  • 41. Data: 2011-08-22 21:00:19
    Temat: Re: LM317
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Atlantis" <n...@n...pl> wrote in message
    news:4e403a51$0$3496$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dlatego właśnie jednak zależy mi na stabilizacji. Teraz już wszystko
    > gra. Chwilowo podałem 12V z zasilacza komputerowego. Efekt bardzo
    > pozytywny. ;)

    To znaczy tym efektem jest rozgrzany do białości radiator LM317?

  • 42. Data: 2011-08-22 21:07:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

    > Jak masz wyniki badań, to je przedstaw.
    > W celu usunięcia resztek powietrza, po odpompowywaniu, wewnątrz lampy jest
    > napylana metaliczna warstwa. Robi się natychmiast biała, po utracie
    > próżni.

    Usunąć może jedynie tlen w procesie utleniania się.
    Azotu, czyli ponad 70% powietrza, w ten sposób nie usuniesz.

  • 43. Data: 2011-08-22 22:18:29
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-08-22 23:07, Pszemol pisze:
    > "John Smith" <d...@b...pl> wrote in message

    > Usunąć może jedynie tlen w procesie utleniania się.
    > Azotu, czyli ponad 70% powietrza, w ten sposób nie usuniesz.

    Przestałem już odpowiadać na posty, ponieważ dyskutanci w charakterze
    odpowiedzi stawiali problemy, które ja potraktowałbym jako wstępne
    hipotezy, czyli "pomysły z sufitu".
    Potrzebna jest wiarygodna informacja od kogoś kto badał omawiane
    pasożytnicze zjawiska lub może powołać się na kogoś kto te badania
    wykonał. Jako niewiarygodne traktuję jedno czy dwa zdania zamieszczone w
    sieci bez powołania się na źródło.

    Odpowiadając na Twoją wątpliwość, przed wytworzeniem próżni w lampie,
    można ją "przewietrzyć" dowolnym gazem i niekoniecznie musi to być azot.
    Może któryś producent stosował taką technikę produkcji.

    Dawno temu znałem osobę która pracowała w zakładzie regeneracji
    kineskopów, regeneracja polegała na obcięciu szyjki razem z wszystkimi
    elektrodami i zastąpieniu jej nowym układem elektrod. Luminoforu nikt
    nie ruszał.
    K.

  • 44. Data: 2011-08-23 17:03:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]

    > kineskopów, regeneracja polegała na obcięciu szyjki razem z wszystkimi
    > elektrodami i zastąpieniu jej nowym układem elektrod. Luminoforu nikt

    Dlaczego miał ruszać luminofor, skoro zużyte były katody?
    Maciek

  • 45. Data: 2011-08-23 17:22:45
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik John Smith napisał:
    > Przestałem już odpowiadać na posty, ponieważ dyskutanci w charakterze
    > odpowiedzi stawiali problemy, które ja potraktowałbym jako wstępne
    > hipotezy, czyli "pomysły z sufitu".

    To nie naukowe sympozjum, więc można się wypowiadać, byle szanować
    dyskutanta i nie odbiegać od tematu. Ilość publikacji nie liczy się do
    dorobku. Opracowanie, jakie Ci zacytowałem, pochodzi ze strony
    specjalizujacej się w lampach, strony o uznanej reputacji. Moja teoria
    została potwierdzona a nawet mocno rozszerzona. Masz wyjątkowo nikłe
    szanse, że nagle jakiś instytut zacznie badać to, co jest znane od
    dawna. Mnie o tym uczyli w szkole.

    > Odpowiadając na Twoją wątpliwość, przed wytworzeniem próżni w lampie,
    > można ją "przewietrzyć" dowolnym gazem i niekoniecznie musi to być azot.
    > Może któryś producent stosował taką technikę produkcji.

    Mało prawdopodobne. Lampy (a dokładnie elektrody) wygrzewało się, celem
    odgazowania i jednocześnie odpompowywało powietrze ze wszystkim, co się
    tam wydzieliło. Na końcu tylko zatopienie rurki pompowej i rozpylenie
    getteru. Przedmuch czymkolwiek gazowym nie ma sensu a tylko przedłuży
    proces technologiczny.

    Maciek

  • 46. Data: 2011-08-23 19:08:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciek" <m...@p...com> wrote in message

> [...]
    > tam wydzieliło. Na końcu tylko zatopienie rurki pompowej i rozpylenie
    > getteru. Przedmuch czymkolwiek gazowym nie ma sensu a tylko przedłuży

    Orientujesz się może jaką próżnię osiągano w komercyjnych lampach
    typu trioda, pentoda - takich popularnych, do telewizorów Lazuryt?
    Czy to były milimetry? Dziesiętki mikoronów? A ile w kineskopach było?

  • 47. Data: 2011-08-23 22:22:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.08.2011 21:08, Pszemol wrote:

    > Orientujesz się może jaką próżnię osiągano w komercyjnych lampach
    > typu trioda, pentoda - takich popularnych, do telewizorów Lazuryt?
    > Czy to były milimetry? Dziesiętki mikoronów? A ile w kineskopach było?

    Ten się orientuje:

    http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=171
    49

    http://tubedevices.com/alek/