  • 1. Data: 2010-11-29 12:45:48
    Temat: LM293
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Zgłupiałem.
    W pewnym układzie jest sobie czteronóżkowy SMD LM293 z logo Nationala który
    jest... Stabilizatorem 5V
    Co jest grane? Przecież LM293 to podwójny komparator.
    Nazw im zabrakło czy co?

    Marek

  • 2. Data: 2010-11-29 12:51:26
    Temat: Re: LM293
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    tarnus wrote:

> [...]
    > który jest... Stabilizatorem 5V
    > Co jest grane? Przecież LM293 to podwójny komparator.

    a zera ci nie zabrakło? Bo LM2930 to stabilizator.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-11-29 12:53:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 13:45, tarnus pisze:
> [...]
    > który jest... Stabilizatorem 5V
    > Co jest grane? Przecież LM293 to podwójny komparator.

    Pomyślałbym że chodzi o LM2930 ale to jest zdaje się, że 3 nóżkowy.

    MD

  • 4. Data: 2010-11-29 14:22:30
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8lhlueFdogU1@mid.uni-berlin.de...

    > a zera ci nie zabrakło? Bo LM2930 to stabilizator.

    Ojej ale palnąłem ale to nic nie zmienia. Ten układ ma oczywiście 8 nóżek a
    nie 4.
    Obudowa jest dwurzędowa SMD 8 pin a na niej widnieje tylko LM293 oraz logo
    nationala.

    Marek

  • 5. Data: 2010-11-29 15:23:17
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ojej ale palnąłem ale to nic nie zmienia. Ten układ ma oczywiście 8
    > nóżek a nie 4.
    > Obudowa jest dwurzędowa SMD 8 pin a na niej widnieje tylko LM293 oraz
    > logo nationala.

    No OK, zera nie ma, ale może jest w linii niżej, albo może mogło gdzieś
    być, ale zniknęło (topnik, wytarcie)?? No a może mieli wadliwą serię i
    się nadruki trochę poprzesuwały i zero wyszło za obudowę??

    Konop

  • 6. Data: 2010-11-29 17:25:31
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No OK, zera nie ma, ale może jest w linii niżej, albo może mogło gdzieś
    > być, ale zniknęło (topnik, wytarcie)?? No a może mieli wadliwą serię i się
    > nadruki trochę poprzesuwały i zero wyszło za obudowę??

    No właśnie że nie. Nic się nie przesunęło i nic nie zniknęło. Szkoda że już
    sprzęt skręcony i oddany do właściciela bo bym fotkę walnął.

    Marek

  • 7. Data: 2010-11-29 18:40:41
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 15:22, tarnus pisze:
> [...]
    > nóżek a nie 4.
    > Obudowa jest dwurzędowa SMD 8 pin a na niej widnieje tylko LM293 oraz

    SO8 jest często alternatywną obudową dla trzy pinowych stabilizatorów.
    Zobacz jak jest z 78xx.

    MD

  • 8. Data: 2010-11-30 03:22:30
    Od: "mw158979" <...@t...pl>

    "tarnus" <t...@p...onet.pl> schrieb
    > No właśnie że nie. Nic się nie przesunęło i nic nie zniknęło. Szkoda że
    już
    > sprzęt skręcony i oddany do właściciela bo bym fotkę walnął.

    No, szkoda. W wielu LM293X (seria stabilizatorow)
    NS rzezbil oznaczenia lamane na 2 linie.

    A poza tym i na LM293 mozna zrobic stabilizator
    (np wtornik napiecia)

    mw

  • 9. Data: 2010-11-30 07:42:43
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "mw158979" <...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No, szkoda. W wielu LM293X (seria stabilizatorow)
    > NS rzezbil oznaczenia lamane na 2 linie.
    >
    > A poza tym i na LM293 mozna zrobic stabilizator

    W tym układzie było tak:
    1- Uwe,
    2,3,6,7-masa
    8- 5V
    4,5, NC

    Więc odpada.

  • 10. Data: 2010-11-30 11:50:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 08:42, tarnus pisze:
    > Użytkownik "mw158979" <...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Podejrzewam ze pomyliłeś wejście z wyjściem. Stabilizatory w SO8 mają na
    1 wyjscie a na 8 wejście. Reszta się zgadza. Zresztą zobacz sobie
    na układzie będącym odpowiednikiem tego LM2930
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/sipex/SPX2
    930.pdf

    MD