eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLEDy postojowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 21. Data: 2016-05-27 09:35:40
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    >> To znaczy?
    >> Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja,
    >> znaczy na pewno te po 2007 roku.
    >
    > Zmierz napięcie bezpośrednio na żarówkach, to nam więcej powie. Powinno
    > być 13.2V na tyle są projektowane żarówki. Jak jest więcej, to tracisz na
    > żywotności ale zyskujesz na jasności. Jak jest mniej, to na odwrót.

    zgadza sie.
    żarówki palą sie w momencie włączania, ponieważ rezystancja włókna
    wolframowego jest najmniejsza jak jest zimne. myk polega na tym, że w
    momencie włączenia zanim się żarnik rozgrzeje to płynie przez niego
    bardzo duży prąd (takie jakby szarpnięcie) i wtedy lecą.
    wystarczy coś co ograniczy prąd podczas początkowego udaru i będzie po
    problemie.


  • 22. Data: 2016-05-27 16:15:59
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ni8tc9$cg4$...@p...wsisiz.edu.pl...


    >>> To znaczy?
    >>> Ogólnie to nie jest tylko moj problem - wszystkie ducato tak maja,
    >>> znaczy na pewno te po 2007 roku.
    >
    >> Zmierz napięcie bezpośrednio na żarówkach, to nam więcej powie. Powinno
    >> być 13.2V na tyle są projektowane żarówki. Jak jest więcej, to tracisz na
    >> żywotności ale zyskujesz na jasności. Jak jest mniej, to na odwrót.

    >zgadza sie.
    >żarówki palą sie w momencie włączania, ponieważ rezystancja włókna
    >wolframowego jest najmniejsza jak jest zimne. myk polega na tym, że w
    >momencie włączenia zanim się żarnik rozgrzeje to płynie przez niego bardzo
    >duży prąd (takie jakby szarpnięcie) i wtedy lecą.
    >wystarczy coś co ograniczy prąd podczas początkowego udaru i będzie po
    >problemie.

    Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?


  • 23. Data: 2016-05-27 16:25:53
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?

    niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów
    nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
    podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli
    gwałtowny duży pobór prądu


  • 24. Data: 2016-05-27 19:44:50
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ni9lde$7fr$...@p...wsisiz.edu.pl...


    >> Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?

    >niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów
    >nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
    >podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli gwałtowny
    >duży pobór prądu

    O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?

    To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną jest
    po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym początku
    od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie działo.


  • 25. Data: 2016-05-27 19:59:02
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 19:44:50 +0200, Ghost napisał(a):
    > Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >>> Szybkie elektrony szarpią włókno? Zębami?
    >>niska rezystancja podczas włączania i gwałtowny jej wzrost do parametrów
    >>nominalnych podczas pracy gdy włókno jest gorące.
    >>podczas tego krótkiego momentu włączania jest szarpnięcie czyli gwałtowny
    >>duży pobór prądu
    >
    > O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?
    > To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend.

    No, niektorzy zauwazyli, ze przy wlaczeniu im sie zarowki pala, a
    rzadko w czasie swiecenia. Dotyczy bardziej domowych na 220V - w
    samochodzie trudno powiedziec ..

    Szarpac bedzie pole magnetyczne - przy duzym pradzie duze.
    Ale ogolnie dosc slabe. Samochodowe solidne, z grubego drutu .. no,
    postojowych nie dotyczy.

    > Przyczyną jest
    > po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym początku
    > od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie działo.

    Ale tego ogrzania wytrzymuja tysiac godzin. I nie szkodzi :-)

    starym halogenowym mozna sie przyjrzec - mocno zuzyte wlokno, widac
    odparowanie i rekombinacja nie przebiega rownomiernie.


    J.


  • 26. Data: 2016-05-27 22:01:03
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >> O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?
    >> To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend.
    >
    > No, niektorzy zauwazyli, ze przy wlaczeniu im sie zarowki pala, a
    > rzadko w czasie swiecenia. Dotyczy bardziej domowych na 220V - w
    > samochodzie trudno powiedziec ..

    W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.


  • 27. Data: 2016-05-27 22:22:24
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1k11bjw4cvmax$.bs5hkh35zo7h.dlg@40tude.
    net...

    >> Przyczyną jest
    >> po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
    >> początku
    >> od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie będzie
    >> działo.

    >Ale tego ogrzania wytrzymuja tysiac godzin. I nie szkodzi :-)

    Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
    temperatury a nie jej stała wartość?


  • 28. Data: 2016-05-28 13:52:54
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > O jakim szarpaniu mowa? Co i jak fizycznie jest szarpane?

    to przenośnia - rozumiem, że dla ciebie czytelniejsze będzie określenia
    szpilka prądu?

    > To, że duży prąd jest przyczyną przepalenia, to urban legend. Przyczyną
    > jest po prostu samo ogrzanie (stąd "przepalenie") i raczej nie na samym
    > początku od momentu włączenia, jak skoczy o 10 stopni to się nic nie
    > będzie działo.

    jestem m.in. technikiem elektornikiem - miałem laborki i żarówki badane
    są na jednych z pierwszych laborek.

    żarówka przepala się przy włączeniu, ponieważ włókno wolframowe nie jest
    jednolite - w trakcie eksploatacji wolfram powoli odparowuje i
    nierównomiernie. W miejscu osłabienia odkłada się większa moc i tam
    temperatura punktowo w uproszczeniu rośnie dużo szybciej niż pozostała
    część włókna wolframowego. To powoduje, że mimo osiągnięcia wysokiej
    temperatury roboczej rośnie ona dalej bo rezystancja całego włókna dalej
    jest niska.

    wystarczy ci to wyjaśnie czy napisać prościej?


  • 29. Data: 2016-05-28 13:56:21
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Naprawdę jesteś aż takim kretynem, że nie zauważyłeś że chodzi o wzrost
    > temperatury a nie jej stała wartość?
    naprawdę jesteś aż takim chamem, że nie zauważyłeś że na grupie należy
    dyskutować na normalnym poziomie a nie rynsztoku?

    (błędy popełnione intencjonalnie)
    sir


  • 30. Data: 2016-05-28 14:03:13
    Temat: Re: LEDy postojowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > W ducato tez padaja praktycznie zawsze przy właczeniu.

    zdaje sie ze kiedys sie o te zarowki pytales - byl podany link to
    jakiegos wynalazku allegrowego do softstartu. testowales to?


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: