    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: LEDowy PWM i CE (EMC)
    Date: Sat, 12 Dec 2009 15:12:09 +0100

    Witam!!

    W urządzeniu przewidziałem małe podświetlenie (5x LED, po max 20mA
    na diodę, ledy równolegle, więc w sumie 100mA) sterowane PWMem (można
    robić "płynne miganie"). Tylko mnie zastanawia na ile takie coś będzie
    siało?? Nie dałem tam żadnego filtru... czy ktoś ma jakieś doświadczenia
    z tego typu "wynalazkami"?? Zasilanie i powrót (masa) idą raczej koło
    siebie...

    Jeśli uważacie, że lepiej dobudować jakiś filtr, to podpowiedzcie
    proszę, jakie wyjście będzie najlepsze? Pytam, bo nie mam doświadczenia...

    Po pierwsze jaka częstotliwość, przykładowo: coś koło 60Hz, coś koło
    1kHz, coś koło 50kHz ;)... wartość 60Hz pochodzi stąd, że część
    analogowa dobrze tłumi składowe o tej częstotliwości ;)...
    W sumie im niżej, tym dalej od pasma radiowego ;)...

    Z drugiej strony jaki dodać filtr?? Jakąś indukcyjność, która wygładzi
    jedynie zbocza? A może zrobić coś w stylu przetwornicy obniżającej??
    Wyższa częstotliwość i wygładzić prąd diod?
    Rozważam jeszcze dodanie czegoś w obwodzie bramki tranzystora, żeby
    zaokrąglić przebieg sterujący... prąd 100mA to nie tak dużo, napięcia
    niewielkie (całość chodzi z 5V), więc straty mocy znośne, a na
    sprawności mi nie zależy :).

    To drugie wyjście ma tę zaletę, że "zaokrągla" mi prąd pobierany z
    zasilania (małe pojemności filtrujące pewnie ładnie przeniosą zwłaszcza
    niższe częstotliwości...).

    Myślałem nawet nad zastosowaniem "większego" filutr RC i podaniem
    napięcia prawie stałego na bramkę tranzystora, no ale to kiepskie
    wyjście - dostanę napięcie w przedziale 0-5V, a pełna regulacja od
    0-100mA, to pewnie bardzo wąski wycinek tego zakresu....

    Jestem ciekaw Waszych opinii o tym, które rozwiązanie będzie
    najprostsze?? A może nie ma się co martwić i zostawić wszystko tak jak
    jest?? W końcu nie steruje silnikiem, tylko 5-cioma LEDami ;)...

    Pozdrawiam
    Konop