalane CL
kończę przy około 0,3bara boosta (max 1.2-1.4) I wówczas faktycznie
partacze mają problem, ale silnik nie dostaje w dupę jak klient go
będzie gniótł przy AFR 14.7 przy 0.9bara i EGT pod 1000.
>> Łatwość zapalenia CEL zależy od konkretnego sterownika, jeden jest
>> wrażliwy do tego stopnia że minimalna odchyłka spowoduje tryb awaryjny
>> a drugi będzie jechał w 25% korekty bez żadnych oznak...
>
> Myślałem, że wszytko ma 20-25% "tolerancji". Dlatego pisałem,, że jak
> jest check to już bardzo słabo.
To zależy od konkretnego sterownika i tego jak producent podszedł do
tematu CEL,
--
Pozdrawiam
Lewis
-
22. Data: 2019-03-13 20:57:35
Temat: Re: LPG zapach spalin
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.03.2019 o 20:11, Lewis pisze:
>> Ja parę razy ustawiałe accorda 1.8 i po autokalibracji na stagu wiele
>> nie było do poprawy - sprawdzałem na korekty krótkoterminowe.
>
> Do pełni szczęścia można było się jeszcze z sonda szerokopasmową
> przejechać ;)
No napewno by nie zaszkodziło;)
>> Poważnie to od 30% w OL chodzi - to skąd wiadomo, że to wogóle dobrze
>> na PB działa?
>
> AFR i EGT mierzysz i wiesz czy wszystko jest jak należy. Ale powiedz mi
> ilu gazowników posiada i co najważniejsze poprawnie używa tych sond?
Bardziej mi chodziło o to skąd ECU wie, że to wogóle dobrze działa,
skoro przez większość zakresu chodzi w OC.
> Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
> wystroić nie mogą...
No właśnie zastanawiam się jak to ma działać na PB w tak krótkim CL.
Shrek
-
23. Data: 2019-03-13 21:35:35
Temat: Re: LPG zapach spalin
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-03-13 o 20:57, Shrek pisze:
> Bardziej mi chodziło o to skąd ECU wie, że to wogóle dobrze działa,
> skoro przez większość zakresu chodzi w OC.
Czytaj niżej.
>
>> Bardzo często spotykam się z opinią gazowników że za krótki CL i nic
>> wystroić nie mogą...
>
> No właśnie zastanawiam się jak to ma działać na PB w tak krótkim CL.
>
>
> Shrek
Bardzo prosto, sterownik przy zakresie podciśnienia i lekkim
nadciśnieniu kontroluje szczelność kolektora ssącego i porównuje odczyt
MAF vs MAP (ma do tego odpowiednie mapy) jeśli mu się wszystko zgadza
czyli STFT +-5%, przepływ odczytany z MAF i ten przekalkulowany z
czujnika ciśnienia też wynosi +-5% to po co ma jechać jak głupi w CL
przy dużym booscie i smalić tłoki? Jeśli zobaczy że korekta paliwa
ucieka, przepływ nie odpowiada oczekiwanemu to wchodzi w tryb awaryjny i
jedzie w basebooscie i permanentnym CL.
Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.
Są też sterowniki które używają sondy szerokopasmowej, wówczas mogą
korzystać z niej w całym zakresie dobierając skład mieszanki bardzo
precyzyjnie, sterownik ma mapę zadanego współczynnika lambda który musi
wykonać.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
24. Data: 2019-03-14 06:31:11
Temat: Re: LPG zapach spalin
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.03.2019 o 21:35, Lewis pisze:
> Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
> stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
> awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.
Czyli dalej - jak będzie zupełnie źle - to chceck?
Shrek
-
25. Data: 2019-03-14 08:53:11
Temat: Re: LPG zapach spalin
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-03-14 o 06:31, Shrek pisze:
> W dniu 13.03.2019 o 21:35, Lewis pisze:
>
>> Przy pełnym ogniu sterownik pomimo iż jedzie już w OL nadal kontroluje
>> stosunek MAF/MAP i w razie zbyt dużych rozjazdów może zarządzić tryb
>> awaryjny i błąd korelacji przepływu/nieszczelności dolotu itd.
>
> Czyli dalej - jak będzie zupełnie źle - to chceck?
>
> Shrek
>
Tak ale nie dotyczy to składu spalin a ewentualnych problemów z
nieszczelnością dolotu, układem doładowania.
--
Pozdrawiam
Lewis